Gå til innhold

Jonas Gard Støre sier at han er imot privatisering av helsetilbud - likevel er det kun det han selv benytter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det mulig å ha en slik dobbelmoral ???

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest Lawyam
Skrevet

Han har ikke sagt det, hvis du leser partiprogrammet handler det ikke om å kvitte seg med det private, men å heller styrke det offentlige helsetilbudet. Det er ikke dobbelmoral. 

Skrevet
Eletrikerfruen skrev (3 timer siden):

Hvor har han sakt at han aldri bruker offentlige helsetilbud?

• Liker 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Hvor har han sakt at han aldri bruker offentlige helsetilbud?

Vet ikke hva han benytter når han er syk. Men det har vært noen saker der, slik media har fremstilt det, Støre har gjort endringer etter at bruk eller interesser i private helseaktører er kommet frem. Bl a var foreldrene hans på privat sykehjem, og han investerte i fond som investerer i privat velferd.

Når endringer kommer i etterkant av at media setter søkelys på det, kan det oppfattes mer som en presset handling enn som en handling som baserer seg på egen vilje. 

Men sånn er det sikkert for de fleste politikere om man bare graver dypt nok.

• Liker 2
Skrevet

Støre er en småkakse som ikke burde vært leder for et arbeiderparti.

Men jeg synes ikke at det er dobbeltmoralskt å bruke private helsetjenester. Det burde ikke være noen grunn for private å finnes (utenom kosmetisk kirurgi ol.), og høyrepolitikk som tapper vårt felles helsevesen for å skape rom for at rikfolk skal kunne få ekspresstilbud må bekjempes. Men når de først finnes, så er det ikke dobbeltmoralskt å bruke det man ser på som best løsning for seg og sine.

I så fall måtte alle som er mot barnearbeid slutte å bruke mobiltelefon, alle som er bekymret over klimaendringer måtte slutte å bruke bil, alle som er mot utnyttelse av arbeidere slutte å kjøpe noe som helst, og så videre, og så videre.

• Liker 6
Skrevet (endret)
MorTil2 skrev (28 minutter siden):

Vet ikke hva han benytter når han er syk. Men det har vært noen saker der, slik media har fremstilt det, Støre har gjort endringer etter at bruk eller interesser i private helseaktører er kommet frem. Bl a var foreldrene hans på privat sykehjem, og han investerte i fond som investerer i privat velferd.

Når endringer kommer i etterkant av at media setter søkelys på det, kan det oppfattes mer som en presset handling enn som en handling som baserer seg på egen vilje. 

Den saken med investeringene var ikke at han hadde gått inn som aktiv investor, han hadde gitt noen andre i oppgave og investere pengene hans. De hadde tilfeldigvis satt pengene i fond som investerte i mye forskjellig, blant annet i private helseforetak. Det blir litt drøyt og kalle dette dobbelt moral da det virker troverdig at han ikke var klar over dette selv. Helle poenget med og sette bort investerings jobben er vell at man ikke ønsker og sette seg inn i vær lille bedrift som inngår i fondene. 

Foreldrene hans er jo selvstendige mennesker, så det blir litt drøyt og dømme Støre for hvor de velger og bo.

Jeg tror du har rett i at mange politikkerer har ting de vill skjul, men jeg føler heksejakten på Støres helse investeringer er litt overdrevet. 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 13
Skrevet
Eletrikerfruen skrev (5 timer siden):

Dette er typisk AP. Dobbelmoral hele vegen. Du skal gjøre som jeg sier og ikke som jeg gjør.

• Liker 10
Skrevet
Pippi Lotta skrev (13 timer siden):

Den saken med investeringene var ikke at han hadde gått inn som aktiv investor, han hadde gitt noen andre i oppgave og investere pengene hans. De hadde tilfeldigvis satt pengene i fond som investerte i mye forskjellig, blant annet i private helseforetak. Det blir litt drøyt og kalle dette dobbelt moral da det virker troverdig at han ikke var klar over dette selv. Helle poenget med og sette bort investerings jobben er vell at man ikke ønsker og sette seg inn i vær lille bedrift som inngår i fondene. 

Foreldrene hans er jo selvstendige mennesker, så det blir litt drøyt og dømme Støre for hvor de velger og bo.

Jeg tror du har rett i at mange politikkerer har ting de vill skjul, men jeg føler heksejakten på Støres helse investeringer er litt overdrevet. 

Støre er en godt utdannet mann, så fordi om han ga en forvalter oppgaven å styre pengene sine, kunne han ha satt noen kriterier for investeringene. 

Jeg tror AP ville tjent på å ha en annen frontfigur enn Støre. Som sønn av en skipsmegler og med en formue de færreste kan drømme om, er det litt vanskelig å se for seg at han i det hele tatt vet hva han snakker om når han snakker om arbeidsledighet, sosial urettferdighet og andre sosiale problemer han neppe noen gang har vært i nærheten av å ha.

• Liker 10
Skrevet
MorTil2 skrev (30 minutter siden):

Støre er en godt utdannet mann, så fordi om han ga en forvalter oppgaven å styre pengene sine, kunne han ha satt noen kriterier for investeringene. 

Jeg tror AP ville tjent på å ha en annen frontfigur enn Støre. Som sønn av en skipsmegler og med en formue de færreste kan drømme om, er det litt vanskelig å se for seg at han i det hele tatt vet hva han snakker om når han snakker om arbeidsledighet, sosial urettferdighet og andre sosiale problemer han neppe noen gang har vært i nærheten av å ha.

Det hadde kanskje vært fornuftig at han tenkte på og sette de krava med en gang, men man trekker det langt når man kaller hans forglemmelse dobbeltmoral.  Mennesker med utdanning er da ikke flinkere til og forutse slikt en andre. 

• Liker 1
Skrevet
MorTil2 skrev (14 timer siden):

Det såkalte private sykehjemmet foreldrene brukte, er en del av tilbudet til Sykehjemsetaten i Oslo, det koster akkurat like mye som et kommunalt sykehjem, men det er drevet av stiftelse som driver flere helsetilbud, som er en del av både det offentlige spesialisthelsetjenestetilbudet (sykehus) i Oslo og sykehjemstilbudet til Oslo kommune. 
Sikkert lurt å sjekke enkle fakta før man lirer av seg dritt om folk, eller er med på  å videreformidle drittpakker. 

• Liker 13
Skrevet
Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Det hadde kanskje vært fornuftig at han tenkte på og sette de krava med en gang, men man trekker det langt når man kaller hans forglemmelse dobbeltmoral.  Mennesker med utdanning er da ikke flinkere til og forutse slikt en andre. 

Støre har både studert og forsket på økonomi. Så om noen burde ha forutsetning for å vite hva de driver med når de investerer penger, så er det han. Å skyve en forvalter foran seg når han stilles til ansvar, blir for enkelt. Så jo, akkurat når det gjelder han, med hans erfaring og kunnskap, kan man kalle det for dobbeltmoral.

• Liker 6
Skrevet
MorTil2 skrev (14 timer siden):

Og du vet med sikkerhet at de hadde kjøpt en plass på det private sykehjemmet, og at det ikke var en plass som var leid fra det offentlige?

Her i kommunen er det ialle fall slik at den eldre ikke kan velge hvor de kan være, da plassen blir tildelt fra kommunen.

• Liker 4
Skrevet
pøbelsara skrev (29 minutter siden):

Det såkalte private sykehjemmet foreldrene brukte, er en del av tilbudet til Sykehjemsetaten i Oslo, det koster akkurat like mye som et kommunalt sykehjem, men det er drevet av stiftelse som driver flere helsetilbud, som er en del av både det offentlige spesialisthelsetjenestetilbudet (sykehus) i Oslo og sykehjemstilbudet til Oslo kommune. 
Sikkert lurt å sjekke enkle fakta før man lirer av seg dritt om folk, eller er med på  å videreformidle drittpakker. 

Dette er jo akutt hva Støre sa han ikke ville ha- som Erna mente var en god løsning.

• Liker 5
Skrevet

Jeg skulle virkelig ønske det offentlige hadde tilsvarende ressurser som det private men det kommer aldri til å bli fullstendig likestilt, men vi er på vei, vi har fritt sykehusvalg som betyr at man når det lokale ikke fyller dine krav kan du velge et annet, også en privat løsning dersom disse har avtale med det offentlige. Personlig syns jeg vi har et fantastisk helsevesen, menneskene som jobber der er stort sett veldig flinke i det de gjør og de gjør det med begrensede ressurser! Å styrke det offentlige burde være i alle sine interesser, men det betyr ikke at det ikke også er rom for det private. Uten private helsetjenester ville ikke norge kunnet behandle alle som trenger det - så enkelt er det. Det tror jeg både politikere og Ola og Kari skjlnner, eller de fleste av dem i allefall.. Så jeg er litt som Ole Brumm, ja takk begge deler... samtidig som jeg ønsker større pott til alle offentlige helsetjenester - uten at jeg trenger tenke på hvor denne potten skal komme fra.. et privilegie jeg har siden jeg ikke er politiker..... 

Skrevet
Eletrikerfruen skrev (4 minutter siden):

Dette er jo akutt hva Støre sa han ikke ville ha- som Erna mente var en god løsning.

Tidligere har han sagt at han mente at det offentlige skal styrkes slik at man i fremtiden slipper å benytte seg av "private nødløsninger" i mangel på offentlig tilbud.

Har han sagt noe annet nå?

• Liker 1
Skrevet
pøbelsara skrev (38 minutter siden):

Ha ha, så nedlatende. Det er jo nettopp denne formen for private helse-og barnehagetilbud de borgerlige har jobbet frem, men som de rødgrønne i Oslo nå avvikler. Sikkert lurt osv osv….

• Liker 3
Skrevet
Carrot skrev (3 minutter siden):

Jeg skulle virkelig ønske det offentlige hadde tilsvarende ressurser som det private men det kommer aldri til å bli fullstendig likestilt, men vi er på vei, vi har fritt sykehusvalg som betyr at man når det lokale ikke fyller dine krav kan du velge et annet, også en privat løsning dersom disse har avtale med det offentlige. Personlig syns jeg vi har et fantastisk helsevesen, menneskene som jobber der er stort sett veldig flinke i det de gjør og de gjør det med begrensede ressurser! Å styrke det offentlige burde være i alle sine interesser, men det betyr ikke at det ikke også er rom for det private. Uten private helsetjenester ville ikke norge kunnet behandle alle som trenger det - så enkelt er det. Det tror jeg både politikere og Ola og Kari skjlnner, eller de fleste av dem i allefall.. Så jeg er litt som Ole Brumm, ja takk begge deler... samtidig som jeg ønsker større pott til alle offentlige helsetjenester - uten at jeg trenger tenke på hvor denne potten skal komme fra.. et privilegie jeg har siden jeg ikke er politiker..... 

Bare gjør oppmerksom på at de røde vil avvikle fritt sykehusvalg.

• Liker 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Bare gjør oppmerksom på at de røde vil avvikle fritt sykehusvalg.

Og når du sier "de røde" så mener du alle på den "røde" siden eller partiet rødt? 

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Og når du sier "de røde" så mener du alle på den "røde" siden eller partiet rødt? 

Jeg mener for eksempel Arbeiderpartiet.

Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Jeg mener for eksempel Arbeiderpartiet.

kan du vise til kilde der de sier de vil fjerne valgfriheten?  Det de sier er vel at de i stedenfor å bidra til en større privatisering vil de omfordele mer til det offentlige?

Endret av Carrot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...