AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 …de har jo ikke fått vaksine, men foreldrene har fått første dose og kan derfor teste seg ut av karantene på dag 3. Dette er jo latterlig tidlig, da vi alle vet at symptomer gjerne ikke dukker opp før det har gått 5-7 dager etter smitte. Kan disse barna vende tilbake til skoler og barnehager 3 dager etter hjemkomst de også, så lenge foreldrene tester negativt? Anonymkode: 5e133...5fc 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Voksne kan vel ikke teste seg ut etter 3 dager fra mørkerødt land? Da er det vel hotellkarantene? Reglene ender seg jo hele tiden så er ikke 100% sikker. Anonymkode: 031df...b6e 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Fra mørkerødt må man på karantenehotell. Med mindre man er fullvaksinert, da kan man gå i hjemmekarantene, og teste seg ut etter 7 dager. Men testresultatene tar gjerne 2-4 dager nå, har jeg hørt fra flere. Så når de voksne må påberegne å være på hotell eller hjemme i en drøy uke, er det vel uproblematisk å også ha barna hjemme? Anonymkode: a4c20...c15 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Fra 16.august skal ingen under 18 i karantene. Uavhengig av ferieland. For å sitere bent Høie. "Skolene skal starte på grønt nivå (altså uten kohorter), og dermed er det så upraktisk for skolen hvis de skal i karantene". Juhei som vi gleder oss til skolestart i år! Hilsen uvaksinert lærer.. (får første dose om ei uke) Anonymkode: deb47...903 13
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fra mørkerødt må man på karantenehotell. Med mindre man er fullvaksinert, da kan man gå i hjemmekarantene, og teste seg ut etter 7 dager. Men testresultatene tar gjerne 2-4 dager nå, har jeg hørt fra flere. Så når de voksne må påberegne å være på hotell eller hjemme i en drøy uke, er det vel uproblematisk å også ha barna hjemme? Anonymkode: a4c20...c15 Jeg tror ikke folk som har fått en dose må på karantenehotell lenger, dessverre, selv om man har vært i mørkerødt land. Så jeg ser virkelig frem til skolestart, med tette klasserom og grønt nivå🤯 Ts Anonymkode: 5e133...5fc
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): …de har jo ikke fått vaksine, men foreldrene har fått første dose og kan derfor teste seg ut av karantene på dag 3. Dette er jo latterlig tidlig, da vi alle vet at symptomer gjerne ikke dukker opp før det har gått 5-7 dager etter smitte. Kan disse barna vende tilbake til skoler og barnehager 3 dager etter hjemkomst de også, så lenge foreldrene tester negativt? Anonymkode: 5e133...5fc Barna må også testes og ha negativ test slik reglene er nå. Men barna har uansett lavere risiko for å bli smittet. Anonymkode: dd7fc...05f 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barna må også testes og ha negativ test slik reglene er nå. Men barna har uansett lavere risiko for å bli smittet. Anonymkode: dd7fc...05f Så de kan gå ut av karantene etter tre dager de også? Hjelpes.. en negativ test på dag 3 er ikke verdt så mye spør du meg. Ts Anonymkode: 5e133...5fc
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så de kan gå ut av karantene etter tre dager de også? Hjelpes.. en negativ test på dag 3 er ikke verdt så mye spør du meg. Ts Anonymkode: 5e133...5fc Ja. Sånn er de nye reglene. Jobber du i FHI eller Helsedirektoratet siden du har mer peiling enn dem? Gjerne vis til kilder som underbygger dine påstander. Anonymkode: b3e01...26b 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så de kan gå ut av karantene etter tre dager de også? Hjelpes.. en negativ test på dag 3 er ikke verdt så mye spør du meg. Ts Anonymkode: 5e133...5fc Test kan tas tidligst 3 døgn etter innreise. Så ja, men ut over det bør de vel testes hvis de skulle få symptomer. Anonymkode: dd7fc...05f
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja. Sånn er de nye reglene. Jobber du i FHI eller Helsedirektoratet siden du har mer peiling enn dem? Gjerne vis til kilder som underbygger dine påstander. Anonymkode: b3e01...26b Ja altså, de fleste som har fulgt litt med på corona siste året har vel fått med seg at gjennomsnittlig inkubasjonstid ligger på 5-6 dager, ifølge WHO. Helsenorge skriver 4-5 dager på sine sider, og opptil 14 dager som max. Så jeg står godt ved min uttalelse om at 3 dager blir i korteste laget. Inkubasjonstid Fra du blir smittet til du får symptomer på covid-19 tar det vanligvis 4-5 dager. Innen 10 dager har de aller fleste som har blitt smittet utviklet symptomer. Derfor er karantenetiden satt til 10 døgn. https://www.helsenorge.no/koronavirus/smitte-og-inkubasjonstid/ Anonymkode: 5e133...5fc 3
tirben Skrevet 9. august 2021 #11 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg tror ikke folk som har fått en dose må på karantenehotell lenger, dessverre, selv om man har vært i mørkerødt land. Så jeg ser virkelig frem til skolestart, med tette klasserom og grønt nivå🤯 Ts Anonymkode: 5e133...5fc Jo! Etter en dose må man på karantenehotell fra rødt land.
tirben Skrevet 9. august 2021 #12 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Fra 16.august skal ingen under 18 i karantene. Uavhengig av ferieland. For å sitere bent Høie. "Skolene skal starte på grønt nivå (altså uten kohorter), og dermed er det så upraktisk for skolen hvis de skal i karantene". Juhei som vi gleder oss til skolestart i år! Hilsen uvaksinert lærer.. (får første dose om ei uke) Anonymkode: deb47...903 Siden du enda ikke har fått første dose, bor du da i et område med lite smitte? 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #13 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja altså, de fleste som har fulgt litt med på corona siste året har vel fått med seg at gjennomsnittlig inkubasjonstid ligger på 5-6 dager, ifølge WHO. Helsenorge skriver 4-5 dager på sine sider, og opptil 14 dager som max. Så jeg står godt ved min uttalelse om at 3 dager blir i korteste laget. Inkubasjonstid Fra du blir smittet til du får symptomer på covid-19 tar det vanligvis 4-5 dager. Innen 10 dager har de aller fleste som har blitt smittet utviklet symptomer. Derfor er karantenetiden satt til 10 døgn. https://www.helsenorge.no/koronavirus/smitte-og-inkubasjonstid/ Anonymkode: 5e133...5fc Da synes jeg du skal kontakte vg og gå ut med denne informasjonen🤦🏼♀️ Anonymkode: b3e01...26b 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #14 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja altså, de fleste som har fulgt litt med på corona siste året har vel fått med seg at gjennomsnittlig inkubasjonstid ligger på 5-6 dager, ifølge WHO. Helsenorge skriver 4-5 dager på sine sider, og opptil 14 dager som max. Så jeg står godt ved min uttalelse om at 3 dager blir i korteste laget. Inkubasjonstid Fra du blir smittet til du får symptomer på covid-19 tar det vanligvis 4-5 dager. Innen 10 dager har de aller fleste som har blitt smittet utviklet symptomer. Derfor er karantenetiden satt til 10 døgn. https://www.helsenorge.no/koronavirus/smitte-og-inkubasjonstid/ Anonymkode: 5e133...5fc Her har du forresten oppdatert informasjon. Lønner seg å være oppdatert på kildene og informasjonen man sprer rundt seg... https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/testing-isolasjon-smittesporing-og-karantene/karantene Anonymkode: b3e01...26b 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #15 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja altså, de fleste som har fulgt litt med på corona siste året har vel fått med seg at gjennomsnittlig inkubasjonstid ligger på 5-6 dager, ifølge WHO. Helsenorge skriver 4-5 dager på sine sider, og opptil 14 dager som max. Så jeg står godt ved min uttalelse om at 3 dager blir i korteste laget. Inkubasjonstid Fra du blir smittet til du får symptomer på covid-19 tar det vanligvis 4-5 dager. Innen 10 dager har de aller fleste som har blitt smittet utviklet symptomer. Derfor er karantenetiden satt til 10 døgn. https://www.helsenorge.no/koronavirus/smitte-og-inkubasjonstid/ Anonymkode: 5e133...5fc Her er mer oppdatert informasjon om de nye reglene. Du kan lese deg opp og se at du misforstår og sprer feil informasjon. https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-koronasituasjonen/koronasituasjonen-ofte-stilte-sporsmal-om-karantene/id2702867/#tocNode_2 Anonymkode: b3e01...26b 1
cerruti Skrevet 9. august 2021 #16 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Fra 16.august skal ingen under 18 i karantene. Uavhengig av ferieland. For å sitere bent Høie. "Skolene skal starte på grønt nivå (altså uten kohorter), og dermed er det så upraktisk for skolen hvis de skal i karantene". Juhei som vi gleder oss til skolestart i år! Hilsen uvaksinert lærer.. (får første dose om ei uke) Anonymkode: deb47...903 Helt håpløst!! 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #17 Skrevet 9. august 2021 cerruti skrev (1 minutt siden): Helt håpløst!! Ja hva kan man si!! Håper alle koste seg i Spania i år! Nå blir det nok ett år med dritt tiltak. 🤪 Anonymkode: 13bb4...8d0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #18 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tror ikke folk som har fått en dose må på karantenehotell lenger, dessverre, selv om man har vært i mørkerødt land. Så jeg ser virkelig frem til skolestart, med tette klasserom og grønt nivå🤯 Ts Anonymkode: 5e133...5fc Jeg reiste inn forrige uke. Og de var tydelig på at det eneste som gjaldt var to stikk, for mer enn to uker siden. I motsetning til rundt om i Europa, der mitt ene stikk ga et fullverdig vaksinepass. Anonymkode: a4c20...c15
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #19 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Her har du forresten oppdatert informasjon. Lønner seg å være oppdatert på kildene og informasjonen man sprer rundt seg... https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/testing-isolasjon-smittesporing-og-karantene/karantene Anonymkode: b3e01...26b Hva mener du? Anonymkode: 5e133...5fc 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #20 Skrevet 9. august 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg reiste inn forrige uke. Og de var tydelig på at det eneste som gjaldt var to stikk, for mer enn to uker siden. I motsetning til rundt om i Europa, der mitt ene stikk ga et fullverdig vaksinepass. Anonymkode: a4c20...c15 Det varier nok også i Europa. Vi var I Polen og de var strengere enn Norge Anonymkode: 30bbb...2a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå