Gå til innhold

Utfordring med date - han er for "på". Avslutte det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kjent med en mann, la oss kalle han Arne, for litt under to uker siden. Dette i forbindelse med at jeg var på familiehytta der jeg er oppvokst. Vi var på et par dater, og det var veldig hyggelig. Siden har jeg reist hjem til her hvor jeg bor, ca 1,5t unna med bil. Vi har holdt kontakten via facetime, snapchat og facebook. 

Arne er ferdig med ferie, jeg har fortsatt litt igjen.

Han sier jeg har endret livet hans, at han ikke har vært så lykkelig som nå på årevis, at han endelig har "våknet til" osv. Han ringer meg 2-5 ganger per dag, vil prate lenge og blir irritert (sier litt småpassiv-aggressive kommentarer) hvis jeg ikke har så mye å si. Dette kan f.eks være hvis jeg egentlig så på en film på tv, er trøtt på kvelden e.l og helst vil slappe av.  Han gir meg mange "store" komplimenter, kan insisterer på å kjøre til meg på kvelden osv, selv om jeg i utgangspunktet sier nei. Spør mange nok ganger inntil jeg sier ja vel da.

Jeg synes han er utrolig kjekk og søt, men jeg blir skremt av dette. Føler hele dagen min er han, at han presser seg inn i alle sprekker av livet mitt veldig fort. Føler at han er tusen ganger mer "på" sammenlignet til meg, og at jeg blir litt avskrudd som følge av dette.

Jeg skal på familiehytta denne uka pga noe familiegreier, og merker at han egentlig forventer at jeg skal være med han hele tiden. Og vil at vi skal være sammen når jeg har planlagt å reise hjem fra hytta (helgen). Det er helgen før jeg begynner på jobb, og jeg vil komme litt i ordning i leiligheten.

Tanker om dette? Jeg klarer ikke å se om jeg bare oppfatter ting feil, eller om det er noe som skurrer litt her. 

Anonymkode: 44a6a...ce8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle mine varselbjeller ringer her. Eg hadde aldri orka den type intensitet. Aldri!

Anonymkode: 4baac...135

• Liker 16
Skrevet

Hadde jeg aldri orket

• Liker 3
Skrevet

🚨🚨🚨

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lovebombing

Anonymkode: 4b204...76b

• Liker 10
Skrevet

Du må nesten bare si det til ham, at det blir for mye. Fortsetter han så må du kutte kontakten.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (Akkurat nå):

Du må nesten bare si det til ham, at det blir for mye. Fortsetter han så må du kutte kontakten.

Jeg har prøvd å ta det opp med han litt forsiktig. Si at jeg trenger litt tid, at jeg blir overveldet at han er så "på" osv. Han har hatt litt ulike måter å respondere på, blant annet "du fortjener alt det beste i livet, ha en fin dag" og til litt andre ting som at jeg ikke har noen rett til å "undetrykke" hans glede.

Han har blitt noe bedre, men det blusser fort opp igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har prøvd å ta det opp med han litt forsiktig. Si at jeg trenger litt tid, at jeg blir overveldet at han er så "på" osv. Han har hatt litt ulike måter å respondere på, blant annet "du fortjener alt det beste i livet, ha en fin dag" og til litt andre ting som at jeg ikke har noen rett til å "undetrykke" hans glede.

Mulig du må si det i klartekt. At det faktisk kveler deg og ikke kommer til å fungere i lengden på den måten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ble kjent med en mann, la oss kalle han Arne, for litt under to uker siden. Dette i forbindelse med at jeg var på familiehytta der jeg er oppvokst. Vi var på et par dater, og det var veldig hyggelig. Siden har jeg reist hjem til her hvor jeg bor, ca 1,5t unna med bil. Vi har holdt kontakten via facetime, snapchat og facebook. 

Arne er ferdig med ferie, jeg har fortsatt litt igjen.

Han sier jeg har endret livet hans, at han ikke har vært så lykkelig som nå på årevis, at han endelig har "våknet til" osv. Han ringer meg 2-5 ganger per dag, vil prate lenge og blir irritert (sier litt småpassiv-aggressive kommentarer) hvis jeg ikke har så mye å si. Dette kan f.eks være hvis jeg egentlig så på en film på tv, er trøtt på kvelden e.l og helst vil slappe av.  Han gir meg mange "store" komplimenter, kan insisterer på å kjøre til meg på kvelden osv, selv om jeg i utgangspunktet sier nei. Spør mange nok ganger inntil jeg sier ja vel da.

Jeg synes han er utrolig kjekk og søt, men jeg blir skremt av dette. Føler hele dagen min er han, at han presser seg inn i alle sprekker av livet mitt veldig fort. Føler at han er tusen ganger mer "på" sammenlignet til meg, og at jeg blir litt avskrudd som følge av dette.

Jeg skal på familiehytta denne uka pga noe familiegreier, og merker at han egentlig forventer at jeg skal være med han hele tiden. Og vil at vi skal være sammen når jeg har planlagt å reise hjem fra hytta (helgen). Det er helgen før jeg begynner på jobb, og jeg vil komme litt i ordning i leiligheten.

Tanker om dette? Jeg klarer ikke å se om jeg bare oppfatter ting feil, eller om det er noe som skurrer litt her. 

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 1e29c...5b6

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting vi menn kan gjøre rett! Alt blir galt i kvinners øyne.

Anonymkode: 737d7...ecc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med å høre på henne når hun sier ifra? 

Anonymkode: 189b1...6cc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 1e29c...5b6

slutten av 20/tidlig 30-årene.

AnonymBruker
Skrevet

I 2018 ble jeg involvert med en som maste så mye at jeg endte opp med å si ja vel hver gang, siden det ikke hjalp å si nei de første 50 gangene hver gang han spurte. Siden jeg likte han overså jeg den dårlige magefølelsen, og lang historie kort: jeg endte det i slutten av 2018 og han holder på slik enda. Han har truet med selvmord flere ganger når jeg har blokkert han og har møtt opp fysisk på døren. Trenger kanskje ikke si hva JEG syns du bør gjøre.

Det er forskjell på å være på og vise interesse, og å mangle sperrer og null respekt for angres grenser. Bulldosere kaller jeg slike mennesker. 

Anonymkode: 6004e...8da

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du hadde likt om en dame holdt på sånn? Ringt deg 2-5 ganger om dagen fra omtrent første date, uten å ta hensyn til at du kan ha andre ting å gjøre?

Dette har ingenting med at det er en mann å gjøre. Det handler om at det finnes mellomting mellom å aldri ta kontakt og å kvele dem med kontakt, og at de fleste av oss blir skremt av ytterpunktene, og mister fort interessen. Men nyanser er kanskje ikke din sterke side, slik at du ikke innser at det meste mellom 'ingen' kontakt og 'kontinuerlig' kontakt er greit?

Anonymkode: d367d...55f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det høres egentlig ut som du vet hva svaret er, TS. Det kan godt hende at han finner seg ei like intens dame en vakker dag, men det er ikke deg og det er greit. Si at det ikke funker lenger for deg før han vikler deg inn i nettet sitt.

Anonymkode: 983f5...56e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Beklager, du blir litt for mye for meg"

Anonymkode: c4b97...3b9

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Synes dette er ganske spesielt. Du tar opp noe, og han vrir det til at det er din skyld. Ikke et godt tegn i det hele tatt. 

• Liker 7
Skrevet

Det er jo selvfølgelig synd å avslutte det når det gikk så bra på datene. Alle kan ta litt av, men reaksjonen han når du prøvde å ta det opp hadde nok skremt bort meg.

• Liker 4
Gjest Skogsalv
Skrevet

Kom deg vekk fra han. Det er massiv love bombing.  Ikke normalt at du er hele hans verden etter et par uker. Måten han reagerer på allerede nå, viser at han er en raring.  Du vil få store problemer med han om du ikke kutter snarest. Du bør blokkere! Han kommer ikke til å ta nei for et nei, men plage deg i måneder fremover.Skriv en avsluttende melding og gå rett i blokkade. Det lureste du kan gjøre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 21.12):

Å lytte er ikke en krevende øvelse. Selv den enkleste mann bør kunne klare det 

Anonymkode: d93d9...e73

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...