Gå til innhold

Narsissisme, forhold og sosiale medier! Er jeg en? Forholdet mitt lider.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg møtte samboer for tre år siden, var jeg svært aktiv på sosiale medier. La aldri ut noe på kanten, kun humor og trening. Rusen jeg fikk av likes og beundring  motverte meg til å trene enda hardere osv. Jeg kunne gjerne legge ut 2-4 ganger i uka. Ofte mer.

De siste tre år etter jeg fikk kjæreste har jeg ikke vært så aktiv der, og kjenner faktisk et stort savn til "den jeg var" da.. Jeg husker meg selv som morsom, folk såg opp til meg, fikk mange kommentarer på hvor morsom jeg var osv, og hvor mye de var misunnelig på min livsstil (mye reising og venner over alt). Dette gjorde at jeg følte meg unik, vellykket.

Nå er savnet så stort etter denne tiden i livet mitt, at det holder på å ruinere mitt nåværende forhold. 
Har en kjæreste som elsker meg og som sørger for at jeg har føttene godt plantet på jorda. Men savnet etter en tid hvor drømmene var store og mulighetene uendelige, det ødelegger meg. 

Jeg er nå en voksen dame som snart bikker 33 år. 
Jeg la ut en treningsvideo på instagram for noen dager siden, og følte faktisk litt "cringe". Noe jeg tror skyldes at jeg ikke har vært så aktiv de siste tre år, så det er kanskje litt uanturlig nå? 
Jeg som engang elsket det og høstet motivasjon der, og nå føles det bare rart? 

Jeg sitter faktisk igjen med en følelse av å ha kastet bort et potensiale, noe som gjør at jeg blir innesluttet, tankefull og angrende på at jeg gikk inn i et forhold. Men vet ikke om det er narsissismen i meg som snakker. 😔

Noen med samme erfaring?

Anonymkode: 40318...cd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: e131d...c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: e131d...c5c

Takk for ditt konstruktive bidrag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan dette være med på å ruinere forholdet ditt? 🤔 og hvor mange likes og følgere snakker vi? Siden du kaller det et bortkastet talent liksom..

Anonymkode: d25b0...b0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke drømmer snakker vi om? Kun likes? Eller en karriere? 

Anonymkode: 37cc0...df3

AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke narsissist bare fordi man liker å bli beundret.

Anonymkode: c4f04...219

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

Vet du hva ? De som SPØR om de er narsissister er garantert ikke å være det 😅❤  Men ofte har de narsisster i nære relasjoner bakover eller rundt seg,så traits kan rubbe off. - forsvarsmekanisme i mangel på noe.  ( og de fleste av oss har traits uten at det er sykelig eller connected til slike upersoner) 

Mange har Narcisssistic Traits ,uten å være i DEN kategorien . Din trait er du har ekstra behov for oppmerksomhet.  

Så slapp helt av 🙂  Det er laangt flere bokser som tikkes av for at det er mulig. 

Men du trenger ikke 92 likes for å være fin og god nok i deg selv. Du er nok allerede ❤ Folk SER deg ,men om du overdriver,så virker det mot sin hensikt,,,da lukker mange øynene og avskriver det du seriøst vil uttrykke 🙂 Da virker det som " se på meg"- post...

Siden du søker inn i deg selv,så vet jeg at du ikke ønsker å bli oppfattet slik. Så du kan starte med å poste sjeldnere. ( hvertfall ikke falle tilbake ) Hvilket du HAR gjort.Da får det større effekt,og du jobber med avhengigheten din for likes og overdreven oppmerksomhet.  Du bør  finne ut hva som ligger til grunn for dette behovet, - så du putter inn de rette tingene.  Stop bindging 😉❤ er første steg. Da kommer garantert noe positivt inn i stedet . Dette " positivet" mangler for deg ! 

Jeg tenker du savner frihet,- ikke likes. Samt å være den jenta du EGENTLIG er . Er DET mulig i forholdet eller livssituasjonen din ? Om ikke : why the hell not? 😎💃 ( merker meg også at du er i alderen for stakittgjerde og labrador,,,har du press på deg..? ) 

Endret av Skogsalv
Gjest NoDiablo
Skrevet

Enig med over. Om du SPØR om du er narsissist, så er det et godt tegn på at du ikke er det. Forresten så liker alle å bli beundret og få positive tilbakemeldinger.

AnonymBruker
Skrevet

Hva om en narsissist spør om han/hun er en narsissist da? 🤔

Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva om en narsissist spør om han/hun er en narsissist da? 🤔

Da er det ingen fullblods narsissist.  De har ikke evnen til selvrefleksjon.  Kun selvhevdelse.  Not in a million years at de søker egen utilstrekkelighet for å forbedre seg. De er allerede perfekte. 

Derfor er FÅ mennesker i denne kategorien. Men det har gått inflasjon i begrepet . 

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er dagens eksponeringstrend i samfunnet narsissisme. Stor forskjell på det og en personlighetsforstyrrelse

Anonymkode: 09a2c...b5a

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Selvfølgelig er dagens eksponeringstrend i samfunnet narsissisme. Stor forskjell på det og en personlighetsforstyrrelse

Anonymkode: 09a2c...b5a

.

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet

Nei er svaret.

Du savner fortiden pga likes på sosiale medier. Men hvor ville det ført deg henn? Flott liv, mange venner, opplevelser osv...

Eller ville du endt opp alene hver kveld fordi du er avhengig av sosial oppmerksomhet? 

Du var da 30 og nå 33. Du tenker ikke realistisk. Men vil du hekker være singel og alene er det vel bare å dumpe kjæresten. 

Anonymkode: 4efdc...3d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Før jeg møtte samboer for tre år siden, var jeg svært aktiv på sosiale medier. La aldri ut noe på kanten, kun humor og trening. Rusen jeg fikk av likes og beundring  motverte meg til å trene enda hardere osv. Jeg kunne gjerne legge ut 2-4 ganger i uka. Ofte mer.

De siste tre år etter jeg fikk kjæreste har jeg ikke vært så aktiv der, og kjenner faktisk et stort savn til "den jeg var" da.. Jeg husker meg selv som morsom, folk såg opp til meg, fikk mange kommentarer på hvor morsom jeg var osv, og hvor mye de var misunnelig på min livsstil (mye reising og venner over alt). Dette gjorde at jeg følte meg unik, vellykket.

Nå er savnet så stort etter denne tiden i livet mitt, at det holder på å ruinere mitt nåværende forhold. 
Har en kjæreste som elsker meg og som sørger for at jeg har føttene godt plantet på jorda. Men savnet etter en tid hvor drømmene var store og mulighetene uendelige, det ødelegger meg. 

Jeg er nå en voksen dame som snart bikker 33 år. 
Jeg la ut en treningsvideo på instagram for noen dager siden, og følte faktisk litt "cringe". Noe jeg tror skyldes at jeg ikke har vært så aktiv de siste tre år, så det er kanskje litt uanturlig nå? 
Jeg som engang elsket det og høstet motivasjon der, og nå føles det bare rart? 

Jeg sitter faktisk igjen med en følelse av å ha kastet bort et potensiale, noe som gjør at jeg blir innesluttet, tankefull og angrende på at jeg gikk inn i et forhold. Men vet ikke om det er narsissismen i meg som snakker. 😔

Noen med samme erfaring?

Oppsøk psykolog. Du har en ubehandlet avhengighet.

Anonymkode: 5510f...3ce

Skrevet
Skogsalv skrev (15 timer siden):

Da er det ingen fullblods narsissist.  De har ikke evnen til selvrefleksjon.  Kun selvhevdelse.  Not in a million years at de søker egen utilstrekkelighet for å forbedre seg. De er allerede perfekte. 

Derfor er FÅ mennesker i denne kategorien. Men det har gått inflasjon i begrepet . 

Tenk om narsissisten spør for å lure partneren? Leke offer sånn innimellom at han beskylder partneren for å være narsissist.

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk om narsissisten spør for å lure partneren? Leke offer sånn innimellom at han beskylder partneren for å være narsissist.

Ja, men det er en annen sak.  Narsissten tror ikke det er noe feil med seg. Men typisk at de leker offer og bruker hersketeknikker som å snu bordet. 

Skrevet
Skogsalv skrev (11 minutter siden):

Ja, men det er en annen sak.  Narsissten tror ikke det er noe feil med seg. Men typisk at de leker offer og bruker hersketeknikker som å snu bordet. 

Poenget mitt var at med én gang noen spør spørsmålet; "Er jeg narsissisten?" så er folk så raske å si; "Nei, du er så uskyldige atte!". Hvorfor skulle noen lyge anonymt på et forum? En narsissist lyger for alle. Selv seg selv.

Skrevet

Altsp, jeg leste forskning en gang der de hadde utredet forskjell på en narsisist og en psykopat. Og hvis noen spør i et rom med folk på hvem som er narsisist, så er narsisisten den første som rekker opp hånden. 

Jeg har sjekket dette ut med en venn som jeg mistenkte var en narsisist. Og han sa med stolthet i stemmen at han var det. Og han er det. 

Når det er sagt tror jeg ikke at du er en narsisist. Jeg tror at du bare prøver å skylde på noe, fordi du har glemt litt av dine interesser og hobbyer.  Så det er bare å kjøre på igjen. 

Anonymkode: 9f7cd...53a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvilke drømmer snakker vi om? Kun likes?

Hallo? Antall likes man får er jo fasiten på om man har et bra liv eller ikke.

Anonymkode: 33809...bcc

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Poenget mitt var at med én gang noen spør spørsmålet; "Er jeg narsissisten?" så er folk så raske å si; "Nei, du er så uskyldige atte!". Hvorfor skulle noen lyge anonymt på et forum? En narsissist lyger for alle. Selv seg selv.

Mange som utsettes for narsissisme tror at de selv er narsissister.  Pga psykisk vold og gas lighting over tid. Spesielt i giftige forhold,hvor narsissisten spiller offer eller fremkaller sterke reaksjoner.  Da begynner man  å tvile på sin egen virkelighet, skjønner du. Spesielt når man over tid blir kalt crazy og situasjoner og samtaler blir vridd eller man blir fortalt at ting ikke har skjedd,selv om det har det. Eller motsatt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...