Gå til innhold

Utseende til kvinners negler – har det noen betydning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv er jeg veldig glad i lange negler på kvinner, og har det også selv - se bilde. Har aldri syntes det har vært noe ekkelt forbundet med det i det hele tatt. 

christian / oslo

491DCB8A-7B96-49E2-9F40-B3AD3D14E8A7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 14.18):

Lange negler er uhygienisk og kvalmt.

Anonymkode: d22a2...cba

Du vasker ikke hendene ofte, ser jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid 2-3 cm lange negler. Shellac. Jobber i et teknisk yrke, trener og gjør alt som alle andre gjør. Har til og med spilt basket og volleyball med dem! Så lenge man har vanlig hygiene så er de da ikke uhygeniske eller skitne. 

Er alltid like komisk å få spørsmål om hvordan jeg holder de renslige/tørker meg i rumpa etc... alltid mindre renslige som spør😏

Anonymkode: 552a7...9e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ikke så mye i hvordan andres negler ser ut, men tenker mitt om de som har kjempe lange negler. Svært uhygienisk, og jeg syns ikke det er særlig pent. Upraktisk og nesten litt ekkelt. Tenker at vedkommende ikke er redd for bakterier iallfall, det er rett og slett grisete. Litt lengde på neglene er jo bare pent, men det er snakk om millimetere, ikke centimetere. 

Anonymkode: cf3c3...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg gel-negler ser så rart ut, de er liksom litt gjennomsiktige og unaturlig tykke og runde i kantene. Må ta meg sammen for ikke å stirre når jeg ser folk har sånne. 

Anonymkode: ff0d5...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian89 skrev (14 timer siden):

Selv er jeg veldig glad i lange negler på kvinner, og har det også selv - se bilde. Har aldri syntes det har vært noe ekkelt forbundet med det i det hele tatt. 

christian / oslo

491DCB8A-7B96-49E2-9F40-B3AD3D14E8A7.jpeg

Nei fysj... Kvinner i samfunnet vårt gnåler så mye om hygiene, og så går de med slike negler? NEi nei nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

Svært uhygienisk. Upraktisk og nesten litt ekkelt. 

Hvorfor er det uhygienisk? Det er jo ikke sånn at man tørker seg i rumpa med neglene. «Oi, bæsj på fingrene» Til det har man papir vet du. 
Det kan være upraktisk for noen, men mange klarer seg utmerket med dem. Man blir jo ikke invalid. 
Jeg kan forstå det er ekkelt om man ser noen med kjempelange negler, type 5+ cm, ustelte og uten neglelakk. 

Anonymkode: 06f9b...809

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det uhygienisk? Det er jo ikke sånn at man tørker seg i rumpa med neglene. «Oi, bæsj på fingrene» Til det har man papir vet du. 
Det kan være upraktisk for noen, men mange klarer seg utmerket med dem. Man blir jo ikke invalid. 
Jeg kan forstå det er ekkelt om man ser noen med kjempelange negler, type 5+ cm, ustelte og uten neglelakk. 

Under neglene samler det seg lett bakterier. Fingrene dine berører ganske mye rart i løpet av dagen. Når du tørker deg bak vil det komme bakterier likevel under neglene, selv om du ikke kan se avføring på neglene. Det hjelper ikke å tørke bort med papir eventuelt. 

Man blir ikke invalid, nei, men det er nasty som pokker med slike negler. Men det er mer trendy i samfunnet vårt å "se bra ut" enn det er å være hygienisk. Å fjerne hår nedentil for eksempel er ikke hygienisk og det er det ikke å smøre tjukt lag med sminke i ansiktet, ha 3 cm lange negler osv. 

Helt greit om du vil gå rundt med slike ekle negler, men ikke prøv deg på å late som om det IKKE er uhygienisk.. For jo, det er faktisk det, enten du liker å vite det eller ikke. :) Det er en grunn til at man ikke får lov til å ha slike negler når man jobber i nærkontakt med mennesker. Og det er ikke for at man ikke skal klore noen, man kan klore noen med korte negler også.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei fysj... Kvinner i samfunnet vårt gnåler så mye om hygiene, og så går de med slike negler? NEi nei nei..

Nå er jeg en mann da. Forstår ikke hvorfor dette skulle være uhygienisk. Aldri hatt noe problem med å holde neglene rene selv om de er veldig lange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hjelper ikke å tørke bort med papir eventuelt. 

Det er en grunn til at man ikke får lov til å ha slike negler når man jobber i nærkontakt med mennesker. Og det er ikke for at man ikke skal klore noen, man kan klore noen med korte negler også.... 

Jeg bruker papir først, og så tar jeg meg oftest en dusj for å få det rent. 
Det er jo dine ord da. Jeg synes jo ikke det for mine egne. 
Jeg jobber ikke i nærkontakt med mennesker. Dessuten, hvorfor bruker man da ikke hansker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kvinner skriver her på forumet at de bytter bukser etter å ha tatt bussen, de hyler om noen skyller ned med dolokket oppe, dusjer tre ganger om dagen, og påpeker at andre som ikke følger samme regime er SÅ uhygieniske.

Men lange bakterieklør, det skal de ha.

Anonymkode: 9d6b2...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker papir først, og så tar jeg meg oftest en dusj for å få det rent. 
Det er jo dine ord da. Jeg synes jo ikke det for mine egne. 
Jeg jobber ikke i nærkontakt med mennesker. Dessuten, hvorfor bruker man da ikke hansker? 

Dusjer du etter hver gang du har vært på butikken, vært på jobb, vært på do osv? 

Neglene vil åpenbart stikke hull på hanskene.... Igjen, lite kunnskap om hygiene å hente her ser jeg. Les deg opp på bakterier og bakterieansamling under neglene :) Du hadde aldri hatt så lange negler om du hadde visst hva som samler seg under, med mindre du faktisk ikke bryr deg, noe som også er helt innafor, men skjønner det kan være flaut å innrømme. Vann alene fjerner ikke bakterier for øvrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser kvinner skriver her på forumet at de bytter bukser etter å ha tatt bussen, de hyler om noen skyller ned med dolokket oppe, dusjer tre ganger om dagen, og påpeker at andre som ikke følger samme regime er SÅ uhygieniske.

Men lange bakterieklør, det skal de ha.

Nettopp... Helt merkelig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 14.22):

Bare av egen interesse. Hvor ofte vasker du hendene dine og hvor lenge vasker du dem? 

Meg, minst 30 ganger om dagen, med såpe og 30 sekunder hver gang. Har på krem etterpå og ja, jeg har lange negler.

Du må jo ha veldig tørre hender om du vasker hendene minst et kvarter hver dag? 

Jeg vasker hendene etter toalettbesøk på morgenen, så igjen på et toalettbesøk på jobb, før lunsj, et toalettbesøk til på jobb, etter at jeg kommer hjem fra jobb/før jeg lager mat, før jeg spiser, og et par toalettbesøk til på kvelden. Men si jeg runder opp til 10 ganger. 

Hvordan klarer du å vaske 20 til, utenom dette? 

Anonymkode: 9663c...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må jo ha veldig tørre hender om du vasker hendene minst et kvarter hver dag?

Anonymkode: 9663c...b18

Jeg bruker håndkrem? 

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Dusjer du etter hver gang du har vært på butikken, vært på jobb, vært på do osv? 

Neglene vil åpenbart stikke hull på hanskene.... Vann alene fjerner ikke bakterier for øvrig. 

Etter jeg har vært på toalettet ja.

Eh, nei? Jeg har brukt hansker når jeg har arbeidet i hagen. Neglene mine er passe myke og stikker ikke hull på plastikkhansker. Kanskje om man har gel/akryl eller annet syntetisk.
Bruker såpe, ikke bare vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr mye for meg. Ikke at de er lange, men velstelte og gjerne med neglelakk. Har da også en hånd fetisj, så er sikkert derfor. 

Anonymkode: 52f3a...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker håndkrem? 

Eh, nei? Jeg har brukt hansker når jeg har arbeidet i hagen. Neglene mine er passe myke og stikker ikke hull på plastikkhansker. Kanskje om man har gel/akryl eller annet syntetisk.

Du dusjer hver gang du har vært på do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bruker håndkrem? 

Jo, lange, vanlige negler vil lage hull på engangshansker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er korte, uten neglelakk. Har studert kunst og håndverk siden vgs, og det er noe herk med lange negler når man skal holde på med alt mulig av verktøy og materialer. Dessuten blir man full av maling og leirerester. Ser ut som en fargerik variant av en mekaniker 😅. Jobbet også som rein kunst og håndverkslærer noen år. Konstant tørr på henda, full av maling og div. Mye kutt og risp på fingrene også. Hadde alltid plastrede fingre. 

Husker da vi hadde keramikk på høgskolen, og noen jenter med lange negler sleit. De var bare i veien og ble møkkete. Jeg skjønner ikke hvorfor de gadd. 

Og må da være noe styr når man skal lage mat, pusse opp, drive i hagen osv. 

Anonymkode: 7d153...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...