Gå til innhold

Hvilket munnspill skal en nybegynner skaffe seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å prøve meg på å spille munnspill😆 Jeg har null peiling, så lurer på om noen som spiller kan gi noen råd?

Jeg har skjønt at man kan kjøpe munnspill i f.eks gdur eller edur... Hva anbefales å starte med?

Jeg aner ikke hvilket jeg skal kjøpe, men siden jeg er nybegynner vil jeg ikke bruke mye penger... Hvor mye må man ut med for å få et munnspill med helt grei kvalitet? Ser de selges fra 40kr til flere tusen.

Anonymkode: 44a07...01d

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jeg har ventet hele livet på at denne kompetansen skulle komme noen til nytte 😆

Skaff deg et kromatisk munnspill stemt i C-major, så har du en fin allrounder :) Gå på gear4music, det er en veldig fin side. Evt. har 4sounds i Oslo noe, men de lar deg ikke prøve de først. Anbefaler Hohner, de har fantastisk lyd for pengene! Discovery 48 koster 1600 kroner og dekker sånn.. alle behov. Hvis du ønsker å spille munnspill spesielt for blues, er eget bluesmunnspill å anbefale, men hvis du vil lære deg melodier osv. tar du et kromatisk i Cdur. 

Anonymkode: 64e40...470

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Herregud, jeg har ventet hele livet på at denne kompetansen skulle komme noen til nytte 😆

Skaff deg et kromatisk munnspill stemt i C-major, så har du en fin allrounder :) Gå på gear4music, det er en veldig fin side. Evt. har 4sounds i Oslo noe, men de lar deg ikke prøve de først. Anbefaler Hohner, de har fantastisk lyd for pengene! Discovery 48 koster 1600 kroner og dekker sånn.. alle behov. Hvis du ønsker å spille munnspill spesielt for blues, er eget bluesmunnspill å anbefale, men hvis du vil lære deg melodier osv. tar du et kromatisk i Cdur. 

Tusen takk for gode råd!😃 Skal se på gear4music. 

Synes det er litt scary å bruke 1600 kr, siden jeg ikke vet hvor avansert det er😅 Er redd jeg ikke har tålmodighet, også blir det bare waiste of money. Vet du om det finnes noe litt billigere som funker okei? Tenker at isf kan jeg kjøpe det andre om jeg liker å spille ;) 

Skrevet
41 minutter siden, Ellie1 said:

Tusen takk for gode råd!😃 Skal se på gear4music. 

Synes det er litt scary å bruke 1600 kr, siden jeg ikke vet hvor avansert det er😅 Er redd jeg ikke har tålmodighet, også blir det bare waiste of money. Vet du om det finnes noe litt billigere som funker okei? Tenker at isf kan jeg kjøpe det andre om jeg liker å spille ;) 

Sjekk finn, er sikkert noe der :) Ellers ville jeg bare sjekket gear4music og gått for et som ser greit ut, er bare å filtrere på C-dur og kromatisk og se på prisen. Start med enkle barnesanger osv. og ha det lett tilgjengelig, så spiller du noen minutter her og der. Hvis du bommer på en note, start på begynnelsen av partiet du jobber med (altså ikke nødvendigvis hele sangen hvis den er lang) og spill perfekte partier flere ganger, så får du muskelminne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...