Gå til innhold

Fem langpannekaker til 40 gjester i konfirmasjon, nok eller for lite?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Basert på tråden "Stelte istand til konfirmasjon for stesønn, blir nå kritisert for alt". Kjør debatt!

Anonymkode: 8c617...f09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, er det forskjellige kaker så kan du banne på at 40 mennesker graver oppi kun én av de:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I den aktuelle tråden var det visst 5 langpannekaker pluss en marsipankake bestilt fra bakeri. 

Jeg synes det høres lite ut. 

Så synes jeg det høres litt rart ut å bare ha langpannekaker, men det er mulig jeg ikke kjenner til utvalget i langpannekaker. Kvikklunsjkake/sjokoladekake er 1. Gulrotkake kan lages i langpanne. Noen som heter vaniljekake som jeg ikke har smakt, men som ser kjedelig ut. Mulig man kan bake eplekake i langpanne, men det er jo ikke akkurat en festkake. Langpannekaker er i det hele tatt ikke så festpreget. Så det er litt rart å bare bake dette. 

Hvor mange forskjellige langpannekaker med litt festpreg finnes det? Det er jo en konfimasjon, ikke en barnebursdag, tross alt. 

Anonymkode: 90cb2...568

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

5 langpannen pluss 40 biter marsipankake, is, og fruktsalat er da mer enn nok til 40 stykker. Er da grenser for hvor mye man klarer å proppe i seg. 

Er kokk hvis det gir noe slags kredibillitet. 

Anonymkode: 60f72...642

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres rart ut når folk har ørten kaker. I de konfirmasjonene jeg har vært i, blir kakene knapt rørt, og da stort sett bare av de eldste. Det virker som om det er besteforeldregenerasjonen som er aller mest opptatt av at det skal være mange kaker.

Anonymkode: 27d9c...190

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

I min svigerfamilie er de veldig glade i kaker så der er det MYE kaker av alle mulige varianter. Hvis jeg hadde servert kun langpannekaker til dem i ett selskap hadde de aldri glemt det.

Anonymkode: 96673...92a

• Liker 11
Skrevet

Jeg tror helt ærlig det er nok. Jeg har vært i selskap med 12 kaker til 20 stk, er jo kanskje en eller to kaker som faktisk blir spist opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I den tråden du viser til var det jo mer enn de fem langpanne-kakene. 

Jeg synes det virker litt snaut med kun fem langpanne-kaker til førti gjester, men med en stor marsipankake OG fruktsalat i tillegg høres det tilstrekkelig ut. 

Anonymkode: b91e3...13b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hele meningen med et kakebord er jo at det skal bugne av ulike kaker. Og så sende med rester til den nærmeste familien. Det kan være ting som ostekake, oreokake, moccakake, verdens beste...det vil si variasjon. 

Langpannekaker hører hjemme i barnebursdager. 

Anonymkode: 37369...c8d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

I den aktuelle tråden var det visst 5 langpannekaker pluss en marsipankake bestilt fra bakeri. 

Så synes jeg det høres litt rart ut å bare ha langpannekaker, men det er mulig jeg ikke kjenner til utvalget i langpannekaker. Kvikklunsjkake/sjokoladekake er 1. Gulrotkake kan lages i langpanne. Noen som heter vaniljekake som jeg ikke har smakt, men som ser kjedelig ut. Mulig man kan bake eplekake i langpanne, men det er jo ikke akkurat en festkake. Langpannekaker er i det hele tatt ikke så festpreget. Så det er litt rart å bare bake dette. 

Hvor mange forskjellige langpannekaker med litt festpreg finnes det? Det er jo en konfimasjon, ikke en barnebursdag, tross alt. 

Verdens beste (kvæfjordkake) , sjokoladekake, gulrotkake, eplekake, vaniljekake (dritgodt), marsipankake kan lages i langpanne, snickerskake, oreokake, brownies, 

Anonymkode: b01d1...374

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De fleste kaker kan lages i langpanne. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

langpanne kaker kan lages til skolefest på 17 mai. eller barebursdag. Til en konfirmasjon skal det være flotte kaker..Skal sies at jeg synes synd på hun gravide stemoren som endte opp med å lage de 4 kakene helt alene på en kveld. Synes det var grådig dårlig gjort av alle i familien å la en høygravid dame stresse sånn alene. Og så klage i ettertid. råtne folk. 

Sånn kan kakebord se ut. ( sunnmørsk )

image.png.6c6c88bb3d1a05714e05aa08e577c7ff.png

Anonymkode: 90240...d0a

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Langpannekaker er ikke festkaker. Forøvrig høres det altfor mye ut.

Anonymkode: 852c7...acf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I den tråden du viser til var det jo mer enn de fem langpanne-kakene. 

Jeg synes det virker litt snaut med kun fem langpanne-kaker til førti gjester, men med en stor marsipankake OG fruktsalat i tillegg høres det tilstrekkelig ut. 

Anonymkode: b91e3...13b

enig. men synes at en tante eller to kunne tatt med en kake hver. og bestemoren og. Skulle bare mangle.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hele meningen med et kakebord er jo at det skal bugne av ulike kaker. Og så sende med rester til den nærmeste familien. Det kan være ting som ostekake, oreokake, moccakake, verdens beste...det vil si variasjon. 

Langpannekaker hører hjemme i barnebursdager. 

Anonymkode: 37369...c8d

Enig 

Anonymkode: 4aa30...ff1

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sto det at det var 5 langpanneksker? Synes forøvrig det er lite med 5 kaker til 40 personer

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

De fleste kaker kan lages i langpanne. 

Sikkert, men når ts skriver at hun bakte fem langpannekaker ser jeg ikke for meg at det var festkaker. Får mer Toro-assosiasjoner. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

langpanne kaker kan lages til skolefest på 17 mai. eller barebursdag. Til en konfirmasjon skal det være flotte kaker..Skal sies at jeg synes synd på hun gravide stemoren som endte opp med å lage de 4 kakene helt alene på en kveld. Synes det var grådig dårlig gjort av alle i familien å la en høygravid dame stresse sånn alene. Og så klage i ettertid. råtne folk. 

Det der ser litt vel voldsomt ut ut fra hva vi er vant til i min familie. Begynner bli redd for hva som forventes med dåp og lignende fpr sønnen min 😅😅 Tror vi lar det være! 

Anonymkode: b01d1...374

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn skal vårt sunnmørske kakebord være

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et sånt kakebord trenger man bare om maten er dårlig. Personlig foretrekker jeg god mat og vin. Da holder det mer et lite kakestykke.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...