Gå til innhold

Vente med sex - kan det være dumt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet er jeg for å vente med sex og heller erfare om man liker personen for den de er. Sex kan jo som kjent føre til sterkere tilknytning og bli litt lurt til å tro man liker en person mer enn man kanskje ville gjort om man ventet med sex.

Men kan dette være dumt? Tenk om man ikke har rett seksuell kjemi med personen man forelsker seg i og så har sex med? 

Eller er det fullt gjennomførbart å jobbe sammen for å oppnå et godt sexliv? 

Anonymkode: a0354...8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever at folk ofte viser seg fra sin beste side i begynnelsen av forholdet og at de viser mer hvem de egentlig er når de slapper mer av sammen. Det kan være lurt å vente med sex, men første gang er jo ofte litt klein sånn erfaringsmessig😅 Blir som regel bedre etterhvert det og når en blir litt mer kjent med hverandres kropper😊

Skrevet

Her er det jo ikke en fasit. Gjør det du har lyst til og føler for. Føler du for å hoppe til sengs, sofa eller kjøkkenbord tidlig, så gjør du det. Og hvis du vil vente, så venter du. Livet er et sjansespill. Lykke til uansett hva du velger🤞🤞

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: d62e7...f8a

Skrevet

Dette blir fort veldig individuelt. Jeg tror ikke sex tidlig i et forhold vil redusere sannsynligheten for at det kan bli noe seriøst, ihvertfall i de fleste tilfeller. Samtidig er det mulig at den ene parten kun søker et raskt og uforpliktende ligg uten å være ærlig om dette, mens den andre ønsker noe mer meningsfylt, og fort kan føle seg utnyttet hvis flørten fordufter etter én runde i halmen.

Gjør det som føles riktig, når du er klar for det.

Skrevet

Jeg tror også det finnes mange svar og erfaringer rundt spørsmålet ditt. Det viktigste er at du følger det som føles rett for deg.

Jeg tenker litt sånn at de verdiene jeg setter pris på ved mannen min i sengen, er de samme som jeg setter pris på utenfor sengen. Derfor har jeg aldri helt skjønt den seksuell kjemi greia. Det kan selvsagt tenkes at mannen min og jeg bare har vært heldige, men vi ventet og det er jeg veldig, veldig glad for nå i ettertid. Vi samarbeider, snakker godt sammen, respekterer hverandre, og er begge nysgjerrige og innstilt på å få forholdet til å fungere. Og det merkes både i og utenfor senga. 🤗

Hvis du ønsker å vente, synes jeg du skal vente. Da tror jeg det er det som er riktig for deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenke for mye - kan det være dumt?

Attraksjonen kan forsvinne om man venter for lenge. Glir over i vennskap. Noen bygger det opp til noe stort i hodet jo lenger man venter og fallhøyden og skuffelsen blir større når det først skjer.

Anonymkode: 9e515...55c

• Liker 1
Skrevet

Jeg venta første gang og blei veldig skuffa. Den jeg prata så fint med var klønete og uvøren i senga. 

Anonymkode: b9883...85f

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

I utgangspunktet er jeg for å vente med sex og heller erfare om man liker personen for den de er. Sex kan jo som kjent føre til sterkere tilknytning og bli litt lurt til å tro man liker en person mer enn man kanskje ville gjort om man ventet med sex.

Men kan dette være dumt? Tenk om man ikke har rett seksuell kjemi med personen man forelsker seg i og så har sex med? 

Eller er det fullt gjennomførbart å jobbe sammen for å oppnå et godt sexliv? 

Anonymkode: a0354...8b3

Ja er dumt. Selv ventet jeg til jeg var 27 og når jeg hadde sex for 1 gang så elsket jeg det, fikk ikke nok og angret på alle årene jeg kastet bort på venting.

Anonymkode: d6869...330

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det kommer an på hva som menes med vente. Vente til man gifter seg e.l. tror jeg er dumt. Vente til man har møtt hverandre noen ganger i edru tilstand tror jeg er lurt.

Skrevet

Jeg synes det er dumt.

Du sier du vil heller erfare om man liker personen for den de er.

Men seksualiteten er jo en del av den de er. Det er en del av å bli kjent med en person for meg, ikke noe atskilt som ligger utenfor hvem man er. 

Seksuell kjemi er også veldig viktig. Og jeg synes ikke det er farlig om sexen er bra og man blir mer interessert og føler mer tilknytning.. Skjønner ikke helt logikken. "Å nei, vi kan ikke snakke om filmer før det er seriøst, for hvis han liker samme filmer som meg så blir jeg mer interessert"

Anonymkode: 74931...419

Skrevet

Her blir kanskje litt av spørsmålet om en forventer veldig god sex umiddelbart med en helt ny partner eller om en aksepterer og er villig til å ha en fase der en prøver ut, utforsker og etablerer kjemien sammen. Det kan også hende en vil finne at de som er mest drevne på sex med nye partnere ikke er dem en vil kunne etablere seg med. 

Skrevet

Ekte folk har kun sex med folk de er i forhold med. 

Anonymkode: 4db40...ad1

• Liker 1
Skrevet

Hva menes med å vente? Det kan være greit å vente litt. Mange måneder eller år er bare tull. Sex skiller forhold fra vennskap.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ekte folk har kun sex med folk de er i forhold med. 

Anonymkode: 4db40...ad1

Akkurat det er bare tull. 

Skrevet

Jeg tror det, at hvis noen (kvinner) "venter med" sex, så er det i virkeligheten utsettelse. De vet med deg sjøl at de er dråg, potetsekker og vil forsøke å hekte og nette inn fyren på alle mulige andre vis først. Eller at de egentlig har pult fra seg og har fått det for seg at forhold og sex er to forskjellige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...