Gå til innhold

Hva er grei frokost til barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt ny i barnehagen og skal spise frokost der i morgen. Yoghurt, skive og bær får han hjemme. Er det greit å ta med? 

Førstegangsmor som ikke har peiling 🙈

Anonymkode: 0aa9f...e22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noe ungen spiser, som kan spises med hendene eller skje, og som passer i en matboks? 

Brødskiver, yoghurt, og det du ville spist hjemme er helt greit. 

Anonymkode: dcab3...087

AnonymBruker
Skrevet

De fleste barnehager har brød, knekkebrød, grøt, frokostblanding og frukt/grønnsaker til måltidene.  Det høres ut som denne barnehagen ikke tilbyr mat, men du skal ha med matpakke? Da passer det jeg nevnte ovenfor fint :) Spør de gjerne om de har noe sukker-forbud mtp yoghurt osv. Endel barnehager ønsker ikke at barna har matpakker fulle i sukker og mat som de andre barna blir fristet av (men da snakker vi ofte kake, Nugatti, kjeks osv altså)

Anonymkode: 03e01...456

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt ny i barnehagen og skal spise frokost der i morgen. Yoghurt, skive og bær får han hjemme. Er det greit å ta med? 

Førstegangsmor som ikke har peiling 🙈

Anonymkode: 0aa9f...e22

Jobber i barnehage, og yoghurt, skive og bær eller frukt er det flesteparten har med seg😄

Anonymkode: 63f18...956

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage. Det enkle er ofte det beste. Ta med brødskive, evt en frukt bit. 
med barna som har med en hel buffé i matboksen roter mye med maten, og spiser mindre. Det er rett og slett for mye å velge i 

Anonymkode: 0ee28...06a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg jobber i barnehage. Det enkle er ofte det beste. Ta med brødskive, evt en frukt bit. 
med barna som har med en hel buffé i matboksen roter mye med maten, og spiser mindre. Det er rett og slett for mye å velge i 

Enig, brødskive med godt pålegg du vet barnet liker selv på en dårlig dag, litt frukt/grønnsaker men ikke for mye, noen sender med kanskje en bit eller to med falukorv, pannekaker fra i går eller noe, men som nevnt over, dets mere rot/farger/ting å velge i dets dårligere spiser barnet.

Anonymkode: 2f95c...823

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender med grovbrød med sunt pålegg til frokost, evt havregrøtrester. Bhg serverer lunsj, så der har jeg ikke helt kontroll på hva de spiser. Jeg tenker det er viktig med kalorier/energi gjennom en barnehagedag, og sender derfor ikke med grønnsaker feks men sørger for at de får nok av det hjemme. Agurk og paprika kan de spise seg mette på, men det er jo veldig lite energi i det.

Anonymkode: 22602...78e

AnonymBruker
Skrevet

Vi sender med kjøleskapsgrøt til frokost

Anonymkode: d6e81...bd1

AnonymBruker
Skrevet

Får ikke barn frokost servert i barnehagen? Joggu. Hva bruker man alle kostpengene i bhg til i norge?

Anonymkode: 6f77f...d43

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Får ikke barn frokost servert i barnehagen? Joggu. Hva bruker man alle kostpengene i bhg til i norge?

Hos oss får de varm måltid 5 dag i uken.  Da er det bare greit å sende en brødskive til frokost :)

Anonymkode: cc0bf...f15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer helt an på barnet

Anonymkode: abeb1...e94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alle kostpenger ? Tror su 250 kr dekker 3 måltider om dagen ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig, brødskive med godt pålegg du vet barnet liker selv på en dårlig dag, litt frukt/grønnsaker men ikke for mye, noen sender med kanskje en bit eller to med falukorv, pannekaker fra i går eller noe, men som nevnt over, dets mere rot/farger/ting å velge i dets dårligere spiser barnet.

Nei det stemmer ikke, kan ikke si alle er sånn alrså 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden år 2000 har kostpengene økt med ca 140 kr i vår barnehage, matprisene har økt mye mye mere, en liter melk har vel økt med 7 kr på de årene. Vi må ta penger fra andre budsjetter som leker for å klare kosten hvert år.

AnonymBruker
Skrevet

Variasjon og litt forskjellig er fint. Frukt, grønnsaker, middagsrester, smoothie , grøt, fruktsyenger ol

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det stemmer ikke, kan ikke si alle er sånn alrså 

Står det noe sted at ALLE er sånn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hmm.. Vet du hvor mye ansatte i barnehage legger i å gi gode måltider til barna? Veldig mye! De er kjempe flinke. Noen har mer kostpenger, andre mindre, kommer an på hvor mange måltider de får i barnehagen. 

Anonymkode: 5be82...97f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender stort sett med skive til frokost. Gjerne bananlapper eller noe slikt om jeg har det.

I barnehagen barnet mitt går i ønsker de yoghurt til fruktmåltidet, da barna hadde med yoghurt til ulike måltider tidligere, og da glemte noen at de hadde spist sin yoghurt til frokost når de fikk lyst på yoghurt til lunsj fordi andre spiste det 😅 og det kan jeg virkelig se for meg at er kaos.

Anonymkode: 1bfc5...a2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...