Gå til innhold

Flere som var/er et nervevrak de første svangerskapsukene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er bare i uke 4 og jeg er så nervøs for å miste. Jeg ser for meg ofte at der kommer til å skje, en gang jeg sitter på do og tørker meg at det skal komme blod :( flere enn meg?
Og hva er sjansen stor for å miste når man har tester som har blitt ganske sterke? er vel sjansen ute for en evt kjemisk nå? Skal ta en CB digital for å få gravid 2-3 snart tenkte jeg, når kan jeg evt ta den? 

Anonymkode: 26562...340

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er bare i uke 4 og jeg er så nervøs for å miste. Jeg ser for meg ofte at der kommer til å skje, en gang jeg sitter på do og tørker meg at det skal komme blod :( flere enn meg?
Og hva er sjansen stor for å miste når man har tester som har blitt ganske sterke? er vel sjansen ute for en evt kjemisk nå? Skal ta en CB digital for å få gravid 2-3 snart tenkte jeg, når kan jeg evt ta den? 

Anonymkode: 26562...340

Hvor sterk testen er har da ikke noe å si. Man må bare prøve å puste med magen, det er ikke noe du får gjort fra eller til allikevel. 

Anonymkode: c6232...77a

• Liker 4
Skrevet

Jeg var slik nå sist, etter å ha mistet flere ganger tidligere. Prøv å pust rolig, fyll dagene dine med aktiviteter du liker. Det hjelper litt på tankekjøret.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også et nervevrak i starten (er det litt fremdeles), men det blir bedre og bedre dag for dag jo lenger du kommer! Den første tiden følte jeg mest handlet om å komme gjennom dagene på en måte, holdt nærmest pusten. Nå føler jeg endelig at jeg kan puste litt mer ut igjen.

Her ser du sjansen for at det går bra, dag for dag i svangerskapet: https://datayze.com/miscarriage-chart. Håper det kan betrygge deg litt. Det går som oftest bra❤️

Anonymkode: 1e4fa...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! 

Jeg husker hvordan jeg var for en måned siden - altså 4 uker gravid - og jeg var kjempe redd for SA. Jeg googlet i timesvis, leste på dette forumet o.l. Denne engstelsen varte frem til noen dager siden - nå er jeg 8+0. Stress kan være negativ for fosteret så her er det bare å puste med magen og håpe på det beste. ❤️ Man har ikke så veldig mye kontroll over det som skjer de første 12 ukene - men du kan bidra til å redusere risikoen ved blant annet å spise godt og næringsrikt, kutte ut alkohol, røyk osv, og selvfølgelig unngå STRESS. Forhåpentligvis går dette bra, og sjansene for at det faktisk gjør det er jo 80 %!!! Når du kommer til uke 6 kan du bestille en ultralyd og høre hjertebank, og når man har hørt det for første gang reduseres sjansen for SA/MA ned til 5 %. 

Masse lykke til!

Anonymkode: dacc0...e1d

Skrevet

Ja vi er nok mange i samme båt! Etter å ha opplevd abort 4 ganger er jeg selvsagt nervøs i dette svangerskapet. Tittet etter blod hver gang jeg gikk på do i mange mange uker. Enda kan jeg ta meg selv i det innimellom, og jeg er i uke 16 nå.

Det er bare tid som kan hjelpe, men noe som har hjulpet meg er å forsøke å holde meg opptatt med andre ting i ventetiden, avtale timer for TUL så man kan telle ned til datoer som ikke er uoverkommelig langt frem i tid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvor sterk testen er har da ikke noe å si. Man må bare prøve å puste med magen, det er ikke noe du får gjort fra eller til allikevel. 

Det er ikke helt sant. De gangene jeg har mistet, så har jeg skjønt utfra teststyrken at noe ikke stemte. Det sier seg selv at lavt hcg-nivå kan indikere at noe er galt. 

Anonymkode: 22327...66c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke helt sant. De gangene jeg har mistet, så har jeg skjønt utfra teststyrken at noe ikke stemte. Det sier seg selv at lavt hcg-nivå kan indikere at noe er galt. 

Anonymkode: 22327...66c

Du kan nok ikke basere det på hva du opplevde. Jeg fikk feks ikke sterk strek på noen av mine og har aldri abortert. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...