Gå til innhold

Venninner som ser ned på en fordi man ikke eier noe.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninde så stadig ikke direkte,men inndirekte alltid skal se ned på meg fordi jeg ikke eier leilighet. Hun selv er singel,men eier leilighet. Jeg  har barn og mann og vi leier. Hub føler seg så smart når hun snakker om dette,føler at hun har oppnådd så mye i livet sitt og det å ha leilighet er alt livet. 

Hun dater en helt idiot fyr som har null planer i livet sitt, vi er midten av 30 årene. Har  lyst å fortelle henne om at hun eller ikke har noe  i livet enn denne leiligheten sin. Om 10 år sitter hun alene i sin eide bolig. Jeg gjør så klart ikke det. Jeg synker ikke til det nivået.

Hva tenker dere? Handler alt om å få seg en leilighet?

Anonymkode: f1c61...cf1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Handler alt om å få seg en leilighet?

Ja, i all hovedsak.

Anonymkode: 92a7a...e91

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun får barn så har hun et fast bosted å tilby barnet sitt. Hvis det ikke er plass, har hun, fordi hun eier, mulighet til å få egenkapital til større boplass. 

Dere har barn, men bor usikkert og risikerer å måtte flytte mye med barna. Kanskje må de bytte barnehage/skole/vennekrets ofte. Det er uforutsigbart. 

Vet ikke hvem som har det best jeg... Du bør kanskje feie for egen dør før du begynner å komme på den høye hesten din for å kritisere andre. 

Anonymkode: 1a4a0...c7b

• Liker 14
Skrevet

Jeg syns dere er like ille. Hun ser ned på deg fordi du ikke har leilighet, mens du ser ned på henne fordi hun er singel og barnløs. 

Men sier som AB over meg. Mye usikkert når man har barn og leier. Jeg leier ut selv og har hatt småbarnsfamilier som har leid og hørt om andre utleiere som IKKE liker barn. Kjempetrist. 

Anonymkode: 1ef4a...006

• Liker 13
Skrevet

Kan det hende at hun egentlig er misunnelig på deg som har mann og barn?

Og kan det hende at hun synes du snakker for mye om barnet/barna dine? Da kan det hende hun ubevisst føler behov for å fremheve et område i livet hvor hun er bedre enn deg?

Det blir bare spekulasjoner fra min side altså. Men jeg merker jo selv at jeg snakker mye om barnet mitt når jeg treffer venninner.

Anonymkode: 71060...b99

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja. Det viktigste en nordmannens gjøre, er å sette seg i bunnløs gjeld for å eie egen bolig.

Anonymkode: 00b9a...d7a

• Liker 4
Skrevet

Lurer veldig på hva hun sier jeg. Virker som om du kanskje tar det personlig og føler hun ser ned på deg pga dine egne følelser. Hun er selvfølgelig stolt over å eie egen bolig, det må vel hun få snakke om uten at du skal bli krenket? Du virker misunnelig med måten du håndterer det på. 
Du er stolt over at du har mann og barn, men ville gjerne eid noe selv også virker det som.

Hun er stolt over hva hun har oppnådd i livet sitt til nå. Vær glad på hennes vegne, så skal du se at verden er mer lys. 

Anonymkode: 2a634...0dc

• Liker 7
Skrevet

Venninde? Ørsta? Høres slik ut

Anonymkode: 7becb...805

Skrevet

Alle ser ned på folk i 30-årene som ikke eier egen bolig, ikke bare venninna di. Jeg merker det selv, jeg er samme alder og leier. Etterhvert har en etter en av mine venninner kjøpt seg bolig, mens jeg har blitt værende i leiesituasjonen. Og hver og en av de har forandret seg, noen med en gang de kjøpte bolig og noen litt med tiden. Det går på alt fra hovering, til "velmente råd" om hvordan jeg skal klare denne "bragden" å få kjøpt meg en bolig. De blir "boligverdensmestre" og skal belære meg om alt fra søknadsprosess til renter. Jeg svarer at "jeg ble ikke TILBAKESTÅENE idet DU kjøpte deg en bolig - vi er fremdeles de samme menneskene og jeg har fremdeles den samme gode økonomiske forståelsen som jeg før du kjøpte deg en egen bolig." Men de har forandret synet på meg, å ja, det har de. 

Du merker det jo fra andre folk også. Utleiere for eksempel. Da du var i 20-årene så var det ikke så mange spørsmål når du kom på visning. I 30-årene blir du nesten møtt med" stakkars" og "hva har gått galt".

I et kapitalistisk rettet samfunn slik som vi lever i, med kapitalistiske verdier og målsetninger, rangerer og bedømmer folk hverandre etter økonomisk suksess. Intelligensen blir sidestilt med antall kroner på konto, og egen eid bolig er selve attesten på vellykethet utad for de fleste. Det er trist, men slik har desverre samfunnet blitt. 

Du har to valg: 1: Kjøp deg egen bolig. 2: Ikke bry deg om slike mennesker. 

Anonymkode: 0d3ac...aaa

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle ser ned på folk i 30-årene som ikke eier egen bolig, ikke bare venninna di. Jeg merker det selv, jeg er samme alder og leier. Etterhvert har en etter en av mine venninner kjøpt seg bolig, mens jeg har blitt værende i leiesituasjonen. Og hver og en av de har forandret seg, noen med en gang de kjøpte bolig og noen litt med tiden. Det går på alt fra hovering, til "velmente råd" om hvordan jeg skal klare denne "bragden" å få kjøpt meg en bolig. De blir "boligverdensmestre" og skal belære meg om alt fra søknadsprosess til renter. Jeg svarer at "jeg ble ikke TILBAKESTÅENE idet DU kjøpte deg en bolig - vi er fremdeles de samme menneskene og jeg har fremdeles den samme gode økonomiske forståelsen som jeg før du kjøpte deg en egen bolig." Men de har forandret synet på meg, å ja, det har de. 

Du merker det jo fra andre folk også. Utleiere for eksempel. Da du var i 20-årene så var det ikke så mange spørsmål når du kom på visning. I 30-årene blir du nesten møtt med" stakkars" og "hva har gått galt".

I et kapitalistisk rettet samfunn slik som vi lever i, med kapitalistiske verdier og målsetninger, rangerer og bedømmer folk hverandre etter økonomisk suksess. Intelligensen blir sidestilt med antall kroner på konto, og egen eid bolig er selve attesten på vellykethet utad for de fleste. Det er trist, men slik har desverre samfunnet blitt. 

Du har to valg: 1: Kjøp deg egen bolig. 2: Ikke bry deg om slike mennesker. 

Anonymkode: 0d3ac...aaa

Dette er så sant. Dessverre. 

Anonymkode: 00b9a...d7a

• Liker 3
Skrevet

Du ser ned på henne fordi hun er enslig uten barn, jeg syns faktisk du er verre. Får hun barn kan hun tilby et stabilt bosted, det kan ikke du. Du utsetter barna dine for å måtte skifte bolig og miljø flere ganger gjennom oppveksten, jeg syns det er uansvarlig og dermed er du i mine øyn verre. 

Anonymkode: 85591...75f

• Liker 7
Skrevet

Ingen eier egentlig noen ting. Vi er alle låntakere her i livet.

• Liker 1
Skrevet
Pappadrømmen skrev (1 time siden):

Ingen eier egentlig noen ting. Vi er alle låntakere her i livet.

Det er ikke alle som har lån selvom de eier bolig. 

Anonymkode: 2a634...0dc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 20.25):

Har en venninde så stadig ikke direkte,men inndirekte alltid skal se ned på meg fordi jeg ikke eier leilighet. Hun selv er singel,men eier leilighet. Jeg  har barn og mann og vi leier. Hub føler seg så smart når hun snakker om dette,føler at hun har oppnådd så mye i livet sitt og det å ha leilighet er alt livet. 

Hun dater en helt idiot fyr som har null planer i livet sitt, vi er midten av 30 årene. Har  lyst å fortelle henne om at hun eller ikke har noe  i livet enn denne leiligheten sin. Om 10 år sitter hun alene i sin eide bolig. Jeg gjør så klart ikke det. Jeg synker ikke til det nivået.

Ja, eller i allefall eie😊 Men det er ikke noe poeng å være nedlatende 

Anonymkode: f97fa...eba

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 20.25):

om 10 år har hun mest sannsynlig fått seg kjæreste og du har hatt brudd med din og er alenemor

sorry for å si det men jeg er realistisk, de fleste forhold i vesten går til helvete før eller siden, det gjelder ditt og

en god nyhet da er at du får deg leilighet du også, bare spar litt hver mnd. 300 000 er nok EK til leilighet

Anonymkode: 05b23...b05

• Liker 2
Skrevet

Som regel så leier folk av nødvendighet, ikke fordi de har lysst. Men å se ned på de av den grunn,vitner om lite innsikt . 

Ikke bry deg om det TS. 

Anonymkode: 4a614...1a3

• Liker 1
Gjest Robin666
Skrevet

Sjalusi er ikke veldig pent. Ta deg sammen. 

Skrevet

I Norge er det eneste saliggjørende å eie bopel. I andre land er det helt vanlig å leie hele livet. Nordmenn er sykelig opptatte av å eie

Anonymkode: d11ee...b91

• Liker 1
Gjest Småbrukmann
Skrevet

Verden er ett merkelig sted. 
Norge er ett unikt land. Om man har kjennskap til verden. Så er det mere vanlig og leie enn å eie. Men i Norge er det omvendt. 
Men i Norge så er det sånn at man blir sett ned på om man leier. Pga da er man ikke smart nok med pengene sine, har trygghet for barna sine osv.  

Vi i Norge er flinke til å putte folk i en bås å bryte de ned psykisk  

Hilsen en som eier 😂👍

Skrevet

Må bare si at vi leier, og er veldig lykkelige. Utleier har jeg kjent i nesten 20 år, og vi vet vi bor trygt, selv om utleier skulle stryke med. Vi har bodd her i 6 år, og de neste 6 årene ser like forutsigbare ut. (Ja vi har barn)

Målet er vel at man skal være lykkelig i det livet man selv lever, ikke det andre lever.

Anonymkode: adf7e...bc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...