Gå til innhold

Husker du de i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet mange år i bhg og noe som gjentar seg hvert år er foreldre med tårer i øyekroken som snufsende sier de vil savne oss, alt vi har gjort og alle råd, all hjelpen og omsorgen vi har gitt de og barna deres, så er det en liten symbolsk ting, ofte et hyggelig kort med bilde av barnet og noen fine ord. Så starter barnet på skolen og vi hører aldri mer fra de, ca 2 år etterpå er ofte møtet i butikken bare et nikk hvor det før var en liten prat så plutselig en dag er det ikke et nikk lengre heller.

Tenker dere noen gang på oss når dere kjører forbi barnehagen? når du kjører forbi å ser meg eller kolegane stå der, tenker du da at der så jeg jo Helga jo! Å hu var flink med Tilde , Hun, Jacob og Beate... Eller vi glemt?

For dere og barnet deres er ikke glemt, husk at vi hadde dere i mange år, hver dag og plutselig er dere borte..

Anonymkode: 05999...090

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, her måtte vi bytte barnehage i fjor når barnet skulle på storbarn siden det var familiebarnehage. Barnet stortrives i ny barnehage, men fy søren for et savn det har vært for både barnet og oss voksne. Faktisk litt hjertesorg over å ikke skulle sende til de trygge voksne og fine gruppen!

Nå har vi ikke fått dratt på besøk dit osv grunnet korona. Men så må livet også gå videre.. Jeg har ofte tenkt jeg burde sendt et julekort osv.. Men tenk hvis alle som noensinne slutter i barnehagen fortsatte å holde kontakten.. Tenker heller dere får stole på at dere er meget verdsatt og at hver tåre og gode ord er sanne 

Anonymkode: 3ec73...ac1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mamma snakker fremdeles om den flinke førskolelæreren som møtte meg da jeg begynte på storbarnsavdeling(som var viktig for meg resten av barnehagetida), jeg er over 30…

Anonymkode: 96cce...127

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, her måtte vi bytte barnehage i fjor når barnet skulle på storbarn siden det var familiebarnehage. Barnet stortrives i ny barnehage, men fy søren for et savn det har vært for både barnet og oss voksne. Faktisk litt hjertesorg over å ikke skulle sende til de trygge voksne og fine gruppen!

Nå har vi ikke fått dratt på besøk dit osv grunnet korona. Men så må livet også gå videre.. Jeg har ofte tenkt jeg burde sendt et julekort osv.. Men tenk hvis alle som noensinne slutter i barnehagen fortsatte å holde kontakten.. Tenker heller dere får stole på at dere er meget verdsatt og at hver tåre og gode ord er sanne 

Anonymkode: 3ec73...ac1

Og bra er det at dere ikke kommer innom, for vi har nye barn som trenger oss og vi kan ikke da stå å prate med dere selv om vi har lyst 🙂 Bare litt koselig og vite om noen faktisk tenker på oss en gang i blandt og at vi veldig ofte er en av de personene ditt barn er mest knyttet til i noen sårbare år. Jeg sitter nå etter 16 år i bhg å tenker ofte på forskjelige barn, og foreldre, noen mer enn andre og noen er et stort savn, noen tenker du på med et smil i mens andre blir det mer at de minnes og du lurer på hvordan de har det nå 🙂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke det du spør om helt, men jeg husker godt de som jobbet i barnehagen da jeg selv gikk der 🥰 Hilser fortsatt dersom jeg en sjelden gang ser de.

Anonymkode: 01afa...d22

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker fortsatt godt de som jobbet i barnehagen da jeg gikk der selv 💕 Barna mine har ikke sluttet i barnehagen enda, men tror absolutt jeg vil huske godt de ansatte der

Anonymkode: f0fa8...2e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og bra er det at dere ikke kommer innom, for vi har nye barn som trenger oss og vi kan ikke da stå å prate med dere selv om vi har lyst 🙂 Bare litt koselig og vite om noen faktisk tenker på oss en gang i blandt og at vi veldig ofte er en av de personene ditt barn er mest knyttet til i noen sårbare år. Jeg sitter nå etter 16 år i bhg å tenker ofte på forskjelige barn, og foreldre, noen mer enn andre og noen er et stort savn, noen tenker du på med et smil i mens andre blir det mer at de minnes og du lurer på hvordan de har det nå 🙂

Hæ? Vi tar da alltid i mot tidligere barn med glede der jeg jobber, heldigvis 

Anonymkode: 7ed61...78b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men er i 20-årene og kan vertfall si at jeg husker de ansatte i barnehagen, både ansikt og navn 🙂 Gode og dyktige mennesker.  Noen var mindre populære enn andre, men de er ikke glemt. 

Anonymkode: beb6f...abd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har jobbet mange år i bhg og noe som gjentar seg hvert år er foreldre med tårer i øyekroken som snufsende sier de vil savne oss, alt vi har gjort og alle råd, all hjelpen og omsorgen vi har gitt de og barna deres, så er det en liten symbolsk ting, ofte et hyggelig kort med bilde av barnet og noen fine ord. Så starter barnet på skolen og vi hører aldri mer fra de, ca 2 år etterpå er ofte møtet i butikken bare et nikk hvor det før var en liten prat så plutselig en dag er det ikke et nikk lengre heller.

Tenker dere noen gang på oss når dere kjører forbi barnehagen? når du kjører forbi å ser meg eller kolegane stå der, tenker du da at der så jeg jo Helga jo! Å hu var flink med Tilde , Hun, Jacob og Beate... Eller vi glemt?

For dere og barnet deres er ikke glemt, husk at vi hadde dere i mange år, hver dag og plutselig er dere borte..

Ja, jeg har løpt etter barnehagepersonell i byen for å gi dem tidenes bamseklem (før Corona altså!) har også stoppet bilen midt i veikryss (var ingen trafikk bak da heldigvis) for å snakke med personalet. Ser jeg enkelte på butikken får jeg store stjerner i øynene. Mange av oss foreldre tenker på dere ofte, jeg har hatt barn som flere år etter barnehagen har insistert på at «når jeg blir stor skal jeg jobbe i barnehagen med XXX» 

Dere betyr så utrolig mye for så mange av oss. Så ja: tenker på de titt.

(Og før noen anklager meg for å være for voldsom så gjelder dette spesielt personale som vi kom veldig nære og gjensynsgleden var definitivt gjensidig) . 

Anonymkode: 22abf...911

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født i 1989. Husker en del fra barnehagen faktisk. Jeg husker favoritten min som alltid var myk og god mot meg. Jeg var alltid glad når hun var på jobb. Jeg husker også at de som kjeftet på oss eller snakket hardt virket for meg skumle .

husker også jeg falt på sykkel og skrapet opp armen min og lå å gråt men de voksne satt ved et bord å kom ikke. 

husker også vi pleide lage sølesuppe med vann fra takrenna. En sykkel med klistremerke på var den mest populære. Den ville alle ha og stor glede om man fikk den.  Husker bursdagskroner på veggen og hvor mye jeg gledet meg til burdager når jeg så nin var hengt opp

gode uskyldige tider. Skolen ble mobbing og vonde år

Anonymkode: f94dc...3ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hæ? Vi tar da alltid i mot tidligere barn med glede der jeg jobber, heldigvis 

Anonymkode: 7ed61...78b

Tar og i mot med glede, men om alle kommer så blir det ikke mye tid til de nye barna men de som kommer blir tatt i mot med åpne armer (Før Corona) og smil å glede. Vet noen barnehager har gjensynskvelder hvor de har åpen barnehage en kveld på våren hvor tidligere barn er velkomne på besøk. Skulle ønske vi kunne gjøre det 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er født i 1989. Husker en del fra barnehagen faktisk. Jeg husker favoritten min som alltid var myk og god mot meg. Jeg var alltid glad når hun var på jobb. Jeg husker også at de som kjeftet på oss eller snakket hardt virket for meg skumle .

husker også jeg falt på sykkel og skrapet opp armen min og lå å gråt men de voksne satt ved et bord å kom ikke. 

husker også vi pleide lage sølesuppe med vann fra takrenna. En sykkel med klistremerke på var den mest populære. Den ville alle ha og stor glede om man fikk den.  Husker bursdagskroner på veggen og hvor mye jeg gledet meg til burdager når jeg så nin var hengt opp

gode uskyldige tider. Skolen ble mobbing og vonde år

Anonymkode: f94dc...3ee

En mor sa en gang til meg at hun husket en mann som jobbet i barnehagen når hun gikk der, han var alltid så lun og god, omtenksom og snill i mens den ene damen var bare sint og sa stygge ting om andre barn, foreldre og voksne i mens barna kunne høre. I alle yrker er det desverre noen som alldri burde ha kommet på jobb i mens andre burde hvert kopiert.( Alltid leit å lese om dårlig erfaring på skole, føler med deg )

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk i barnepark fra fra 88 til 91. Husker fremdeles de varme klemmene til tante Anna og hvor flink tante Elisabeth var til å lese eventyr ❤❤

Anonymkode: a7bcc...dca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Husker selv mine "barnehagetanter" fra da jeg gikk i barnehage, og jeg er over 40 :) 
Mange gode minner fra de :)
Nå har jeg barn selv og vi blir alltid veldig glade begge to når vi ser ansatte fra tidligere avdelinger på uteområdet når vi kommer eller går. Slår alltid av en prat om vi ser de har tid.
Setter umåtelig stor pris på de ansatte i barnehagen som har vært og er en stor del av livet til barnet mitt.
Fine folk alle som en ❤️

Barnehageansatte er våre superhelter ❤️ 

Anonymkode: ee03f...75b

• Liker 5
Skrevet

Nå har min eldste akkurat begynt på sfo,  og barnehagen savnes! Heldigvis skal minsten gå der to år til. Alt var så koselig, man fikk ett forhold til de ansatte og jeg hadde inntrykk av at alle barna ble sett for de dem er. Det var trygt og godt. Sfo er tydelig bare oppbevaring, lite personlig og lite kontroll. Aldri en voksen som kan fortelle hva barna har gjort. Ett stort kaos! 

Så ja, jeg vil alltid huske de flotte ansatte i barnehagen vår. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har flyttet vekk fra der han gikk i barnehage men hver gang vi kjører forbi barnehagen han gikk i så tenker jeg tiden han gikk i dem barnehagen,å hvor flinke enkelte av de var. Nå er det 5 år siden han sluttet der.

Jeg jobbet i en barnehage for 3 år siden å en jente der hadde meg som favoritt. Vi bor ikke så langt unna hverandre så forsatt den dag idag så kommer hun løpende mot meg å klemmer meg med ett stort smil ❤️ Veldig koselig :)

Anonymkode: fbedf...af9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barna går nå i barnehage et stykke unna der vi bor, ved der vi bodde før. Vi har snakket mange ganger om å flytte dem, ettersom de da antagelig vil bli kjent med noen de skal på skole med, og det er jo mer praktisk, MEN jeg har grått så mye og rett og slett ikke klart det. De ansatte i barnehagen er fantastiske, og de er jo de som ser barna mest i ukedagene. Gråter faktisk når jeg skriver det nå, fordi neste år begynner eldste på skolen, og da må også yngste flyttes 😢 gruer meg så mye, kommer jo heller ikke til å møte de ansatte spesielt ofte ettersom vi bor i en annen by. Men jeg kommer nok aldri aldri til å glemme de fantastiske ansatte, og vi må jo dra på besøk til barnehagen, men det blir jo ikke det samme, og vi kan jo ikke holde på med det i 10 år heller 🥺

Anonymkode: 00aa9...516

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn går fortsatt i barnehagen, så jeg er vel egentlig ikke en av dem du spør, men jeg tenker på dem nå i hvert fall. De er viktige mennesker i mine barns liv. Jeg husker to ansatte fra barnehagen da jeg var barn selv, den ene som veldig trygg og god, den andre som litt skummel. Selv er jeg litt sjenert og redd for å være til bry, så om jeg møter en barnehageansatt på butikken og ikke gjør mer enn å nikke og smile, er det fordi jeg er redd for å oppta tiden deres. 

Jeg jobber med eldre barn selv, og noen av dem fortsetter jeg å tenke på jevnlig. Jeg er glad i alle mens de er på arbeidsplassen min, men det er noen relasjoner som blir spesielle, med barn jeg ikke kan glemme senere heller. Det er kanskje det samme med barnehageansatte, barn og barnas familier. Det er enkelte barn og foreldre jeg har snakket med i ettertid, som f.eks. vil fortelle at det går bra med barna, og jeg setter stor pris på det. Men jeg har også kolleger som vil at jobb skal være jobb, og ikke ønsker seg slike henvendelser. Så jeg er nok litt redd for å "plage" barnehageansatte med jobb på fritiden, og kanskje også etter at de er ferdige med jobben med  mine barn. 

Anonymkode: 9eac2...d2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker et par av de ansatte i min bhg. Jeg er 38 nå. 

Anonymkode: fee98...150

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 40 år og jeg husker fortsatt noen av de snille damene fra barnehagen. Særlig en, og henne treffer jeg innimellom fordi barnebarnet går i barnehagen jeg jobber i. Hun kommer alltid for å prate med meg, er så utrolig koselig! ❤️ 

Anonymkode: bab70...f06

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...