Gå til innhold

Hva gjør du når du angrer på et boligkjøp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi flyttet nylig til en leilighet, har barn. Ganske umiddelbart viste det seg at det er mange vanskelige naboer her, som overvåker hverandre og klager på alt og alle. Vi føler oss overvåket og beglodd. I tillegg viste det seg at garasjeanlegget er ekstremt lite, det er såvidt vi får parkert bilen og såvidt vi får kjørt ut av anlegget uten å bulke bilen. 

Jeg klarer meg, men mannen min er helt "i kjelleren". Han sier han hater dette stedet. Erfaringsmessig vet jeg at det ikke kommer til å bli bedre for han (han ville helst bodd i enebolig, men det finnes ikke i skolekretsen). Men å flytte igjen...er mye jobb og ikke minst koster det mye. Hva ville dere gjort/ hva har dere gjort i lignende situasjon før?

Anonymkode: e7fd6...17b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Erfaringsmessig går ting seg til. Eller så holder man ut en stund før man flytter.

Anonymkode: 72922...4aa

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det går på helsa løs kan det absolutt være verdt å bruke penger på å finne seg noe nytt.

Anonymkode: b8049...9d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bare sånn det er i billige nabolag. Du kjøper deg først inn i noe rimelig, og finner deg i at naboene er folk som også kun har råd til noe rimelig. Altså er det høy andel kommunale boliger, mye psykisk sykdom og mange som går hjemme uten mening i livet. Da blir det drama. Så kjøper du deg noe dyrere og får litt mindre drama. 

Men skal du ikke ha dårlige naboer så er jo svaret å ikke ha naboer. Må man ha naboer er svaret å ikke ha kontakt med dem utover det absolutt mest høflig distanserte.

Svaret er at alle boliger er midlertidige. Blir det for ille så flytter man. Mannen din må nesten bare lære seg å leve med det. For selv om dere hadde flyttet inn i verdens mest perfekte blokk så forstår jo både du og han at naboene når som helst kan selge eller leige ut til tullinger. 

Anonymkode: f0265...ec8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsanlegget kunne dere nok ha sjekket bedre opp i. Men naboene vet dere lite om før dere faktisk bor der, så lite å gjøre der.

Dere må veie for og mot og se hva dere har råd til. Dårlige naboer kan dere risikere å finne over alt så her har dere ingen garanti uansett.

Håper det ordner seg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her tenker jeg at selvfølgelig så skal dere flytte! Livet er for kort til å mistrives, og om mannen din er i kjelleren så blir det ikke bedre. Jeg har mistrivdes i 3 år i bolig, noe som har ført til at jeg har trøstespist meg opp ti kilo og at jeg er kronisk sur på både gubbe og barn. Men dette er dessverre et område hvor vi vil slite med å få solgt, samtidig som vi ikke vil ha råd til å kjøpe oss tilbake dit vi var før uten å gå MYE ned i standard. Og vi kan ikke bytte skolekrets pga barna trives. Men som sagt, om det vil gå greit for dere å få kjøpt noe annet og å få solgt den dere har nå, så hadde jeg ikke tvilt et sekund. Stor klem.

Anonymkode: e8914...cda

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gi det litt tid. Vi har også flyttet til ny leilighet og det er så trangt å kjøre bilen inn og ut at jeg bruker mye tid på å småmanøvrere. 

Samtidig oppdaget vi dag nr to at det er ekstremt lytt her. Vi gir det en sjanse, nettopp fordi leiligheten i seg selv, samt beliggenheten er formidabel. 

Vi har bestemt oss for å ikke bry oss om naboene, de er stort sett en bingogjeng som ikke har mye peiling på livet og verden uansett.

Anonymkode: 773de...622

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi flyttet nylig til en leilighet, har barn. Ganske umiddelbart viste det seg at det er mange vanskelige naboer her, som overvåker hverandre og klager på alt og alle. Vi føler oss overvåket og beglodd. I tillegg viste det seg at garasjeanlegget er ekstremt lite, det er såvidt vi får parkert bilen og såvidt vi får kjørt ut av anlegget uten å bulke bilen. 

Jeg klarer meg, men mannen min er helt "i kjelleren". Han sier han hater dette stedet. Erfaringsmessig vet jeg at det ikke kommer til å bli bedre for han (han ville helst bodd i enebolig, men det finnes ikke i skolekretsen). Men å flytte igjen...er mye jobb og ikke minst koster det mye. Hva ville dere gjort/ hva har dere gjort i lignende situasjon før?

Anonymkode: e7fd6...17b

Bo der et års tid og legg det ut for salg igjen.....?

Anonymkode: 46e21...e40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 11.07):

Om det går på helsa løs kan det absolutt være verdt å bruke penger på å finne seg noe nytt.

Anonymkode: b8049...9d1

Hva om det blir like ille et annet sted? 

Anonymkode: 654fb...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva om det blir like ille et annet sted? 

Anonymkode: 654fb...4a8

Etter hvert må en vurdere om det er en selv det er noe i veien med.

Anonymkode: 72922...4aa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et rekkehus for snart to år siden, hater det her, hatt skikkelig uflaks med forskjellig ting som har blitt ødelagt og naboer og nå mistrives jeg kraftig. Brukt mye tid og penger på oppussing for å se om det hjelper, men nei. Barna koser seg ihjel med barn å leke med over alt, lekeplasser, kort gåavstand til skole og fritidsaktiviteter osv. Vi har bestemt oss for å bli fremt til vi har råd til enebolig.

Anonymkode: 21753...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...