Gå til innhold

Hvordan avvise «trillepike»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jente på 10 måneder, og nærmeste nabo er en 12 år gammel jente som har fryktelig lyst å trille. Jeg er over snittet hønemor, og ønsker ikke dette. Hvordan kan jeg unngå dette uten å såre? Det er begrenset hvor mange ganger jeg kan si «beklager men han har akkurat sovet».

Anonymkode: 3a4c8...b33

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si NEI og be henne slutte å mase. 

Anonymkode: 0f0d0...885

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med foreldrene til jenta og forklar situasjonen, de er nok best til å kommunisere det på riktig måte. 

Anonymkode: 11953...22c

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hva er du redd for skal skje? 
Jeg triller babyer fra jeg var 7 år gammel. Moren la de i vogna og jeg trillet de en tur. Jeg har ikke tall på hvor mange barn jeg trillet tur med og det var ikke for folk jeg kjente. Jeg kunne se en mor med vogn og da gikk jeg etter for å finne ut hvor de bodde. Dagen etter ringte jeg på og spurte om å få trille babyen og det fikk jeg aldri nei til.

Nå var dette riktignok mange år siden, men trur ikke denne 12 åringen vil gjøre noe kriminelt mot ungen din.

Anonymkode: e4ba1...1ca

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er du redd for skal skje? 
Jeg triller babyer fra jeg var 7 år gammel. Moren la de i vogna og jeg trillet de en tur. Jeg har ikke tall på hvor mange barn jeg trillet tur med og det var ikke for folk jeg kjente. Jeg kunne se en mor med vogn og da gikk jeg etter for å finne ut hvor de bodde. Dagen etter ringte jeg på og spurte om å få trille babyen og det fikk jeg aldri nei til.

Nå var dette riktignok mange år siden, men trur ikke denne 12 åringen vil gjøre noe kriminelt mot ungen din.

godt det gikk bra for 20+ år siden, men det var en annen tid da. 

Anonymkode: 1949c...7f3

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var trillepike selv, men det var på 80 og tidlig 90-tallet.

Kunne ikke falt meg inn å ha det for eget barn i dag 🤷‍♀️

Anonymkode: 17670...9dd

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

godt det gikk bra for 20+ år siden, men det var en annen tid da. 

Anonymkode: 1949c...7f3

Hva er forskjellen på 12 åringer nå og for 20 år siden? Hun vil bare trille en tur.

Hvis ts er så redd så kan hun helt enkelt bare si at babyen er for liten ennå.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Si "nei takk vi er opptatt, vi sier ifra hvis vi trenger trillepike". Skjønner godt at du ikke vil sende med barnet ditt ut sånn, jeg hadde ikke sendt med 1,5 åringer heller, barn skal ikke ha alene ansvar for andre barn 

Anonymkode: ffebc...c8c

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde da aldri latt et barn på 12 trille avgårde med ungen min. Jeg hadde rett og slett snakket med foreldrene hennes og sagt at du ikke er komfortabel med det. Herregud så slitsom unge. 

Anonymkode: 8f172...2cf

• Liker 23
Skrevet

Eg hadde ei overivrig jente på besøk då eldstebarnet var ca 1/2 år. Jenta var 9 år, så eg sa nei, fordi ho var for ung. Ho var inne hos oss og leika litt med baby. Og brått var begge borte. Ho hadde så lyst til å ta med baby ut at ho berre gjorde det. Eg fann dei igjen på andre sida av huset. For å seie det slik: ho kom aldri meir til huset vårt igjen... det våga ho nok ikkje.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er forskjellen på 12 åringer nå og for 20 år siden? Hun vil bare trille en tur.

Forskjellen er at 12-åringer nå er mye mer modne enn for 20 år siden.

Anonymkode: cb69b...9b0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde da aldri latt et barn på 12 trille avgårde med ungen min. Jeg hadde rett og slett snakket med foreldrene hennes og sagt at du ikke er komfortabel med det. Herregud så slitsom unge. 

Anonymkode: 8f172...2cf

Slitsom? Ts gir henne jo håp om at hun skal få lov å trille en dag når hun bare sier at det ikke passer så godt akkurat i dag.

Anonymkode: a1118...c2a

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om da jeg var 11 og tanten sendt meg av gårde med hennes barn i trillevogn. Gikk langs veien ca 20min til kiosken for å kjøpe brus. Hadde aldri passet unger og hadde ikke peiling på unger, så når jeg skulle handle lot jeg barnet stå igjen utenfor. Det gikk bra, men det var en spesiell opplevelse. 

Anonymkode: 2488e...7f8

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...