AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Del Skrevet 9. august 2021 Burde det ikke vært omvendt, at VMCg var lavere enn VMCa? Hva er logikken i dette? Anonymkode: 6c9aa...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2 Del Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 8.46): Burde det ikke vært omvendt, at VMCg var lavere enn VMCa? Hva er logikken i dette? Anonymkode: 6c9aa...c76 Du burde kanskje forklare hva du snakker om her? Anonymkode: 5c68d...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #3 Del Skrevet 10. august 2021 On 8/9/2021 at 8:46 AM, AnonymBruker said: Burde det ikke vært omvendt, at VMCg var lavere enn VMCa? Hva er logikken i dette? Anonymkode: 6c9aa...c76 Det må du snakke flight instruktøren din om, da det varierer fra flytype til flytype. Du kan endre VMCa gjennom å endre lufstrømmen over halefinnen (dvs endre den relative størrelsen av denne mot luftstrømmen). Banking mot den intakte motoren kan senke VMCa. Korrekt bank angle varierer med hvordan maskinen din er konstruert, men c. 5˚er veiledende. Hvis du er usikker på dette, bør du ikke fly en multi eller twin. Anonymkode: fbdf1...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #4 Del Skrevet 10. august 2021 Forøvrig bør du kunne utlede svaret på spørsmålet ditt gjennom svaret over, selv om VMCg kan variere med høyde og temperatur. Anonymkode: fbdf1...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-10 den 16.16): Du burde kanskje forklare hva du snakker om her? Anonymkode: 5c68d...e23 I og med "the ground effect" så burde VMCg, rent logisk sett, vært lavere enn VMCa. Anonymkode: 6c9aa...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-11 den 0.53): Det må du snakke flight instruktøren din om, da det varierer fra flytype til flytype. Du kan endre VMCa gjennom å endre lufstrømmen over halefinnen (dvs endre den relative størrelsen av denne mot luftstrømmen). Banking mot den intakte motoren kan senke VMCa. Korrekt bank angle varierer med hvordan maskinen din er konstruert, men c. 5˚er veiledende. Hvis du er usikker på dette, bør du ikke fly en multi eller twin. Anonymkode: fbdf1...f8f Jeg foretrekker å fly hverken multi eller singel. Hvis jeg absolutt skal fly twin eller multi foretrekker jeg at noen annen har kontrollen. Anonymkode: 6c9aa...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #7 Del Skrevet 17. august 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: I og med "the ground effect" så burde VMCg, rent logisk sett, vært lavere enn VMCa. Anonymkode: 6c9aa...c76 Men du glemmer en del viktige parametre. Du har en mye større mulighet for å manipulere luftstrøm og kontrollflater i luften. Tenk gjennom hvordan følgende konfigurasjoner påvirker aerodynamikken: AOA Bank angle Sideslip Rudder bias Nosegear Thrust setting Ground traction Ser du at det er mye mer du kan påvirke i luften, og at det er lettere å sette opp en effektiv statisk konfigurasjon i luften enn på bakken? Anonymkode: fbdf1...f8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 8.46): Burde det ikke vært omvendt, at VMCg var lavere enn VMCa? Hva er logikken i dette? Anonymkode: 6c9aa...c76 Trolig fordi ved beregning av VMCa er det tillatt med opptil 5grader krenging, det er ikke mulig på bakken. Krengningen gjør at det er mindre behov for sideror, dermed kan hast settes lavere. Anonymkode: 4e332...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå