AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Har en gutt på snart 15 mnd som kun sier enkle ord som oi, der (mens han peker), nam og ba (ball). Ellers mye babling. Sier ikke mamma bortsett fra mamama når han er lei seg. Enkelte ord som hei og gøy sier han av og til men det kan gå uker i mellom. Han kan heller ikke gå. Er dette normalt? Anonymkode: 5e915...0d7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har en gutt på snart 15 mnd som kun sier enkle ord som oi, der (mens han peker), nam og ba (ball). Ellers mye babling. Sier ikke mamma bortsett fra mamama når han er lei seg. Enkelte ord som hei og gøy sier han av og til men det kan gå uker i mellom. Han kan heller ikke gå. Er dette normalt? Anonymkode: 5e915...0d7 Ja det høres ganske bra ut. Hilsen 3 barns mamma. Anonymkode: 063d0...5bc
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Høres normalt ut! Anonymkode: 5e181...26d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Virker det som han forstår flere ord enn han sier? Av og til så virker det som at de har lagret mange ord inni seg, og plutselig kommer det en haug på én gang. Om du tenker på autisme, så pleier de gjerne ikke å peke. Dvs min gjorde det, Men han har høytfungerende. Anonymkode: e947c...20c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virker det som han forstår flere ord enn han sier? Av og til så virker det som at de har lagret mange ord inni seg, og plutselig kommer det en haug på én gang. Om du tenker på autisme, så pleier de gjerne ikke å peke. Dvs min gjorde det, Men han har høytfungerende. Anonymkode: e947c...20c Ja, han forstår hvem som er mamma, pappa, mormor, hunden osv og noen objekter. Han kan også følge enkle instrukser som å hente ballen, kaste ballen og putter smokken i munnen min hvis jeg spør om å få den, viser hvor stor han er, hopper til «hoppe sa gåsa» osv. Autisme er det som bekymrer meg mest ja. Han har ganske god non verbal kommunikasjon synes jeg. Bruker gester og blikk til å kommunisere, reagerer fint på navnet sitt. Anonymkode: 5e915...0d7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, han forstår hvem som er mamma, pappa, mormor, hunden osv og noen objekter. Han kan også følge enkle instrukser som å hente ballen, kaste ballen og putter smokken i munnen min hvis jeg spør om å få den, viser hvor stor han er, hopper til «hoppe sa gåsa» osv. Autisme er det som bekymrer meg mest ja. Han har ganske god non verbal kommunikasjon synes jeg. Bruker gester og blikk til å kommunisere, reagerer fint på navnet sitt. Anonymkode: 5e915...0d7 Han har ikke autisme. Anonymkode: 99a1d...385 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 Fadderungen min på 14 mnd sier bare mamma. Ingen er bekymret. Anonymkode: 7d5b0...e6c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 Min på 16 mnd sier Hei, mamma, pappa og takk. Ikke mange ordene altså, men forstår utrolig mye. Så jeg er ikke bekymret selv om det er mitt første barn. Anonymkode: 74144...971
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Min sa knapt noe annet enn pappa, buss og en del kodeord som vi visste hva betydde før han var 21 mnd. Så løsna det, og ordrene trillet ut. Når han var to år snakket han lange setninger. Så det kan komme fort når det først kommer. Og 15 mnd er TIDLIG å gidde å bekymre seg! Anonymkode: f1cbb...76b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå