Gå til innhold

Hvilken strømmetjeneste er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De tjenestene jeg bruker aller mest er: 
- Netflix.
- TV2 Play. 
- Discovery+. 

I korte perioder bruker jeg også tjenester som: 
- HBO. 
- Viaplay. 
- Amazon Prime. 

Jeg synes Netflix har det bredeste utvalget av filmer og serier, selv om det er veldig mye av "det samme" som blir publisert der. Det bærer preg av masseproduksjon. TV2 Play har en del gode skandinaviske serier, særlig innen komedie, drama, reality og dokumentar, men også noen gode serier fra andre steder av verden. Discovery+ har gode norske komiserier, men jeg synes det stopper opp der. HBO har noen veldig gode kvalitetsserier, men jeg synes at det ligger veldig mye "rart" der. Viaplay og Amazon Prime har jeg ikke noen sterk formening om. Jeg vil også slå et slag for SVT Play for de som digger svensk humor, og det er flere av seriene som er tilgjengelige for oss i Norge, samt er gratis å bruke. 

Hva er deres foretrukne strømmetjenester? :) 

Anonymkode: 8ec39...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker omtrent de samme selv (ikke prøvd Amazon Prime da), på og av alt ettersom hva vi ser:) Akkurat nå ser vi mest på Netflix, den er nok den jeg fortrekker mtp utvalget til hele familien. Ellers er TV2 Play bra om det er noe jeg føler der, samt Viaplay innimellom. HBO har mye bra, men må være en serie jeg ser på da det ellers er litt mye jeg ikke ser der.

Vet ikke om noen har erfaring med Strim da den dekker mye av innholdet til TV2 Play og Viaplay (?). 

Anonymkode: 7a25c...a61

Skrevet

NRK og TV2 play. 

Ellers har jeg Viaplay og Netflix innimellom. Har også årsabonnement på Disney+, har hatt det et år nå straks. Vet ikke om jeg vil forlenge det eller ei. 

Har testa Strim i 6 uker nå, prisen er grei, men synes appen er veldig dårlig da alt innholdet ikke ligger synlig hvis man ikke vet hva man skal søke etter, samt at jeg synes det er dårlig at man må ha alle appene til de andre strømmetjenestene ved siden av for å kunne spille av innholdet man velger i Strim. Da blir liksom poenget med én samleapp borte. Så eneste fordelen er rabatten på prisen, jeg bruker aldri selve Strimappen. 

Skrevet

Jeg pleier å "spare opp" innhold i watch lister og så bytter jeg litt frem og tilbake, men Netflix, spesielt med vpn er nok best syns jeg. 

Anonymkode: e1244...ad9

Skrevet

Netflix er best i den forstand at de virker som har mest innhold. Men jeg bytter på, har en måned eller to med netflix, så en mnd. viaplay, videre en måned eller to med amazon prime, osv. osv. Netflix, HBO og prime er vel topp tre, om jeg måtte rangere.

Rullerer på alle tjenestene som er nevnt i HI.

Anonymkode: a1e75...392

• Liker 1
Skrevet
Matas skrev (10 minutter siden):

NRK og TV2 play. 

Ellers har jeg Viaplay og Netflix innimellom. Har også årsabonnement på Disney+, har hatt det et år nå straks. Vet ikke om jeg vil forlenge det eller ei. 

Har testa Strim i 6 uker nå, prisen er grei, men synes appen er veldig dårlig da alt innholdet ikke ligger synlig hvis man ikke vet hva man skal søke etter, samt at jeg synes det er dårlig at man må ha alle appene til de andre strømmetjenestene ved siden av for å kunne spille av innholdet man velger i Strim. Da blir liksom poenget med én samleapp borte. Så eneste fordelen er rabatten på prisen, jeg bruker aldri selve Strimappen. 

Ikke for å kuppe tråden, men er det slik at du bruker eksempelvis Viaplay appen selv om du har abonnementet via Strim?

Skrevet

Jeg roterer. Når jeg abonnerer i rotasjonen, skrur jeg av abonnementet med en gang jeg har betalt. Hender jeg subber på 2 hvis det går noe bra med ukentlig slipp.

Når det gjelder hvilken som er best er det avhengig av hvor mye du har sett. Min erfaring er at de beste seriene finner du på hbo, deretter har Amazon Prime 10 serier eller noe som etter min mening er must-sees. Netflix har fler slipp, men som regel lav kvalitet.

Anonymkode: 35c02...508

Skrevet
Brunello skrev (23 minutter siden):

Ikke for å kuppe tråden, men er det slik at du bruker eksempelvis Viaplay appen selv om du har abonnementet via Strim?

Ja, du velger det du ønsker å se på, men så åpnes det i appen det tilhører. Eksempelvis hvis jeg vil se noe fra Viaplay, så velger jeg spill av i Strim, men så åpnes det i Viaplay sin app. Derfor føler jeg at poenget med én samleapp blir borte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 10.07):

HBO har noen veldig gode kvalitetsserier, men jeg synes at det ligger veldig mye "rart" der.

Hvilke "rare" ting ligger på HBO?

Anonymkode: 9cfba...fca

• 1 måned senere...
Skrevet

Er Hulu bra? 

Anonymkode: d5978...a03

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Er Hulu bra? 

Virker ikke uten VPN i Norge så gidder ikke styre med det

Anonymkode: 8b08f...db6

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Virker ikke uten VPN i Norge så gidder ikke styre med det

Anonymkode: 8b08f...db6

Triste greier :( 

Skrevet

Vi abonnerer fast på Netflix, HBO, Disney+ og TV2 Play. Selv ser jeg lite på TV, men får med meg What If...? og Dansebobla. Barna ser mest på NRK Super, men også noen ting på Disney+ og Netflix. HBO er det kun mannen som bruker.

Jeg skulle ønske vi kunne betale én høyere sum og ha én app ...

Anonymkode: e5142...0de

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Vi abonnerer fast på Netflix, HBO, Disney+ og TV2 Play. Selv ser jeg lite på TV, men får med meg What If...? og Dansebobla. Barna ser mest på NRK Super, men også noen ting på Disney+ og Netflix. HBO er det kun mannen som bruker.

Jeg skulle ønske vi kunne betale én høyere sum og ha én app ...

Anonymkode: e5142...0de

Du har strømmetjenesten Strim som har blant annet HBO og TV2 Play i en av abonnementene sine, men jeg synes det er en dyr tjeneste. Tror ikke Netflix og Disney+ finnes i et av abonnementene der. 

Skrevet

Viaplay og NRK TV.

Jeg har benyttet meg av Strim, som har 14 dagers gratis prøveperiode. Men synes hele tjenesten er dårlig, da det ikke er noe god oversikt - og at strømmetjenestene som inkluderes åpnes i egne apper/nettsted. Bare rot når alt ikke kan være i en app eller nettsted..

Anonymkode: 47bba...7b5

Skrevet (endret)

Youtube er grei, men jeg synes ikke noe om deres totale markedsdominans. Det finnes heldigvis måter å omgå den. Det finnes  mange gode tilbud, men det man betaler for i mange av disse portalene er grensesnittet og brukervennligheten. Det er så mye informasjon og tilbud på nettet at fokuset har begynt å skli over fra produksjon mot agregrering og presentasjon.

Endret av Michaelhe
Skrevet

Netflix og Disney +. Etter de la til andre filmer ( STAR) for mer voksne, har Disney tatt seg opp betraktelig. 

Anonymkode: 9a336...9ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...