Workalot22 Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 HEI! Jeg er en av de svært uheldige damene som får soppinfeksjon i underlivet omtrent engang i måneden. Til å bli gal av. Begynte etter jeg fikk med ny kjæreste. Kort fortalt: Hatt sopp 2 ganger før jeg fikk meg ny kjærest, Nå har jeg hatt det 8 ganger på et år. Vi har mye sex, jeg bruker ikke mye stramme bukser, han har ingen tegn til sopp selv, jeg overvasker ikke, bruker ikke såpe, spiser ikke mye sukker eller annet usunt (normalt kosthold). Hatt nedsatt immunforsvar pga sykdom i ca et halvt år for noen måneder siden, i tillegg til to antibiotikakurer i løpet av året. Vil legge til at jeg aldri fikk sopp av antibiotika før jeg møtte min nåværende kjæreste. Første spm: Hvorfor får jeg sopp hele tiden? Noen som har gjort noe som endrer den onde sirkelen? Andre spm: Jeg kjenner symptomer så godt, så tok en Diflucan med engang det dukket opp. Altså mens det bare er lett svie, ingen kløe eller utflod ennå. Men hjelper ikke, bli gradevis verre, svie, kløe, utflod, før det snur når jeg tilslutt tar en ny Diflucan. Kan jo ikke drive å ta dette i hodevis, så dyrt, så hva er greia? Står at man skal bli bedre timer til dager etter inntak av tablett, men jeg blir bare verre? Tar jeg behandling for tidlig? Noen erfaringer? Ganske frustrerende, hemmende for sexliv og selvfølelse. Jævlig vondt. Har heldigvis en veldig forståelsesfull kjæreste! jente 28
Fufu Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Han tørker seg ikke etter å ha urinert og vasker seg ikke godt nok. 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Jeg har slitt med det samme uten at lege eller gyn kan forklare hvorfor. Jeg tok først full kur med Diflucan før jeg så tok 1 pille hver mnd i 1 år. De the anbefalte selvsagt legen meg. Det er snart 1 år siden jeg tok siste pille og har ikke hatt en eneste infeksjon etter det. Bank i bordet. Anonymkode: 26b92...d72 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 enten er han dårlig hygienisk eller så er han utro. Anonymkode: 21de7...f51 2
Workalot22 Skrevet 9. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2021 Fufu skrev (4 minutter siden): Han tørker seg ikke etter å ha urinert og vasker seg ikke godt nok. Joda, det gjør han hver eneste gang. Og er svært renslig. Dette dreier seg ikke om hygiene.
Workalot22 Skrevet 9. august 2021 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): enten er han dårlig hygienisk eller så er han utro. Anonymkode: 21de7...f51 Umulig at han er utro og hygienen er på plass. 1
Fufu Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 Workalot22 skrev (Akkurat nå): Joda, det gjør han hver eneste gang. Og er svært renslig. Dette dreier seg ikke om hygiene. Hvis du får sopp av ny partner dreiee det seg stort sett om hans (manglende) hygiene. 3
Workalot22 Skrevet 9. august 2021 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har slitt med det samme uten at lege eller gyn kan forklare hvorfor. Jeg tok først full kur med Diflucan før jeg så tok 1 pille hver mnd i 1 år. De the anbefalte selvsagt legen meg. Det er snart 1 år siden jeg tok siste pille og har ikke hatt en eneste infeksjon etter det. Bank i bordet. Anonymkode: 26b92...d72 Takk for svar! Kommer nok til å prøve meg på noe sånn, i samarbeid med lege. For er jo ikke levelig å ha det slik. Bra det hjalp for deg! 1
Ariam Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Jeg måtte stå forebyggende på diflucan i 6 mnd med en tablett i uka etter en kur på ca en uke, sluttet på medisin for ca 3 mnd siden, ingen plager etter det. Du må får resept av legen, da kostet det rundt 800 kr for 28 tabletter.
Workalot22 Skrevet 9. august 2021 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2021 Fufu skrev (1 minutt siden): Hvis du får sopp av ny partner dreiee det seg stort sett om hans (manglende) hygiene. Det kan godt hende det. Men han har veldig god hygiene, derfor det ikke dreier seg om det. Har lest at mange får sopp med ny partner fordi kroppen må venne seg til det nye. Men er jo et år siden snart? Burde jo ha gått seg til.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #11 Skrevet 9. august 2021 Har HAN tatt Diflucan? Det er jo han som smitter deg gang på gang. Anonymkode: 1a56a...358 11
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #12 Skrevet 9. august 2021 Du kan være allergisk mot sæden hans eller kondomen? P-pille bruk kan også gi sopp. Anonymkode: 200c1...1d5 1
Workalot22 Skrevet 9. august 2021 Forfatter #13 Skrevet 9. august 2021 Ariam skrev (1 minutt siden): Jeg måtte stå forebyggende på diflucan i 6 mnd med en tablett i uka etter en kur på ca en uke, sluttet på medisin for ca 3 mnd siden, ingen plager etter det. Du må får resept av legen, da kostet det rundt 800 kr for 28 tabletter. En kur på antibiotika? Men godt å høre det hjalp. Ja, resept er billigere. Burde sikkert begynne med forebyggende igjen. Har akkurat gått på en forebyggende kur etter sist soppinfeksjon, en diflucan i uka i 5 uker. Men måtte gå på en antibiotikakur nå, og soppen var på plass nå på fredag... Gir snart opp..
Workalot22 Skrevet 9. august 2021 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har HAN tatt Diflucan? Det er jo han som smitter deg gang på gang. Anonymkode: 1a56a...358 Han har ingen symptomer. Men han behandlet seg med canestenkrem for et halvt år siden for å se om det hjalp. I tillegg har han tatt en diflucan nå.
Workalot22 Skrevet 9. august 2021 Forfatter #15 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan være allergisk mot sæden hans eller kondomen? P-pille bruk kan også gi sopp. Anonymkode: 200c1...1d5 Ja, men da prøvde vi en del uten at han kom inni meg. Det kom sopp likevel. P-piller går jeg på, så kan høre med legen hva hun tenker om det.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #16 Skrevet 9. august 2021 Dra til legen og få levert en urinprøve 🙂 Kan være så lite som at du ikke tåler spermen hans. At du får en reaksjon og ubalanse i underlivet. Anonymkode: 7a13a...451
Workalot22 Skrevet 9. august 2021 Forfatter #17 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dra til legen og få levert en urinprøve 🙂 Kan være så lite som at du ikke tåler spermen hans. At du får en reaksjon og ubalanse i underlivet. Anonymkode: 7a13a...451 Kan de finne ut det via en urinprøve? Eller hvordan kan de finne ut det? Og hva kan man gjøre med det?
Workalot22 Skrevet 9. august 2021 Forfatter #18 Skrevet 9. august 2021 Og noen som kan hjelpe meg med at Diflucan ikke tar soppen med engang? At jeg må ta to, med flere dagers mellomrom for at det skal fungere? Hvordan er det med dere?
Fufu Skrevet 9. august 2021 #19 Skrevet 9. august 2021 (endret) Workalot22 skrev (14 minutter siden): Det kan godt hende det. Men han har veldig god hygiene, derfor det ikke dreier seg om det. Står du ved siden av ham når han tisser? (Så du ser at han tørker seg?) Er du ved siden av ham når han dusjer? (Så du ser at han vasker grundig under forhuden slik han bør?) Hvis ikke, selvsagt er det han som er problemet. Og det er vanskelig å ta dette opp med urenslige menn som har drevet på slik hele livet. Men det er å foretrekke fremfor at du stadig vekk skal slite med sopp, BV og ustabil flora der nede. Endret 9. august 2021 av Fufu 2
Workalot22 Skrevet 9. august 2021 Forfatter #20 Skrevet 9. august 2021 Fufu skrev (1 minutt siden): Står du ved sisen av ham når han tisser? Er du ved siden av ham når han dusjer? Nei, ikke alltid når han tisser, men har da sett han tisse nok ganger. Og vi dusjer sammen hver gang. Men samme er det, for sier at det virkelig ikke er problemet her. Han er bra hygiene på alle måter, veldig opptatt av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå