Isambard Skrevet 10. august 2021 #21 Skrevet 10. august 2021 Hans foreldre må få bruke helsevesenet sånn som det er, og ikke sånn som det burde vært etter APs mening. 2
Morgan Le Fay Skrevet 10. august 2021 #22 Skrevet 10. august 2021 Carrot skrev (Akkurat nå): kan du vise til kilde der de sier de vil fjerne valgfriheten? AP sitt program, holder det? 3
Morgan Le Fay Skrevet 10. august 2021 #23 Skrevet 10. august 2021 Lawyam skrev (18 timer siden): Han har ikke sagt det, hvis du leser partiprogrammet handler det ikke om å kvitte seg med det private, men å heller styrke det offentlige helsetilbudet. Det er ikke dobbelmoral. Nei, Arbeiderpartiet vil avvikle fritt sykehusvalg. Står i programmet. 1
Carrot Skrevet 10. august 2021 #24 Skrevet 10. august 2021 Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå): AP sitt program, holder det? som jeg la til, det de sier er ikke direkte at de vil fjerne fritt sykehusvalg men at de vil omfordele mer midler til det offentlige og mindre til det private - det er vel ikke helt det samme som din påstand?
Morgan Le Fay Skrevet 10. august 2021 #25 Skrevet 10. august 2021 Carrot skrev (2 minutter siden): som jeg la til, det de sier er ikke direkte at de vil fjerne fritt sykehusvalg men at de vil omfordele mer midler til det offentlige og mindre til det private - det er vel ikke helt det samme som din påstand? Ok, jeg siterer: «Arbeiderpartiet vil stanse privatiseringsreformen, såkalt «fritt sykehusvalg»» Hvordan kan det misforstås? 3
Isambard Skrevet 10. august 2021 #26 Skrevet 10. august 2021 Carrot skrev (1 minutt siden): som jeg la til, det de sier er ikke direkte at de vil fjerne fritt sykehusvalg men at de vil omfordele mer midler til det offentlige og mindre til det private - det er vel ikke helt det samme som din påstand? Det er det samme som at de er imot private sykehjem. De innser bare at de ikke kan legge dem ned over natten. (Jeg synes uansett at kritikken mot Støre er uinteressant. Politikere må leve i samfunnet sånn som det er) 2
Gjest Robin666 Skrevet 10. august 2021 #27 Skrevet 10. august 2021 Pippi Lotta skrev (15 timer siden): Foreldrene hans er jo selvstendige mennesker, så det blir litt drøyt og dømme Støre for hvor de velger og bo. Tøv. Moren var dement i lang tid og tok neppe noen beslutninger selv. Tror du hun valgte institusjon selv? 😂
Morgan Le Fay Skrevet 10. august 2021 #28 Skrevet 10. august 2021 pøbelsara skrev (1 time siden): Det såkalte private sykehjemmet foreldrene brukte, er en del av tilbudet til Sykehjemsetaten i Oslo, det koster akkurat like mye som et kommunalt sykehjem, men det er drevet av stiftelse som driver flere helsetilbud, som er en del av både det offentlige spesialisthelsetjenestetilbudet (sykehus) i Oslo og sykehjemstilbudet til Oslo kommune. Sikkert lurt å sjekke enkle fakta før man lirer av seg dritt om folk, eller er med på å videreformidle drittpakker. Dette er forøvrig ikke sant, noe du selvsagt vet ettersom du er så opptatt av å sjekk fakta. Det sykehjemmet faren til JGS bodde på (muligens også moren, det vet jeg ikke) var «ekte privat», altså ikke den borgerlige modellen, men han måtte tvertimot betale minimum 2000 kroner døgnet for å ha sine gamle far der. Det var et luksus privat pleiehjem. Men det vet du sikkert. Siden du synes det er så lurt å sjekke fakta. 1
Carrot Skrevet 10. august 2021 #29 Skrevet 10. august 2021 Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden): Ok, jeg siterer: «Arbeiderpartiet vil stanse privatiseringsreformen, såkalt «fritt sykehusvalg»» Hvordan kan det misforstås? Sitat ARBEIDERPARTIET mener private aktører kan være et fint supplement, hvis det er det offentlige som styrer bruken. Vi vil avvikle høyresidens privatiseringsreform, «fritt behandlingsvalg», og heller øke pengebruken på det offentlige helsetilbudet og styrke ordningen med fritt sykehusvalg. Vi vil sørge for at også grupper som ikke har en like stor stemme i helsedebatten blir ivaretatt. Dette inkluderer rus, psykiatri og habilitering/rehabilitering. Det de sier er ikke at de vil avvikle det private eller muligheten til fritt å velge men de sier de vil omfinansiere for å sikre det offentlige, det er naivt å tro at AP alene kan fjerne gjeldende avtaler innen HELFO bare på grunn av et partiprogram som de bevisst kjører en "vi mot dem" agenda på - men når det er sagt så vet alle at AP er en "alle for en" politisk tilnerming der det å skulle utjevne klasseskille er ett av fundamentene, mens Høyre på sin side er mer "økonomisk styrt" Men AP sier oså at de skal ha "innsatsstyrt finansiering" noe som direkte oversatt betyr at de store sykehusene får mer mens de mindre får mindre - noe som igjen kan bety at lokasykehusene forsvinner og man sentraliserer helsetjenester etter spesialfelt.. 2
Frottis Skrevet 10. august 2021 #30 Skrevet 10. august 2021 Eletrikerfruen skrev (36 minutter siden): Dette er jo akutt hva Støre sa han ikke ville ha- som Erna mente var en god løsning. Når har Støre sagt at dette vil han ikke ha noe av? Som en annen skrev over vil ikke ap avvikle private tilbud, selv om de vil styrke det offentlige. Sånn som du holder på med å slenge ut falske og halvsanne spissformuleringer minner du meg om Trump (det er ikke et kompliment).
Jdz Skrevet 10. august 2021 #31 Skrevet 10. august 2021 Morgan Le Fay skrev (27 minutter siden): Jeg mener for eksempel Arbeiderpartiet. Jeg synes ikke man kan kalle Arbeiderpartiet i et "rødt" parti. Det finnes vel knapt noen partier i norsk politikk som har mer til felles politisk enn Høyre og Arbeiderpartiet, uten at jeg kommer til å stemme Arbeiderpartiet av den grunn. 2
Frottis Skrevet 10. august 2021 #32 Skrevet 10. august 2021 Morgan Le Fay skrev (27 minutter siden): Nei, Arbeiderpartiet vil avvikle fritt sykehusvalg. Står i programmet. Se Aps partiprogram s 56. Der står det at de vil beholde fritt sykehusvalg. Hvor har du ditt sitat fra? 1
Frottis Skrevet 10. august 2021 #33 Skrevet 10. august 2021 Morgan Le Fay skrev (25 minutter siden): Ok, jeg siterer: «Arbeiderpartiet vil stanse privatiseringsreformen, såkalt «fritt sykehusvalg»» Hvordan kan det misforstås? Se min andre kommentar. Hvor har du sitatet fra?
Morgan Le Fay Skrevet 10. august 2021 #34 Skrevet 10. august 2021 Frottis skrev (2 minutter siden): Se Aps partiprogram s 56. Der står det at de vil beholde fritt sykehusvalg. Hvor har du ditt sitat fra? Jeg har det fra hjemmesiden arbeiderpartiet.no google arbeiderpartiet fritt behandlingsvalg så finner du det.
Utsiden Skrevet 10. august 2021 #35 Skrevet 10. august 2021 (endret) Støre har nok sementert sin posisjon i AP for mange år fremover, for meg virker det som han har partiet i jerngrep og det er VIRKELIG PUSSIG hvor lite motstand han har hatt i et parti som har fallt så dramatisk gjennom hans tid som leder. Om ikke han forblir leder så blir det helt sikkert en Støring som overtar. Andre får tenke sitt, men jeg syns det er litt skummel hvor mektig han virker å være i partiet. Han er også en av arkitektene bak innføringen av EØS avtalen, en avtale som utvilsomt har mye å si for omveltninger mot det private i helsevesenet og det meste av offentlig forvaltning. Har i ettertid kun hørt han forsvare denne avtalen? Forøvrig en avtale som i stor grad er skrevet av, og på vegne av store selskaper. Som leder i AP er han diskutablet leder for en av Norges mektigste organisasjoner. Han har brukt stillingen sin til å innføre Acer. Være så godt som stille under Kommunereformen. Kvalt rusreformen.. masse mer jeg ikke kommer på i farten.. Han henter rådgivere fra NHO. Endret 10. august 2021 av Utsiden 4
Morgan Le Fay Skrevet 10. august 2021 #36 Skrevet 10. august 2021 Frottis skrev (9 minutter siden): Se min andre kommentar. Hvor har du sitatet fra? https://www.arbeiderpartiet.no/politikken/fritt-behandlingsvalg-hoyres-privatiseringsreform/
Hr. Aktiv Skrevet 10. august 2021 #37 Skrevet 10. august 2021 Utsiden skrev (9 minutter siden): Støre har nok sementert sin posisjon i AP for mange år fremover, for meg virker det som han har partiet i jerngrep og det er VIRKELIG PUSSIG hvor lite motstand han har hatt i et parti som har fallt så dramatisk gjennom hans tid som leder. Om ikke han forblir leder så blir det helt sikkert en Støring som overtar. Andre får tenke sitt, men jeg syns det er litt skummel hvor mektig han virker å være i partiet. Han er også en av arkitektene bak innføringen av EØS avtalen, en avtale som utvilsomt har mye å si for omveltninger mot det private i helsevesenet og det meste av offentlig forvaltning. Har i ettertid kun hørt han forsvare denne avtalen? Forøvrig en avtale som i stor grad er skrevet av, og på vegne av store selskaper. Som leder i AP er han diskutablet leder for en av Norges mektigste organisasjoner. Han har brukt stillingen sin til å innføre Acer. Være så godt som stille under Kommunereformen. Kvalt rusreformen.. masse mer jeg ikke kommer på i farten.. Han henter rådgivere fra NHO. Se det fra den andre siden da. Hvem skulle tatt over etter Støre som leder i partiet om han hadde gått av? De har jo ingen som er relevant og troverdig til den jobben.
Frottis Skrevet 10. august 2021 #38 Skrevet 10. august 2021 Morgan Le Fay skrev (11 minutter siden): https://www.arbeiderpartiet.no/politikken/fritt-behandlingsvalg-hoyres-privatiseringsreform/ Aha, jeg ser at dette kan misforstås, og jeg synes ikke Aps hjemmeside forklarer dette tydelig. Ap er imot Høyres plan om utbygging av private tilbud, det de kaller for «fritt behandlingsvalg» eller «Høyres privatiseringsreform». Men de et ikke i mot fritt sykehusvalg, dette er noe annet. Dette står også: ARBEIDERPARTIETmener private aktører kan være et fint supplement, hvis det er det offentlige som styrer bruken. Vi vil avvikle høyresidens privatiseringsreform, «fritt behandlingsvalg», og heller øke pengebruken på det offentlige helsetilbudet og styrke ordningen med fritt sykehusvalg. Vi vil sørge for at også grupper som ikke har en like stor stemme i helsedebatten blir ivaretatt. Dette inkluderer rus, psykiatri og habilitering/rehabilitering.
Morgan Le Fay Skrevet 10. august 2021 #39 Skrevet 10. august 2021 Frottis skrev (29 minutter siden): Aha, jeg ser at dette kan misforstås, og jeg synes ikke Aps hjemmeside forklarer dette tydelig. Ap er imot Høyres plan om utbygging av private tilbud, det de kaller for «fritt behandlingsvalg» eller «Høyres privatiseringsreform». Men de et ikke i mot fritt sykehusvalg, dette er noe annet. Dette står også: ARBEIDERPARTIETmener private aktører kan være et fint supplement, hvis det er det offentlige som styrer bruken. Vi vil avvikle høyresidens privatiseringsreform, «fritt behandlingsvalg», og heller øke pengebruken på det offentlige helsetilbudet og styrke ordningen med fritt sykehusvalg. Vi vil sørge for at også grupper som ikke har en like stor stemme i helsedebatten blir ivaretatt. Dette inkluderer rus, psykiatri og habilitering/rehabilitering. OK, så nå vil dere avvikle fritt behandlingsvalg likevel. Det er jo det jeg har sagt hele tiden. 2
Utsiden Skrevet 10. august 2021 #40 Skrevet 10. august 2021 44 minutter siden, Hr. Aktiv said: Se det fra den andre siden da. Hvem skulle tatt over etter Støre som leder i partiet om han hadde gått av? De har jo ingen som er relevant og troverdig til den jobben. Akkurat! Men hvorfor er det blitt færre og færre alternativer? Hvordan kan han rive i stykker partiet så si uten motstand?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå