AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Del Skrevet 9. august 2021 Hvilke bøker anbefaler du å lese for å bli bedre til å skrive? Anonymkode: ae192...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Del Skrevet 9. august 2021 De fleste som er gode til å skrive er glade i å lese. Bøker, magasiner, aviser +++ Det er mengdetrening som skal til. Svaret på spørsmålet ditt blir egentlig: hva som helst, men så mye som mulig. Og før noen bryter inn med anekdoter av typen "Jeg leser INGENTING, men har 6 i norsk likevel": svaret mitt må ses i statistisk sammenheng. Enkeltpersoner kan utgjøre unntak. Anonymkode: 9bcd9...b2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #3 Del Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De fleste som er gode til å skrive er glade i å lese. Bøker, magasiner, aviser +++ Det er mengdetrening som skal til. Svaret på spørsmålet ditt blir egentlig: hva som helst, men så mye som mulig. Og før noen bryter inn med anekdoter av typen "Jeg leser INGENTING, men har 6 i norsk likevel": svaret mitt må ses i statistisk sammenheng. Enkeltpersoner kan utgjøre unntak. Anonymkode: 9bcd9...b2d Godt tips 🙂 Anonymkode: ae192...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #4 Del Skrevet 10. august 2021 Det den andre sa, men vil også komme med tipset å reflektere over det du leser, aktiv lesing. Når du leser noe som gir et godt inntrykk på deg, stopp opp og tenk over; hva gjør denne teksten bra? Og for tekster som du ikke liker, hva gjør den dårlig? Klisjeer, dårlig rytme, ordvalg, andre ting? Det lærer du mye av. Anonymkode: b68e9...0de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Del Skrevet 11. august 2021 Bedre til å skrive hva da? Hvilken sjanger vil du skrive i? Hvis du vil skrive skjønnlitteratur kan jeg anbefale Beginnings, Middles and Ends av Nancy Kress. Anonymkode: 5d020...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #6 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-11 den 10.36): Bedre til å skrive hva da? Hvilken sjanger vil du skrive i? Hvis du vil skrive skjønnlitteratur kan jeg anbefale Beginnings, Middles and Ends av Nancy Kress. Anonymkode: 5d020...90c Tenker mest på å bli bedre til å skrive dagbok og ellers kanskje noen korte noveller. Takk for tips. Anonymkode: ae192...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #7 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker mest på å bli bedre til å skrive dagbok og ellers kanskje noen korte noveller. Takk for tips. Anonymkode: ae192...606 Har du bladd i denne boken noen gang? https://deichman.no/utgivelse/p233811be0f733388268fd4d9b8a7cf1c Ellers er denne boken populær blant nye skribenter. https://www.ark.no/boker/Merete-Morken-Andersen-Skriveboka-9788203198533 For å bli god til å skrive noveller anbefaler jeg at du leser mange noveller. Og øv på å si mest mulig med færrest mulig ord, prøv gjerne å skrive en setning og bytt ut ordene for å få den setningen til å romme mer og mer. Én setning kan inneholde nåtid, fremtid og fortid. Anonymkode: 8d57e...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå