Gå til innhold

Knust over å ikke ha barnet i sin egen bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har begynt å jobbe som pedagog. Og fått tilbud om å ha eget barn i bhg. Jeg kjenner det er så sårt å jobbe med andre barn, og ikke kunne ha samme tid med eget barn. Jeg vet jeg ville følt en annen ro og trygghet med å ha eget barn der. Jeg er helt knekt etter arbeidsdagen og så slitsomt å innom enda en bhg å hente, fremfor å bare kjøre hjem. 

Jeg griner på vei hjem. 

Jeg er rådvill. Barnehagen jeg jobber er flinke på inndeling, så jeg kommer ikke til å ha fulle dager med barnet. 

Så er det det med venner. Våre nærmeste venner har barn i samme bhg barnet mitt går nå, så vennene får hun se ukentlig uansett hos venner og i nabolaget. 

Eneste er at bhg jeg jobber ikke er samme skolekrets, men hun kjenner jo vennene fra nabolaget. Uff. 

Knust. 

Gi meg råd. 

Anonymkode: f12c4...a09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Himmel og hav!

Anonymkode: af156...d26

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha barnet i din barnehage! Det er vanskelig for deg, for barnet ditt og resten av personalet. Barnets venner og bli kjent med de som skal på samme skole er viktigs. Snakker av erfaring! Hvis du synes du får lite tid til egen barn, sjekk ut om du kan jobbe redusert. 
Hilsen pedagog 

Anonymkode: 67c01...09d

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Her tror jeg både ditt barn og barna du jobber med har best med st ditt barn fortsetter der det hår nå.

Ditt ønske om å ha barnet i barnehagen du jobber bunner kun i dine behov og lengsel.

Ser på det som usansynlig at du ikke vil fokusere mer på ditt barn enn de andre.

Men velger du å flytte over bør du ha ditt barn på en annen avdeling enn din.

Anonymkode: 1148b...f49

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Knust, faktisk. Herregud hvilket liv 

Anonymkode: 2282a...2f9

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg?

Det er best for barnet å være i samme barnehage som de ungene h*n etterhvert skal begynne på skolen sammen med.

Det kan faktisk også være best for barnet å få være i en annen barnehage enn der mamma (?) jobber.

Og ikke grin i bilen med barnet til stede.

Dette handler kun om deg og dine såre følelser over at barnet er begynt i barnehagen. Hvor mange foreldre har du ikke veiledet gjennom det samme?

Anonymkode: 363f0...011

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, denne tror jeg null på! Er du pedagog skjønner du såpass. Skal du trolle må du kanskje vite hva slags utdannelse en pedagog faktisk har?

Anonymkode: bf1a8...927

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjerp deg?

Det er best for barnet å være i samme barnehage som de ungene h*n etterhvert skal begynne på skolen sammen med.

Det kan faktisk også være best for barnet å få være i en annen barnehage enn der mamma (?) jobber.

Og ikke grin i bilen med barnet til stede.

Dette handler kun om deg og dine såre følelser over at barnet er begynt i barnehagen. Hvor mange foreldre har du ikke veiledet gjennom det samme?

Har jo ikke barna i bilen på vei hjem. 

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst..?

Anonymkode: df887...7f5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner det er så sårt å jobbe med andre barn, og ikke kunne ha samme tid med eget barn.

Du er ansatt som pedagog for barn, en viktig og flott jobb! Men denne sårheten du nevner må du bare legge bort dersom du skal beholde et snev av profesjonalitet.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

De sterke følelsene dine er en grei indikasjon på at du ikke bør ha barnet ditt i barnehagen du jobber i.  

Anonymkode: d836c...404

• Liker 27
Skrevet

Herregud, ta deg sammen a

• Liker 9
Skrevet

Hvis det er dette som skal til for at du er "knust" så er vel dette en god modningsprosess for deg... Knust faktisk..:rolleyes:

Tror nok både du og barnet har godt av å være i hver deres barnehage.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har jo ikke barna i bilen på vei hjem. 

Beklager det da, men du snakket om henting av barn, så gråting i bil. Vanskelig å forstå annerledes enn at barn er hentet og i bilen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det at du blir «knust» av dette forteller meg at du trenger å løsrive deg litt. 

Anonymkode: 3afe5...fd9

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde denne tråden skulle være 'haha, se på denne sprø dama i nyhetene'.

Så feil kan man ta.

Anonymkode: ea3df...7a6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde denne tråden skulle være 'haha, se på denne sprø dama i nyhetene'.

Så feil kan man ta.

Anonymkode: ea3df...7a6

😂

Anonymkode: 743b6...397

AnonymBruker
Skrevet

Jøsses. Mamma jobbet selv i barnehagen der jeg gikk. Men hun jobbet på en annen avdeling, og var veldig opptatt av dette skillet. Jeg hadde mitt liv på den ene avdelingen, mens hun arbeidet på den andre siden av bygget. Kan ikke huske at vi snakket/samhandlet på noen måte faktisk. Så møttes vi først ved dagens slutt, og kjørte hjem sammen. Funket bra det!

Anonymkode: cb6e7...4af

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...