Gå til innhold

Utseende til kvinners negler – har det noen betydning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Farge på neglelakk og lengde? Tenker du noe spesielt om kvinner som har røde negler, svarte negler, hvite negler, rosa negler eller fransk manikyr? 

Har formen noe å si? Firkantet, coffin, oval etc. Har det noe å si om det er naturlige negler eller akryl-/gelnegler? 

Er det noen som liker lange negler (1cm+)? (Hvorfor tror man at kvinner blir hjelpeløse om de har lange negler?)

Anonymkode: 06f9b...809

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er kvinne og jeg sliter med lange negler på flere områder, når det gjelder jobb og skriving er det helt klart slik at lengden på neglene påvirker hvordan jeg skriver, når det gjelder huarbeid er lengden noen ganger i veien, eller når det er andre ting som skal gjøres hvor jeg blir skitten, dekkskift for eksempel - ergo liker jeg holde dem på et nivå i lengden som gjør at jeg ikke behøver tenke på dette. Når det gjelder form er det vel opp til hver enkelt men helt klart har formen på neglene dine i utgangspunktet litt å si for hva som ser penest ut - og når det gjelder farge får hver kjøre sitt løp, men - sterke farger på en eldre hånd er mindre pent enn på en ung en.. 

Anonymkode: 0c715...a6d

• Liker 3
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lange negler er uhygienisk og kvalmt.

Anonymkode: d22a2...cba

Bare av egen interesse. Hvor ofte vasker du hendene dine og hvor lenge vasker du dem? 

Meg, minst 30 ganger om dagen, med såpe og 30 sekunder hver gang. Har på krem etterpå og ja, jeg har lange negler.

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker

Holder mine negler korte og for det meste uten neglelakk. Hadde aldri giddet å bruke penger på manikyr (eller hva det nå heter) heller. Jeg bruker hendene mine og ville "ødelagt" neglene igjen med en gang uansett.

Synes mange andre har fine negler men jeg lurer på hvilke omveier de tar og hvilken pris de betaler for den detaljen 🤔

Anonymkode: b3b41...fe1

• Liker 3
AnonymBruker

Velstelte røde negler er sexy å se på, men mye styr og upraktisk. Falske negler er stygt. Føler meg skitten under neglene om de vokser det minste.  Ikke kan jeg type, spille piano eller ha fullt utbytte av koseknappen heller 😂

Anonymkode: 6d61d...c21

• Liker 1
AnonymBruker

De færreste kvinner har bare én måte å ha neglene på.

Jeg holder mine korte, siden jeg foretrekker det, og iblant har jeg neglelakk i ulike farger. Men det er mer til spesielle anledninger, jeg gidder ikke å lakke hver uke :) 

Det er også vanskelig å skrive og strikke og gjøre en del ting med lange negler, så det er uaktuelt for meg. 

Anonymkode: 8d822...984

Gjest Paramount

Veldig mange spørsmål her. Jeg synes lange negler kan være fint, helst naturlige. Er litt skeptisk til fake, det allerede så mye fake. Hel pakke med fake er definitivt ikke fint. Mange fine farger og muligheter for negler, sort er ikke fint synes jeg.
Kvinner som tar seg tid til å være kvinner er ekstra fine, så lenge ikke alt handler om akkurat det.

Annonse

AnonymBruker

Hygienisk er det ikke så stor forskjell, da skitten ofte ligger rett i nedre kant av neglen.

Personlig synes jeg veldig lange negler er blodharry, men det er ingen som skal justere utseendet sitt for å gjøre meg fornøyd. Ha neglene sånn du liker selv. Selv om det er mye jeg synes er stygt her i verden, liker jeg at folk er forskjellige. Ja til variasjon og mangfold. 

Anonymkode: ed9f0...ccc

• Liker 2
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De her er uff? FADA134F-6192-4E15-A610-6216DFAFA809.jpeg.91acfdd87fd34cf1cc115962b275ec80.jpegC3F072C7-3B7C-4EAE-8E1A-AB794D00C5DA.jpeg.54fb56ef6207820508be4b0d644ab92f.jpeg984C3E35-E9A4-4A8E-BCBE-4AEDA176A149.jpeg.8a6461b2c9a70f97ead48050797a5760.jpeg

Jeg har slike som nr 2.

Om man kan kommentere negler slik som man kan kommentere klær, siden begge deler i dette tilfellet er kunstige, så vil jeg si at jeg synes dette er forferdelig stygt. Får assosiasjoner til heksenegler, gir meg frysninger på helt feil måte 😬

• Liker 21
Annonse
AnonymBruker

Jeg er kvinne ig ville aldri brukt tid på dette. Holder de korte og sånn halvveis velstelte (det kommer helt an på der og da). Det føles hverken ekte eller naturlig med masse dill, og det koster jo en hel masse til syvende og sist. Jeg skal gå litt til fotterapaut fremover, men det er på grunn av huden under foten og har ingenting med neglene å gjøre. Hendene må jeg ha fri til å kunne gjøre alt jeg driver med, så lakk ville fort blitt skrapet opp, og lange negler ville vært i veien eller brekke. Liker å male og lage ting, jobbe på treverksted osv. (som hobby). 

Men nå skal det sies at jeg har sluttet med alt typisk dillete for kvinner, jeg bruker ikke sminke, farger ikke hår. Jeg holder huden ren, og huden blir smurt og tatt vare på, bruker en helt naturlig og parfymefri shampoo som er god for håret osv. Men jeg klarer bare ikke å bruke en hel masse kjemikalier på huden/kroppen lengre, jeg er så mye frisker og ser penere ut uten. Liker å kle meg ok, og gjerne i mer naturlige farger og stoffer (ingen plastikk) og evt. jeans, tror det er bra nok for meg. 

Anonymkode: 3625e...441

• Liker 3

De mennene jeg henger med synes ikke ihjel bitte negler er pent, ei heller lange fake negler. 

Personlig liker jeg de helst korte eller med pittelitt lengde. Lakk er ikke viktig for meg. Jobber innen helse så jeg kan uansett ikke bruke lakk, og neglene skal være så korte som mulig pga hygiene (og for å unngå å klore beboere)

• Liker 3
AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

fikk masse blikk når jeg hadde lange røde gel negler. virker som menn virkelig liker sånt.

Anonymkode: 66412...251

Jeg vet at det finnes menn som liker lange negler. Det kalles Onychophilia. 

Hva får man ut av det bildet her?6E40C41C-6CE4-4211-B959-5C105D4FD74C.thumb.png.dd04dfe1f4b849a61fa4f74f77e1ee7a.png

Hun har røde negler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...