Floater Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Skal på begravelse (grønn område i Europa) og lurer på om jeg må være i karantene siden jeg ikke er vaksinert?
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Jeg ville ringt den aktuelle ambassaden i Norge og spurt.
Cappuccino Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Fra FHI: Alle som kommer til Norge fra utlandet, bortsett fra land/områder i EØS/Schengen/Storbritannia med tilstrekkelig lav smittespredning (grønne land/områder i kartet under), skal være i innreisekarantene i inntil 10 døgn, dersom de ikke er omtalt i unntaksbestemmelsene i covid-19-forskriften. De som ankommer fra grønne land og områder skal også i karantene dersom de i løpet av de siste 10 dager har oppholdt seg i, eller mellomlandet i oransje/røde/grå/lilla land og områder. Dersom du derimot reiser fra et grønt land/område gjennom et oransje/rødt land/område uten å bruke offentlig transport, uten å overnatte der og uten å ha nærkontakt med andre enn dem du bor sammen med trenger du ikke være i karantene etter ankomst til Norge.
Yoshi Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Du slipper karantene, men må fremdeles testes. 1
zemer Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 Slaskesmellen skrev (3 minutter siden): Alle må i karantene. Ikke fra grønt land. Min venninne kom nylig fra Tyskland uten karantene og uvaksinert. 1
DrueSmoothie Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 Fra grønt land må du teste deg på grensa, men trenger ikke karantene 1
Veggdyret Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 Kan jeg spørre et tilleggsspørsmål til TS sitt? Må barn (under 10 år) i innreisekarantene hvis de kommer fra et grønt land? Og hva med et oransje land? Vi foreldre er fullvaksinert, men barna er jo ikke vaksinert...
Cappuccino Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 Veggdyret skrev (3 minutter siden): Kan jeg spørre et tilleggsspørsmål til TS sitt? Må barn (under 10 år) i innreisekarantene hvis de kommer fra et grønt land? Og hva med et oransje land? Vi foreldre er fullvaksinert, men barna er jo ikke vaksinert... Barn eller voksne som ikke er vaksinert har samme regler fra grønt land. Altså ingen karantene. For oransje land har barn karantene inntil negativ test tidligst som kan tas tidligst 3 døgn etter innreise. 1
Veggdyret Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 8 minutter siden, Cappuccino said: Barn eller voksne som ikke er vaksinert har samme regler fra grønt land. Altså ingen karantene. For oransje land har barn karantene inntil negativ test tidligst som kan tas tidligst 3 døgn etter innreise. takk!
MorTil2 Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 Du må undersøke hvilken farge Norge er i det landet du skal til. Kan hende du må i karantene når du ankommer landet du reiser til. Og så kan jo selvsagt det landet endre farge før du er kommet deg hjem igjen....
Anbefalte innlegg