AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Jeg har tenkt lenge og grundig, prøvd det jeg kan i forholdet, og er 100% overbevist om at det er best for oss å avslutte, Kommunikasjonen har alltid vært veldig dårlig, så mine forsøk på å prate om hvordan vi har det har ikke ført noen vei. Han lever på overflaten av alle følelser, så jeg klarer ikke å engasjere han i noen samtaler som handler om følelser eller hvordan jeg/vi har det. I hele forholdet vårt har jeg vært en som ordner, fikser, er tilstede og setter andres behov først, og nå klarer jeg ikke stå opp for meg selv og ta det siste steget. Hvor skal jeg klare å finne motet? Anonymkode: 32f25...619 1
Nilar Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Det kommer. Plutselig en dag føler du deg sterk nok❤️. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Sånn har jeg også hatt det. Endelig er det gjort nå for min del. Han maser om å prøve igjen. Men jeg må klare å stå i det🙈 Er så ufattelig lettet. Håper du finne motet du også. Anonymkode: afb82...718
Gjest Skogsalv Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tenkt lenge og grundig, prøvd det jeg kan i forholdet, og er 100% overbevist om at det er best for oss å avslutte, Kommunikasjonen har alltid vært veldig dårlig, så mine forsøk på å prate om hvordan vi har det har ikke ført noen vei. Han lever på overflaten av alle følelser, så jeg klarer ikke å engasjere han i noen samtaler som handler om følelser eller hvordan jeg/vi har det. I hele forholdet vårt har jeg vært en som ordner, fikser, er tilstede og setter andres behov først, og nå klarer jeg ikke stå opp for meg selv og ta det siste steget. Hvor skal jeg klare å finne motet? Anonymkode: 32f25...619 Som regel,så investerer vi så godt og lurt vi kan på de rette tinga vi ønsker i livet vårt. For å leve og ha det bra. Tar vare på familierelasjoner, blir venner med folk vi er på bølgelengde med, legger inn år med innsats i utdanning for jobben vi ønsker. Eller hva med boligkjøp? En viktig beslutning hvor mange ting skal stemme ifht lokasjon, boligtype og pris. Feriemål og reiser i verden. Vi velger ikke plasser vi ikke se 🙃 Men når det kommer til forhold,så legger vi ofte lista litt lavt og svelger mange kameler. Det er mye lærdom vi ikke vil eller tør ta tak i.Det er jo alfa og omega om forholdet skal være positivt eller negativt for en. Ingenting blir noensinne perfekt eller at én alltid er fornøyd. Men det må være nogenlunde likt i gjensidig innsats og forståelse ifht kommunikasjon. Tenk om du søkte på en jobb. Lønna var grei nok,men du hadde utydelige oppgaver og instrukser som ikke alltid gagnet firmaet . En av kriteriene for jobben var at du ikke kunne snakke med din leder. Men du var sikret jobb og lønna var grei. Og én ting til: ingen mulighet for å stige i gradene ,lønn eller utvikle idéer. Dette er jo en " tullejobb", men ser du poenget.? Hvem vil ha en jobb som har noe bra,men også endel uforståelig, uproduktivt og på sikt ikke gagner hverken arbeidstaker eller arbeidsgiver. Du ser hvor tullete sammenligningen er,- fordi slikt skjer jo ikke i jobbsammenheng 🤪 Eller hva med å kjøpe en bruktbil til grei pris uten å få vite om tilstand og eventuelle heftelser. ? Så lenge dere har en handel,så kan du ikke kreve innsikt eller forhandling av selger. Ingen holder på slik 😎 Selger får etterhvert dårlig renommé og du risikerer en mandagsbil. Nei,vi ønsker fair deals og gjensidige interaksjoner i alle aspekter i livet❤ Så tenk litt på det uten dårlig samvittighet. Ville du inngått DENNE dealen du nå har og hanskes med om du så den fulle smørbrødlista før ting utviklet seg av følelser,,men også ræl..? Misunner deg ikke nå,men på sikt tror jeg du blir fornøyd med å kreve større gjensidighet , uttelling og ikke minst GLEDE for og fra han som skal ta del av deg 🙂 Men det krever rett mann til jobben. Jeg ringer ikke elektriker om rørsystemet går åt skogen. Rørleggeren trenger også et visst omdømme. Og jeg forventer å bli fornøyd, om jeg skal kontakte ham ved senere anledning eller anbefale til andre. Endret 9. august 2021 av Skogsalv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå