AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Rart spørsmål kanskje 😅 Men jeg ser ofte folk her inne som skal råde andre med samlivsproblemer, og ofte kommer spørsmålet "elsker du partneren din fremdeles?" Jeg aner rett og slett ikke om jeg kan svare ja på det. Jeg setter pris på ham, liker hans selskap, tenner på ham.. Men jeg ville ikke ofret livet mitt for ham liksom😅 Og jeg skulle klart meg fint hvis han dro, selv om jeg ikke ønsker at han drar.. Hvordan vet man om man elsker noen? Anonymkode: bd3c8...048
Gjest Glut Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Det vet du med en gang du opplever det. Siden du laget denne posten så er jeg temmelig sikker på at du ikke elsker han.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Glut skrev (1 minutt siden): Det vet du med en gang du opplever det. Siden du laget denne posten så er jeg temmelig sikker på at du ikke elsker han. Shit! 🤣 Skulle aldri ha spurt 🙈 Anonymkode: bd3c8...048
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg setter pris på ham, liker hans selskap, tenner på ham.. Men jeg ville ikke ofret livet mitt for ham liksom Anonymkode: bd3c8...048 Tenker du faktisk det? At du aldri kunne ofra noe for ham? Hva med en nyre? Stelle ham hvis han blir syk? Være hans støtte om han skulle bli arbeidsledig? Anonymkode: 0505a...893 1
Tone83 Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker du faktisk det? At du aldri kunne ofra noe for ham? Hva med en nyre? Stelle ham hvis han blir syk? Være hans støtte om han skulle bli arbeidsledig? Anonymkode: 0505a...893 Hun sa ofre livet 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 Nå finnes det mange former for kjærlighet, da. Jeg har venner jeg elsker, familie ikke minst, og så har jeg sagt det ment som den romantiske kjærligheten til tre menn. Og jeg trodde jo jeg elsket de to første, men nå har jeg altså møtt min aller største kjærlighet i livet, og følelsen er uendelig mye sterkere og dypere enn noe annet jeg har følt og ikke til å ta feil av eller lure noe på... Så jeg får jo lyst til å si at når du stiller spørsmålet på den måten, så har du kanskje ikke opplevd den helt "største" versjonen av det å elske noen. Anonymkode: 321f2...547 1
Heisenberg Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 Jeg elsker mannen min. Hva som definerer det at jeg elsker ham vet jeg faktisk ikke. Jeg hadde gitt ham en nyre men jeg hadde ikke ofret livet mitt for ham. Og det er av den praktiske grunn at jeg har har tre barn utover de to vi har sammen. Kjærligheten til dem og tanken om at de skal få beholde mammaen sin gjør at nei, I would not catch a grenade for ya. Men han er mitt grunnfjell. Han er den som gjør at jeg kan være den beste versjonen av meg selv. 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker du faktisk det? At du aldri kunne ofra noe for ham? Hva med en nyre? Stelle ham hvis han blir syk? Være hans støtte om han skulle bli arbeidsledig? Anonymkode: 0505a...893 Jo, jeg hadde vel gjort disse tingene, så da står det vel ikke SÅ dårlig til 😆 Jeg mente at jeg ikke hadde kastet meg ned i livsfarlig farvann for å prøve å få ham opp, eller løpt inn i en brennende bygning for ham liksom. Men det ville jeg jo uten tvil gjort for barna. Men jeg tenker faktisk at jeg kunne klart meg helt fint uten ham ja, selv om jeg som sagt setter pris på å ha ham. Anonymkode: bd3c8...048
Gjest Småbrukmann Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Å elske noen er ikke bare ordet elske. For min del så er det og akseptere alle feil vedkommende måte ha også. Uvaner osv. Og kanskje det viktigste. Livet mitt betyr ikke så mye lenger, om ikke hun jeg er sammen med har det perfekt. Man er villig til og ofre livet for partneren sin. Det er og elske noen i min verden. Man gir alt av seg selv, i håp om at hun også gjør det samme.
Gjest ABM Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rart spørsmål kanskje 😅 Men jeg ser ofte folk her inne som skal råde andre med samlivsproblemer, og ofte kommer spørsmålet "elsker du partneren din fremdeles?" Jeg aner rett og slett ikke om jeg kan svare ja på det. Jeg setter pris på ham, liker hans selskap, tenner på ham.. Men jeg ville ikke ofret livet mitt for ham liksom😅 Og jeg skulle klart meg fint hvis han dro, selv om jeg ikke ønsker at han drar.. Hvordan vet man om man elsker noen? Anonymkode: bd3c8...048 Hvis du elsker han vet du det!!! Er du usikker, glem det....no love!🌹
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #11 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mente at jeg ikke hadde kastet meg ned i livsfarlig farvann for å prøve å få ham opp, eller løpt inn i en brennende bygning for ham liksom. Men det ville jeg jo uten tvil gjort for barna. Anonymkode: bd3c8...048 Jeg ville gjort det for en kjæreste. Helt klart. Men så har jeg den rollen i forholdet også. Jeg hadde lappa til enhver som prøvde seg på noe tull med ham. Jeg blir veldig fryktløs i sånne situasjoner. Ungene tror jeg de fleste ville ofra seg for, det foreldreinstinktet er veldig sterkt. Anonymkode: 0505a...893 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #12 Skrevet 10. august 2021 Jeg har valgt å ikke tenke på at jeg elsker kjæresten min, for han er en som aldri har sagt det til noen, og sier at han ikke helt vet hva det å elske noen innebærer. Han sier at han vil leve med meg resten av livet, setter pris på alt jeg er, vil gjøre alt for at jeg og vi skal være lykkelige og at jeg er det beste som har hendt han utenom barnet vårt. For meg er jo dette å elske noen, men han kan ikke si det. Anonymkode: 65bf2...bc4 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #13 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har valgt å ikke tenke på at jeg elsker kjæresten min, for han er en som aldri har sagt det til noen, og sier at han ikke helt vet hva det å elske noen innebærer. Han sier at han vil leve med meg resten av livet, setter pris på alt jeg er, vil gjøre alt for at jeg og vi skal være lykkelige og at jeg er det beste som har hendt han utenom barnet vårt. For meg er jo dette å elske noen, men han kan ikke si det. Anonymkode: 65bf2...bc4 Har det ganske likt som deg. Han vil ikke si det, for han mener at han ikke vet helt hva det er å elske noen. Men han elsker å være sammen med meg, ønsker en fremtid og barn med meg, gjør hva som helst for meg og selv har jeg aldri vært i tvil om at det han gjør er nettopp å elske meg. Men jeg tåler at han ikke sier det med ord, for jeg kjenner det så godt i handlingene hans Anonymkode: 3267c...827 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #14 Skrevet 10. august 2021 ABM skrev (16 timer siden): Hvis du elsker han vet du det!!! Er du usikker, glem det....no love!🌹 Hm, da går jeg rett og slett glipp av noe 😆 Men det er ikke så mye å gjøre med det, jeg vil jo ikke miste han jeg har. Kanskje det er love likevel🤔 Anonymkode: bd3c8...048
Gjest ABM Skrevet 10. august 2021 #15 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hm, da går jeg rett og slett glipp av noe 😆 Men det er ikke så mye å gjøre med det, jeg vil jo ikke miste han jeg har. Kanskje det er love likevel🤔 Anonymkode: bd3c8...048 Miste han du har? DET du mister er muligheten til å elske overhodet... Du trenger ikke spørre om hvordan en vet om en elsker et menneske..hvis du elsker noen...Selve spørsmålet blir absurd🌹
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #16 Skrevet 10. august 2021 Jeg trodde jeg elsket flere av mine ekser, men i etterkant ser jeg at jeg nok ikke gjorde det. Jeg elsket idéen av dem, men jeg føler nå at det å elske, er når man finner noen man kan elske betingelsesløst. At man er klar over deres dårlige sider, men likevel aksepterer hverandre for den man er. Jeg tør nå å ha sårbare og brutalt ærlige samtaler med min partner hvor vi aksepterer hverandre for den vi er, uten å tvinge gjennom endring i tankegang eller oppførsel. Vi gir hverandre beskjed når det er noe som ikke fungerer optimalt, så har vi valget om å enten utvikle oss og vokse nærmere, eller risikere å vokse fra hverandre. Jeg har en annen eks som er et så godt menneske at jeg merker at han vil jeg alltid elske, selv om vi ikke var kompatible som par på den tiden. Nå ville vi ha fungert mye bedre sammen, men vi er begge i lykkelige forhold og jeg ønsker ikke å utforske den muligheten uansett. Min nåværende partner er den første gang jeg føler at jeg virkelig har elsket og vært kompatibel med. Anonymkode: 4364a...084 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #17 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Rart spørsmål kanskje 😅 Men jeg ser ofte folk her inne som skal råde andre med samlivsproblemer, og ofte kommer spørsmålet "elsker du partneren din fremdeles?" Jeg aner rett og slett ikke om jeg kan svare ja på det. Jeg setter pris på ham, liker hans selskap, tenner på ham.. Men jeg ville ikke ofret livet mitt for ham liksom😅 Og jeg skulle klart meg fint hvis han dro, selv om jeg ikke ønsker at han drar.. Hvordan vet man om man elsker noen? Anonymkode: bd3c8...048 Det er vel ingen fasit, men det du skriver om at du ikke ville ofret livet ditt for ham, hadde klart deg fint om han dro….svaret mitt på de punktene er det motsatte av ditt. Men så er jeg helt gal etter kjæresten min da, ville blitt helt knust om han forlot meg. Elsker han virkelig. Anonymkode: 0e99a...cae 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #18 Skrevet 10. august 2021 ABM skrev (3 timer siden): Miste han du har? DET du mister er muligheten til å elske overhodet... Du trenger ikke spørre om hvordan en vet om en elsker et menneske..hvis du elsker noen...Selve spørsmålet blir absurd🌹 Helt uenig i det siste der, du har misforstått. Jeg elsker kjæresten min, men jeg elsker likevel å snakke om kjærligheten vi deler og hvorfor vi elsker hverandre, hva vi elsker med den andre. Det er jo nettopp når man elsker noen, at det er fint å snakke om dette temaet. Anonymkode: 0e99a...cae
Gjest ABM Skrevet 10. august 2021 #19 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Helt uenig i det siste der, du har misforstått. Jeg elsker kjæresten min, men jeg elsker likevel å snakke om kjærligheten vi deler og hvorfor vi elsker hverandre, hva vi elsker med den andre. Det er jo nettopp når man elsker noen, at det er fint å snakke om dette temaet. Anonymkode: 0e99a...cae Misforstått...ja har jeg egentlig det?🤭Hva om vi snakker videre etter at du har flaks og møter en du elsker..
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #20 Skrevet 10. august 2021 Jeg er kanskje litt usikker på hva å virkelig elske er, jeg også. Jeg tror at jeg elsker mannen min. Vi var forelsket i mange år, forelskelse som gikk over i en veldig behagelig følelse av samhold. Jeg ønsker å gjøre alle de store tingene sammen med ham - for resten av livet. Når jeg sammenligner han med tidligere forhold så tror jeg at vi er en bedre match. Men tidligere var jeg mer umoden og korrigerte ofte "feil" jeg fant hos tidligere partner. Nå korrigerer jeg lite. Og det er nok fordi jeg er blitt mer voksen, moden. Tror jeg. Så tanken min er et dersom jeg hadde vært like "moden" i tidligere forhold, så ville konfliktnivået vært lavere og vi ville fungert kanskje like bra sammen? ELLER aksepterer jeg alt av "feil og mangler" fordi jeg ELSKER? Noe skal man lure på 😅 Anonymkode: b38e9...e22 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå