Gå til innhold

Tipse politiet om narkotikabruk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært på en fest der de plutselig begynte å røyke hasj. Var en privat fest, vi ble ikke spurt om det er greit at de gjør det. Alle ble faktisk tvunget til passiv røyking og det var ikke bare en joint. Jeg gikk tidligere derfra, men lurer på om jeg skulle tipse politiet eller om det ikke  er noe vits?

Anonymkode: 4f8a5...cdd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"vært på en fest" ja, mener du ikke at du stod på verandaen din og mistenkte at naboen som hadde venner på besøk røykte hasj?

Anonymkode: 43264...06f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"vært på en fest" ja, mener du ikke at du stod på verandaen din og mistenkte at naboen som hadde venner på besøk røykte hasj?

Anonymkode: 43264...06f

Jeg har vært på en fest ja

Skrevet

Klart du kan tipse politiet. Neste gang de røyker, ringer du politiet, slik at narkotikabrukerne kan bli tatt på fersken.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle du kontakte politiet for dette??

Anonymkode: 00ca3...98f

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt politiet og anmeld deg sjæl. Skjerp deg. Du snakker om et mildt stoff som er lovlig i store deler av verden. 

Anonymkode: 0a82a...672

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Tvunget til passiv røyking - altså, fikk dere ikke lov å gå?!

Overdrevet å varsle politiet, men du kan ta avstand fra disse menneskene om det ikke passer for deg. 

Selvsagt vil moralpolitiet på KG si noe helt annet, men i den virkelige verden liker ingen folk som tyster på noe såpass harmløst.

Anonymkode: 22fb6...aa0

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vits i å ringe politiet for dette, mitt tips er å ikke henge med/ feste med disse menneskene .

Anonymkode: 874b5...6ef

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du ble bedt dit, slik er det i deres hjem. Om du ikke ønsker være rundt det, gå og ikke møt opp der igjen. 

Politiet vil ikke gjøre en shit btw

Politiet har mye viktigere ting å bry seg om. Politiet gidder som oftest ikke å møte opp på en husbråk klage en gang, om det ikke er flere som klager gjentatte ganger. Så om du ønsker at de skal bli tatt, så burde du finne typ 10 pers som er villig til å ringe politiet på dem. Å gjøre det er ekstremt. Men du er kanskje uvanlig opptatt av loven? Ringer du politiet om du ser en tashe en Stratos på butikken? 

Anonymkode: 8ae2c...cc5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du om du ser noen kjøre på rødt lys, kaste en sneip, røyke sigg på togstasjonen? Du er ikke lovens høyere arm

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette stoffet er lovlig i mange steder i verden. Alkohol er også rus. La politiet bruke tiden sin på viktige ting. 

Anonymkode: 5af46...43e

• Liker 7
Skrevet

Er vel bare å tipse hvis det er noe du har lyst til, men tviler på at politiet kommet til å legge ned kjempemye arbeid i at noen røyka joint på en privatfest. De har nok andre ting som de prioriterer.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan tipse dem, du kan sende inn skriftlig tips anonymt på politi.no, det er bra at politiet får slike tips!👍🏻

Anonymkode: 880e6...5ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, dette stoffet er lovlig i mange steder i verden. Alkohol er også rus. La politiet bruke tiden sin på viktige ting. 

Men i Norge er det ulovlig, så da er det helt greit å tipse politiet! Selv om de får et tips betyr det ikke nødvendigvis at de gjør noe med det, men de kan ha det i bakhodet at i den og den leiligheten har det blitt røyket!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men i Norge er det ulovlig, så da er det helt greit å tipse politiet! Selv om de får et tips betyr det ikke nødvendigvis at de gjør noe med det, men de kan ha det i bakhodet at i den og den leiligheten har det blitt røyket!

Om noen ikke har gjort noe forferdelig galt , så trenger en ikke melde til politiet. Vet du hvor mye det kan ødelegge for en person pga noe så unødvendig? Melder du inn når noen tisser offentlig i fylla? Eller kjører på rødt lys? Det er også ulovlig vet du! 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har vært på en fest ja

Var dette første gang du var på fest? Manga vært både skremmende og spennende på samme tid og attpåtil at noen røyker hasj. Det finnes verre ting i livet

Anonymkode: e42c1...853

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om noen ikke har gjort noe forferdelig galt , så trenger en ikke melde til politiet. Vet du hvor mye det kan ødelegge for en person pga noe så unødvendig? Melder du inn når noen tisser offentlig i fylla? Eller kjører på rødt lys? Det er også ulovlig vet du! 

🙄 hasj kan ødelegge livet mer enn en anmeldelse!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ødelegger ikke mer enn alkohol (og nei jeg har aldri røyket hasj selv)

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er forskjellig fra person til person. Men det er ikke opp til dere å ta den avgjørelsen basert på deres egne meninger. La nå folk få være i fred og ta sine egne valg

Man sier ikke til seg selv «jeg redder denne personen» og lar det være grunnen til at man gjør det rette med å ringe politiet. Snakk om dårlig unnskyldning for å rettferdiggjøre sine handlinger 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så nå at du er på min side av saken 🤣

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...