AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Har det noe å si om jeg inntar de fleste av mine proteiner for dagen på kvelden? Når er det best å spise proteiner ifht trening? eller har det ikke noe å si, så lenge man får det i seg ila samme døgn som man trente? Anonymkode: cd45e...428
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har det noe å si om jeg inntar de fleste av mine proteiner for dagen på kvelden? Når er det best å spise proteiner ifht trening? eller har det ikke noe å si, så lenge man får det i seg ila samme døgn som man trente? Anonymkode: cd45e...428 Nå inneholder all mat minus sukker og olje proteiner,så spise man variert og nok kalorier så får man i seg nok proteiner og man trenger ikke å gå rundt å være fokusert på proteiner. Selv spiser jeg plantebasert og trener stryke 6 ganger i uka uten å ofre proteiner en tanke Anonymkode: 5d291...78a 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Det anabolske vinduet er 30 min etter trening. Anonymkode: 592f5...d6a
Sandum.PT Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det anabolske vinduet er 30 min etter trening. Anonymkode: 592f5...d6a Nei, dette er en myte som er viden kjent å være avkreftet for mange år siden... Based on current evidence, it appears clear that any effect of protein timing on muscle hypertrophy, if in fact there is one, is relatively small. Total daily protein intake is by far the most important factor in promoting exercise-induced muscle development. https://sci-hub.se/https://www.jospt.org/doi/full/10.2519/jospt.2018.0615 Hvis du spiser protein i alle måltider og spiser 4 - 6 måltider per dag, og får i deg nok protein, så trenger du ikke å tenke på timing av proteininntak. Dette er om du er toppidrettsutøver og ønsker å få ut hver siste lille promille du kan få til. Om du er vanlig mosjonist eller trener styrke bare for å se bra ut og føle deg bra kan du fint kun fokusere på å få i deg nok, og ikke tenke så mye på timing. Sannsynligvis er det litt bedre å spre det utover dagen enn å ta alt i ett måltid. Om du inntar mesteparten på kvelden er uproblematisk så lenge du i alle fall inntar noe i løpet av dagen. 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Sandum.PT skrev (4 timer siden): Nei, dette er en myte som er viden kjent å være avkreftet for mange år siden... Based on current evidence, it appears clear that any effect of protein timing on muscle hypertrophy, if in fact there is one, is relatively small. Total daily protein intake is by far the most important factor in promoting exercise-induced muscle development. https://sci-hub.se/https://www.jospt.org/doi/full/10.2519/jospt.2018.0615 Hvis du spiser protein i alle måltider og spiser 4 - 6 måltider per dag, og får i deg nok protein, så trenger du ikke å tenke på timing av proteininntak. Dette er om du er toppidrettsutøver og ønsker å få ut hver siste lille promille du kan få til. Om du er vanlig mosjonist eller trener styrke bare for å se bra ut og føle deg bra kan du fint kun fokusere på å få i deg nok, og ikke tenke så mye på timing. Sannsynligvis er det litt bedre å spre det utover dagen enn å ta alt i ett måltid. Om du inntar mesteparten på kvelden er uproblematisk så lenge du i alle fall inntar noe i løpet av dagen. Det er så bra at du er her for å bekjempe bro science... Anonymkode: 8110a...aa4 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 De store guttene og jentene på gymmen forholder seg i hvert fall til det anabolske vinduet. Anonymkode: 592f5...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 Jeg drikker en shake med proteinpulver rett etter trening, men det er mest for å ikke bli skjelven i kroppen eller bli oversulten. En banan hadde sikkert gjort samme nytten. I tillegg spiser jeg ikke kjøtt, så for å være sikker på at jeg får i meg nok proteiner er det kjekt å kunne supplere med litt proteinpulver. Anonymkode: c0117...3e4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #8 Skrevet 10. august 2021 Sandum.PT skrev (6 timer siden): Nei, dette er en myte som er viden kjent å være avkreftet for mange år siden... Based on current evidence, it appears clear that any effect of protein timing on muscle hypertrophy, if in fact there is one, is relatively small. Total daily protein intake is by far the most important factor in promoting exercise-induced muscle development. https://sci-hub.se/https://www.jospt.org/doi/full/10.2519/jospt.2018.0615 Hvis du spiser protein i alle måltider og spiser 4 - 6 måltider per dag, og får i deg nok protein, så trenger du ikke å tenke på timing av proteininntak. Dette er om du er toppidrettsutøver og ønsker å få ut hver siste lille promille du kan få til. Om du er vanlig mosjonist eller trener styrke bare for å se bra ut og føle deg bra kan du fint kun fokusere på å få i deg nok, og ikke tenke så mye på timing. Sannsynligvis er det litt bedre å spre det utover dagen enn å ta alt i ett måltid. Om du inntar mesteparten på kvelden er uproblematisk så lenge du i alle fall inntar noe i løpet av dagen. Takk 😍 ts Anonymkode: cd45e...428
Sandum.PT Skrevet 10. august 2021 #9 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De store guttene og jentene på gymmen forholder seg i hvert fall til det anabolske vinduet. Anonymkode: 592f5...d6a Som ikke uten videre er et bevis på noe som helst For all del, det kan ikke skade, men at det er et must er det meget lite empirisk forskning som viser. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #10 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De store guttene og jentene på gymmen forholder seg i hvert fall til det anabolske vinduet. Anonymkode: 592f5...d6a Det beviser ingen ting. Er selv veltrent og stor og kunne ikke brydd meg mindre om det anabolske vinduet. Det samme gjelder for de jeg trener med Anonymkode: 5d291...78a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #11 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det beviser ingen ting. Er selv veltrent og stor og kunne ikke brydd meg mindre om det anabolske vinduet. Det samme gjelder for de jeg trener med Anonymkode: 5d291...78a De største og sterkeste er nesten uten unntak opptatt av spisevindu. Kanskje dere hadde vært enda større og sterkere om dere hadde tatt kostholdet mer seriøst? Anonymkode: 592f5...d6a 1
Jdz Skrevet 10. august 2021 #12 Skrevet 10. august 2021 Sandum.PT skrev (13 timer siden): Hvis du spiser protein i alle måltider og spiser 4 - 6 måltider per dag, og får i deg nok protein, så trenger du ikke å tenke på timing av proteininntak. Dette er om du er toppidrettsutøver og ønsker å få ut hver siste lille promille du kan få til. Dette. Funker best for meg også og gjør det i tillegg enklere å kontrollere kostholdet. Sikkert individuelt, men det funker best for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): De største og sterkeste er nesten uten unntak opptatt av spisevindu. Kanskje dere hadde vært enda større og sterkere om dere hadde tatt kostholdet mer seriøst? Anonymkode: 592f5...d6a Og du vet hvordan vi ser ut?Og vi tar kosthold veldig seriøst,så du trenger ikke bekymre deg. Anonymkode: 5d291...78a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå