help me Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Jeg kom inn på Odontologi i UiO, men det var mitt 2 valg . Kan jeg bytte til Medisin etter at jeg studerer Odontologi 1åre også bytte til Medisin, leste at 1åre er helt likt. håper det gir mening det jeg har skrevet 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Da må du søke på medisin via SO, komme inn, og så søke overføring til 2.året på medisin, evt fritak fra like fag. Du kan ikke hoppe rett over. Anonymkode: 8a2de...d53 7
help me Skrevet 9. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2021 Når jeg søke på medisin via SO, har karakteren fra vgs noe å si om jeg kommer inn eller ikke ? mobilen min læger sorry
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 help me skrev (10 minutter siden): Når jeg søke på medisin via SO, har karakteren fra vgs noe å si om jeg kommer inn eller ikke ? mobilen min læger sorry Ja, det er basert på karakterene fra vgs på samme måte som når man søker på odontologi. Hvis man da kommer inn på medisin på vanlig måte via SO, så kan man søke fritak for første året på medisin hvis man har fullført 1.året odontologi. Men man får ikke automatisk plass på andre året medisin. Det igjen er avhengig at det er plass på medisin andre året, hvis ikke så må du vente et år til ditt kull begynner på andre året. Håper det var forståelig. Anonymkode: 75a6e...86e 1
help me Skrevet 9. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2021 Det var forståelig, men hva skjer hvis poenggrensen blir høyere enn det er nå? Jeg fikk 5,8 i snitt. Søker jeg på medisin med 5,8 da? Takk for svare ☺️
help me Skrevet 9. august 2021 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2021 (endret) Jeg prøver ikke å ydmyke noen, jeg spør bare. Sorry hvis jeg sprø for mye 😂 Endret 9. august 2021 av help me
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 help me skrev (7 minutter siden): Det var forståelig, men hva skjer hvis poenggrensen blir høyere enn det er nå? Jeg fikk 5,8 i snitt. Søker jeg på medisin med 5,8 da? Takk for svare ☺️ Du må jo selvfølgelig ta opp fag og søke nytt opptak, og håpe at det er plass på kullet du ønsker å rykke opp i. Påfallende gode karakterer i forhold til språk og forståelse du viser i denne tråden.. Anonymkode: 7168d...854 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 help me skrev (10 minutter siden): Det var forståelig, men hva skjer hvis poenggrensen blir høyere enn det er nå? Jeg fikk 5,8 i snitt. Søker jeg på medisin med 5,8 da? Takk for svare ☺️ Ja, du søker med det samme snittet. Å gjennomføre første året på odontologi gir deg ikke noe hvis du kommer fra første året på videregående, for da har du ikke bruk for de to ekstra poengene høyere utdanning gir for sekundærkvoten. I den kvoten kommer du til å trenge maks antall alderspoeng for å komme inn. Jeg anbefaler deg likevel å starte på, odontologi og se om du liker det. Det gir mange gode jobber, fine arbeidstider og god lønn. Du slipper unna et helt håpløst LIS system også. Anonymkode: 89909...e80 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Da jeg studerte medisin i Oslo var det nesten likt for tannleger, leger og ernæringsfysiologer frem til og med midt i 4. semester. Vet om en som byttet over til medisin, men antar du må søke og deretter får fritak siden du alt har gjennomført. Du må kanskje forbedre karakterer siden snittet neppe går ned…? Dette vil de uansett kunne svare deg på hvis du henvender deg til administrasjonen på studiet. Lykke til med studiestart! 1. året var kjempeartig! Anonymkode: d55f0...1ca 1
_popcorn_ Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 Ryddet for brukerdebatt og svar til det. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå