Gå til innhold

Gravid til tross for negativ test?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 😀 

Like etter eggløsning kjentes en rar følelse øverst i magen og til Høyre øverst i magen. Følelsen kjennes litt ut som om tarmene eller buken strekkes på, men uten at det gjør vondt. Kjennes litt hult ut på en måte… 

i tillegg Jeg pleier alltid å være plaget av svært ømme puppe 10 dager før mens, men denne gangen var det ikke tegn på at mensen skulle komme i det hele tatt. 4 dager over ikm fikk jeg en lys normal blødning i 2 dager, som kom og sluttet veldig brått. Vanligvis spotter jeg flere dager i begge ender, men det tok helt slutt. Et par dager senere tok jeg en graviditetstest, men denne var på ettermiddag og slo ut negativ. Slo meg til ro med at jeg ikke er gravid, men er nå usikker igjen. Går rundt og føler meg uvel og ulik meg sjøl, men har ikke morgenkvalme. Er jeg gravid er jeg ca. Uke 7 nå. Den merkelige følelsen i magen vedvarer, i tillegg til hodepine hver eneste dag. Kjenner også stikking i nedre del av magen og kan kjenne smerter fra berøring på livmortappen under samleie. I tillegg har jeg tidvis ømme pupper og er ofte tissetrengt. Det kommer også væske ut av begge bryst, og har mye utflod som nærmest er hvit som krem med noe gulfarge… 

Dere som er prøvere/gravide eller har vært det tidligere har kanskje erfaringer med lignende ting som dette? føler meg litt dum som går rundt og føler meg gravid når jeg både har hatt en blødning og fått negativ test. 

Anonymkode: d714a...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta en ny test for å være helt sikker. Er du gravid kommer den til å være sterk positiv

Anonymkode: 6186e...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester kan i noen tilfeller være falsk negative. Ta en ny test, og om den også er negativ drar du til legen. 

At du ikke er kvalm har ikke så mye å si; noen blir sengeliggende av kvalme mens andre aldri er kvalme en halv dag en gang. Noen kjenner ting i magen tidlig, noen ikke. Noen har ømme pupper, noen har ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aller mest sannsynlig er du ikke gravid når du har negativ test, men det finnes så klart veldig sjeldne unntak. 

Anonymkode: f9c4e...131

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hender man får en liten blødning rundt tida man skulle hatt mensen. Vil si det er usannsynlig men ikke umulig at du kan være gravid. Ville uansett tatt en test til, bare så du kan få det ut av hodet. Er den negativ også kan du stole på resultatet (samme når på dagen du tar den), siden du i så fall er såpass langt på vei. 

Anonymkode: 7c328...1da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er gravid har du hcg i urinen og en graviditetstest vil være positiv. Ta en ny om du er usikker. Er den negativ er du ikke gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...