thereses Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 (endret) Edit: Ute etter svar fra de som har fått NY time, Altså at den første tiden/timen du fikk for 2 dose er blitt endret (frem i tid). Har du fått ny time til dose 2? Hvor lenge før fikk du beskjed? Hvordan fikk du ny time? (telefon, sms, møtte opp, tok kontakt selv, fikk restdose etc). Når fikk du dose 1? Hvor mange uker blir det mellom dose 1 og 2 for deg? Er spesielt interessert i å høre fra de som bor i Oslo. Bor du et annet sted i landet, så skriv hvor. Hvis du er fra Oslo er det supert om du også sier bydel, eller omtrent hvor i byen du bor. Endret 10. august 2021 av thereses 1
Gjest Føsleguri Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Jeg fikk ny time til dose 2 i sommer. Fikk sms søndagen før timen som var en torsdag. Det var da 6 uker siden dose 1. Vestlandet.
clyde Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Har ikke hørt noe som helst angående dose 2 bortsett fra den timen jeg fikk i juni. De får kontakte meg hvis de ønsker å endre time.
Duff Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Du får sms når de har satt opp ny time til dose to. Ikke ring, de har kontroll på fordelingen av nye timer.
Duff Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 clyde skrev (5 minutter siden): Har ikke hørt noe som helst angående dose 2 bortsett fra den timen jeg fikk i juni. De får kontakte meg hvis de ønsker å endre time. Juni? Møtte du ikke til time så får du ikke automatisk ny.
Påkrevd Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 Jeg fikk begge timene samtidig. Det kom en sms før første dose om at jeg kunne logge meg inn og bestille tid. Da kunne jeg sette opp begge timene med ca 12 ukers mellomrom. 2-3 dager å velge mellom på begge dosene. Veldig grei ordning, så har man god tid til å legge opp til et par rolige dager etter nummer 2, i tilfelle bivirkninger👍
clyde Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 Duff skrev (14 minutter siden): Juni? Møtte du ikke til time så får du ikke automatisk ny. Ja, da jeg ble satt opp på dose 1, fikk jeg samtidig time til dose 2 i september. Dette var i juni ja.
clyde Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 Påkrevd skrev (9 minutter siden): Jeg fikk begge timene samtidig. Det kom en sms før første dose om at jeg kunne logge meg inn og bestille tid. Da kunne jeg sette opp begge timene med ca 12 ukers mellomrom. 2-3 dager å velge mellom på begge dosene. Veldig grei ordning, så har man god tid til å legge opp til et par rolige dager etter nummer 2, i tilfelle bivirkninger👍 Sånn var det hos meg og. Har ikke hørt noe om at jeg skulle bli kontaktet før dose 2, fikk den timen da jeg bestilte time til dose 1.
Gjest shalott Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Har fått flere nye. Først var intervallet 9 uker, så 12, så 10 og siste beskjed anga ny time for dose to 9 uker etter første igjen. Vel, vel, fjerde gangen gjelder, forhåpentligvis! Fikk beskjed på sms cirka to uker i forveien.
Susan Sto Helit Skrevet 10. august 2021 #10 Skrevet 10. august 2021 Bor i Oslo, har tatt en dose, og satte time for 2. dose samtidig med time for 1. dose. Fikk nå SMS om at bydelen har overskudd av doser, og at jeg dersom jeg ønsker kan gå inn på en link og fremskynde. Så har gått fra time i september til time neste uke for 2. dose. Tiden velges på samme måte som når timen for 1. dose ble valgt. Det var litt pågang og timene ble fort fylt opp. Bor i Oslo øst. 1
thereses Skrevet 10. august 2021 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2021 (endret) Har hørt at flere har fått sms med ny tid for dose 2. Lurer på når jeg får melding. Fikk min første dose første uken i Juli (5 uker siden). Når fikk du første dose? @Susan Sto Helit Endret 10. august 2021 av thereses
ItchyBitchySpider Skrevet 10. august 2021 #12 Skrevet 10. august 2021 thereses skrev (23 timer siden): Har du fått ny time til dose 2? Hvor lenge før fikk du beskjed? Hvordan fikk du ny time? (telefon, sms, møtte opp, tok kontakt selv, fikk restdose etc). Når fikk du dose 1? Hvor mange uker blir det mellom dose 1 og 2 for deg? Er spesielt interessert i å høre fra de som bor i Oslo. Bor du et annet sted i landet, så skriv hvor. Hvis du er fra Oslo er det supert om du også sier bydel, eller omtrent hvor i byen du bor. Nordland, fikk time til dose to da jeg fikk dose en. Tolv uker.
Gjest AdeleneMay Skrevet 10. august 2021 #13 Skrevet 10. august 2021 Bor i bydel Sagene. Fikk første dose 10.juli. Har fått time til andre dose den 10. Oktober. Håper jeg får time før den tid. Jobber i videregående skole og har i dag sittet timesvis i møter, skulder til skulder, sammen med 150 mennesker i samme rom... sukk!
Høna79 Skrevet 10. august 2021 #14 Skrevet 10. august 2021 (endret) Bor i Oslo, gruppe 40-44. Første dose 25. juni, og samtidig som jeg booket tid for første ble dose 2 satt opp, automatisk valgt på dagen 12 uker etter, dvs midten av sept. Fikk sms i går om at min dose 2 var fremskyndet med nøyaktig 1 mnd, samme klokkeslett, så nå har jeg dose 2 neste uke. Man skal kun kontakte de hvis nytt tidspunkt ikke passer. Gubben som hadde første dose 3 dager før meg, fikk fremskyndet 3 dager før meg. Endret 10. august 2021 av Høna79 1
cleangal Skrevet 10. august 2021 #15 Skrevet 10. august 2021 Fikk telefon 2 dager før timen. Skulle egentlig ikke fått 2. dose før i midten av september. Ble flyttet 5 uker fram. Bor i Vestland, gruppe 45-54 år med underliggende sykdom. Første dose fikk jeg i slutten av juni. 1
lurker Skrevet 10. august 2021 #16 Skrevet 10. august 2021 (endret) Vi bor i bydel Grúnerløkka, og både mannen og jeg fikk timen fremskyndet via SMS. Jeg fikk bare tildelt ny tid, mens mannen ble bedt om å ringe og kunne velge mellom 2 ulike dager. Min time ble fremskyndet 3 uker, hans 4 uker. Jeg fikk den første dosen 1,5 uke før ham, så jeg fikk tilbud om ny time før ham også. Dosene vi fikk var doser som måtte brukes fordi det nærmet seg utløpsdato. Såvidt jeg vet kommer de ikke til å fortsette å fremskynde her i byen etter at disse er brukt opp. Endret 10. august 2021 av lurker
Susan Sto Helit Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 thereses skrev (13 timer siden): Har hørt at flere har fått sms med ny tid for dose 2. Lurer på når jeg får melding. Fikk min første dose første uken i Juli (5 uker siden). Når fikk du første dose? @Susan Sto Helit Fikk første dose i midten av juni.
DrueSmoothie Skrevet 11. august 2021 #18 Skrevet 11. august 2021 Her var jeg for min del så heldig at kommunen, som en av få i landet, åpnet for Drop-In, også dose 2, bare 4 uker etter at jeg fikk dose 1. Så jeg møtte opp her, og fikk 2. dose dermed akkurat 8 uker før oppsatt tid, noe jeg er veldig glad for nå! Andre jeg kjenner har den siste tiden fått fremskyndet sin 2. dose med 3-4 uker de siste par ukene. De jeg har snakket med har fått SMS som har kommet 1-2 uker i forveien, dette gjelder bekjente i flere ulike kommuner på Østlandet, ikke Oslo :) 1
Rosa Sitron Skrevet 11. august 2021 #19 Skrevet 11. august 2021 Endret på helseboka. Fra sen september til neste uke.
M71 Skrevet 11. august 2021 #20 Skrevet 11. august 2021 Fikk første i slutten av mai og ble satt opp med ny i slutten av august, 12 uker. Fikk melding for en uke siden om ny tid, som var i går. Noe hodepine og feber i dag, men kjenner at det begynner å gå bedre så ser frem til morgendagen og alle andre dager etter det som fullvaksinert 🙂 Oslo vest. 1
Anbefalte innlegg