AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Vi eier huset 50/50 og har 4 barn sammen. Det er nå over 1 år siden det ble slutt i mellom oss og min eks vil ikke la meg kjøpe han ut av boligen. Han vil heller ikke overta den selv. Jeg har, og har siden vi kjøpte huset, betalt alle avdragene på huset alene. Han er ekstremt kontrollerende så jeg mistenker at det er derfor han ikke vil skrive under på skjøtet. Han brukte ei stund skjøte som pressmiddel for å kontrollere.. "Når du oppfører deg sånn så sender jeg ikke inn skjøtet" osvosv. Men nå vil han bare ikke skrive under. Jeg har finansieringen klar. Hva gjør jeg? Jeg er alene med ungene så jeg har ikke råd til advokat. Anonymkode: a1d69...788
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Jeg hadde forfalsket underskriften 🤣 Anonymkode: f3276...1ee
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Du kan true med å selge huset. Jeg ville kanskje gjort det for å slippe eksen hvis han ikke gav etter. Anonymkode: 99845...7e3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde forfalsket underskriften 🤣 Anonymkode: f3276...1ee Han må ha 2 vitner på at han har skrevet under, dessverre 😅 har vært inne på tanken 😅 ts Anonymkode: a1d69...788
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 Du bør koste på deg en tlf til advokat og høre hva du kan gjøre. Du kan faktisk kreve ett salg eller at han skriver under. En advokat vet svaret på dette. Anonymkode: 2832e...4b9 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan true med å selge huset. Jeg ville kanskje gjort det for å slippe eksen hvis han ikke gav etter. Anonymkode: 99845...7e3 Jo, men greia er at det er mitt drømmehus.. man finner ikke bedre beliggenhet for ungene å vokse opp 😔 Jeg vil virkelig ikke bo noen andre plasser. ts Anonymkode: a1d69...788
nomore82 Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jo, men greia er at det er mitt drømmehus.. man finner ikke bedre beliggenhet for ungene å vokse opp 😔 Jeg vil virkelig ikke bo noen andre plasser. ts Anonymkode: a1d69...788 Jeg forstår at du føler det sånn, men det er dessverre ikke opp til deg. Ta kontakt med advokat først som sist for her blir det viktig å være ryddig, spesielt om du har så stort ønske om å overta. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 Da sender du varsel med frist, om at du krever oppløsing av sameiet. Du skriver i varselet at når fristen er gått ut vil du begjære tvangsoppløsning av sameiet til den lokale tingretten. Tingretten vil vurdere begjæringen, og hvis en finner å gi den medhold, engasjere en advokat eller eiendomsmegler til å gjennomføre salget. Det vil da bli annonseres som et vanlig salg, slik at potensielle kjøpere skal få kunnskap om tvangssalget. Det er verdt å vite at sameierne har anledning til å kjøpe boligen foran andre potensielle kjøpere, men man må matche det høyeste budet som er gitt av en potensiell kjøper. Tvangssalget medfører både rettsgebyr og sakskostnader til medhjelper. Rettsgebyr og sakskostnadene til medhjelper skal imidlertid dekkes forskuddsvis av salgssummen, jf. tvangsfullbyrdelsesloven § 11-36, annet ledd. Netto salgssum skal som et utgangspunkt deles etter de respektive eierandeler. Fradrag kan imidlertid gjøres, særlig hvis en av sameierne har skutt inn en større andel av egenkapital eller betalt større låneavdrag. Anonymkode: d640c...0cf 9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Har vært gjennom det samme selv,utrolig frustrerende situasjon. Det du må gjøre er å kreve "oppløsning av sameiet". Dessverre en lang og dyr prosess,men den eneste måten man har for å bli ferdig med saken. Anonymkode: 2c97e...2c9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 Du må spandere det en advokattime koster. Noe annet kan fort bli mye dyrere. Anonymkode: 43d20...891 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #12 Skrevet 9. august 2021 Jeg ringte til moren hans 😂 Jeg fikk underskriften i dag 🤗 Ts Anonymkode: a1d69...788 11
Gjest Blondie65 Skrevet 9. august 2021 #13 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ringte til moren hans 😂 Jeg fikk underskriften i dag 🤗 Ts Anonymkode: a1d69...788 Hurra! Det var veldig lurt gjort.
PM75 Skrevet 9. august 2021 #14 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ringte til moren hans 😂 Jeg fikk underskriften i dag 🤗 Ts Anonymkode: a1d69...788 Hurra for en god farmor! 🙌🏻 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå