AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Andre gravide her med bmi over 30 (før graviditet) som har vaksinert seg/ikke har vaksinert seg? Noen som vil dele litt om hvorfor dere har valgt som dere har gjort? jeg er så usikker på om jeg skal ta vaksinen. Er redd for at det skal skje noe med fostret etc. men nå tar smitten seg opp, og min bmi er over 30 (ca 32), så da er jeg jo i risikogruppen. Hva har dere andre gravide med fedme gjort? Min fastlege sier bare at det er helt opp til meg, men syns det er et krevende valg å ta. Anonymkode: f0bf3...ad9
mereo Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Følger med på smitten, øker den drastisk vil jeg vurdere å ta den før termin. Nå har jeg bare måneder igjen, så jeg velger å vente enn så lenge. Legen min var positiv til det, men valget er mitt.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Det er ikke høy nok BMI til å kategoriseres som risikofaktor, og valget må derfor tas som alle andre gravide uten spesielle risikofaktorer. Grunnen til at man skal forhøre seg med fastlege og/eller jordmor er for at de skal rådføre deg ift din helse, og hvis du kun fikk det svært hos legen din syns jeg du har fått dårlig hjelp. Jeg har for øvrig også 32 i bmi og hadde i grunn ikke tenkt til å ta vaksinen, men også her begynner det nå å ta seg opp litt smitte. Jeg vil heller ta vaksinen og være nærmest sikret et eventuelt mildere sykdomsforløp ved smitte, så jeg har bestilt meg time denne uken. Anonymkode: 4f61d...d64 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Det beste for både deg og barnet er å gå ned i vekt, du vil vel alt det beste for ditt barn? Anonymkode: dd93b...9c6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det beste for både deg og barnet er å gå ned i vekt, du vil vel alt det beste for ditt barn? Anonymkode: dd93b...9c6 Du gir en gravid råd om å gå ned i vekt? 🤬 Anonymkode: fbb9a...7cd 11
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 Jeg har høy BMI, høyere enn deg, og har bestemt meg for å vente. I alle fall inntil videre. Jeg har en jobb med lite nærkontakt (og mulighet til hjemmekontor) og holder meg ellers mye hjemme for tiden. Kommer til å vurdere vaksine om smittetrykket tar seg veldig opp, men har i utgangspunktet ikke lyst til å ta den før etter fødsel. Anonymkode: caf77...f73
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 Jeg har tatt den. Har bmi på ca 35 og ble rådet av overlege på kk da jeg var inne for en vekstkontroll. Tok det opp med jordmor på neste kontroll der og hun var veldig positiv så jeg bestemte meg for å ta den. Fikk ingen bivirkninger i ettertid Anonymkode: 0622c...fff
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tatt den. Har bmi på ca 35 og ble rådet av overlege på kk da jeg var inne for en vekstkontroll. Tok det opp med jordmor på neste kontroll der og hun var veldig positiv så jeg bestemte meg for å ta den. Fikk ingen bivirkninger i ettertid Anonymkode: 0622c...fff og barnet ble født friskt? Anonymkode: dd93b...9c6 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Apropos bivirkinger: Jeg er ikke bekymret for bivirkninger for egen del i ettertid. Det et eventuelle bivirkninger for barnet, ikke bare her og nå men i et lengre perspektiv, jeg tenker på og som gjør meg usikker. Hadde jeg ikke er gravid hadde jeg vaksinert meg så fort jeg hadde hatt mulighet. Anonymkode: caf77...f73 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): og barnet ble født friskt? Anonymkode: dd93b...9c6 Dette. Anonymkode: 5d1b3...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå