AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Jeg har i flere år jobbet i barnehage, og trenger nå desverre å bytte jobb. Blir psykisk og fysisk syk av selve arbeidet, og har vært sykemeldt flere ganger pga at jeg stadig blir utbrent. Har kunstfaglig utdannelse fra før av. Ønsker en jobb som IKKE dreier seg om salg, kundebehandling, eller formidling, men finnes det i det hele tatt uten å ta ny bachelor? Eneste jeg kan komme på er renholder eller lager (har ikke trucksertifikat) men frister ikke sånn altfor mye. Har også sett på nettstudier innen kontor, men har hørt at det som regel ikke fører til jobb. Er småbarnsmor med huslån, og ser så mørkt på å skulle begynne på nytt akkurat nå. Noen råd eller gode erfaringer? Ønsker så sterkt å komme meg ut av dette nå, uten å måtte være sykemeldt, for det gnager så ufattelig mye på samvittigheten. Anonymkode: 7de2e...0a1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 De fleste av oss som jobber på kontor har bachelor eller master, men ikke nødvendigvis innenfor økonomi og administrasjon. Hvilket nivå er den kunstfaglige utdanningen din på? Og hva ved jobben er det som gjør at du blir utbrent? Anonymkode: 345ea...8c2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De fleste av oss som jobber på kontor har bachelor eller master, men ikke nødvendigvis innenfor økonomi og administrasjon. Hvilket nivå er den kunstfaglige utdanningen din på? Og hva ved jobben er det som gjør at du blir utbrent? Anonymkode: 345ea...8c2 Har bachelorgrad, som retter seg mot læreryrket. Det som gjør at jeg blir utbrent er stressnivå, fysisk belastning, støy, å alltid måtte være «den beste versjonen av meg selv» og konstant interaksjon med mennesker. Hele tiden løse opp i konflikter og takle «trass» på en tålmodig og profesjonell måte. Anonymkode: 7de2e...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Slenger meg på denne tråden da jeg er i samme situasjon. Krysser fingre for at noe interessant dukker opp! Anonymkode: 1879d...954 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 Om du allerede har en bachelor i feks førskoleped så er det bare å begynne å søke. Tenk etter hvor du har lyst til å jobbe og følg med på annonser. Om du skal ta noe kontorfaglig, så ta noe som gir studiepoeng. Høgskolen i Volda har alrighte emner innenfor offentlig rett og forvaltning som ikke koster skjorta. Tror det var 4000 for 15 studiepoeng da jeg tok det, og det var nettbasert. Du kan og vurdere om bolig for mennesker med psykisk utviklingshemming kan være noe for deg, eventuelt dagsenter for eldre eller lignende. Men sistnevnte er ettertraktet og vanskelig å få jobb på. Anonymkode: 345ea...8c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå