Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Link gjerne

Anonymkode: bf245...323

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til nyfodt

AnonymBruker
Skrevet

Trenger du det? Vi bruker et strikka teppe, funker gull.

#forbrukmindre ;)

Anonymkode: 5cdb0...317

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger du det? Vi bruker et strikka teppe, funker gull.

#forbrukmindre ;)

Har ikke et strikket teppe og heller ikke kjopt..tenker det er greit aa ha en varm og god pose!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nydelig! Er den til sommerbruk? Baby kommer i sept

Har kjøpt den til vinterbruk sjølv :) trur det blir bra med tynn ull under 😊

Anonymkode: bb12f...521

Skrevet

Jeg hadde skaffet meg bilpose, men gikk vekk fra det av to grunner. Jeg leste at i bilstol skal det ikke brukes noe som ikke følger med bilstolen, sånt som bilposer. Det gjør sikkerheten dårligere når du må feste beltet rundt ekstra med stoff.

Den andre grunnen er at vi varmer jo opp bilen. Det er gjerne kaldt med en gang man setter seg i bilen om vinteren, men det er nok med et teppe eller kanskje en dyne for å holde baby varm nok. Vi tok også alltid med bilstolen inn når baby var bitteliten, så er ikke snakk om at bilstolen var iskald heller. Jeg syns rett og slett det var mer praktisk å ikke bruke bilpose.

Jeg vet at det ikke var det du spurte om, men er jo greit å slippe å bruke penger på noe man kanskje ikke ender opp med å bruke. 🙂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, jaromei said:

Jeg hadde skaffet meg bilpose, men gikk vekk fra det av to grunner. Jeg leste at i bilstol skal det ikke brukes noe som ikke følger med bilstolen, sånt som bilposer. Det gjør sikkerheten dårligere når du må feste beltet rundt ekstra med stoff.

Den andre grunnen er at vi varmer jo opp bilen. Det er gjerne kaldt med en gang man setter seg i bilen om vinteren, men det er nok med et teppe eller kanskje en dyne for å holde baby varm nok. Vi tok også alltid med bilstolen inn når baby var bitteliten, så er ikke snakk om at bilstolen var iskald heller. Jeg syns rett og slett det var mer praktisk å ikke bruke bilpose.

Jeg vet at det ikke var det du spurte om, men er jo greit å slippe å bruke penger på noe man kanskje ikke ender opp med å bruke. 🙂

Enig :) Jeg trodde også jeg kom til å trenge det til vår oktoberbaby, men bestemte meg for å vente med å kjøpe. Og savnet det virkelig aldri. Baby ble fort varm i bilen og da var det mer praktisk å bare ha et teppe man lett kan dra av ved behov. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper du har tenkt å la bilen kjøre med kald luft og ikke varme opp bilen.

Anonymkode: 82dc9...535

Skrevet
jaromei skrev (14 minutter siden):

Men man fester jo ikke ekstra stoff rundt beltene 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mrs Robinson skrev (5 minutter siden):

Men man fester jo ikke ekstra stoff rundt beltene 

Det stemmer, men det betyr ikke at bilstolpose er optimalt for sikkerheten. Dersom man krasjer og bilstolen står kilt fast og redningsmannskapet må få ut baby kjapt, så er det ikke ideelt å drive å styre med glidelåsen på posen eventuelt klippe opp posen før de når beltene til barnet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, jaromei said:

Takk for tips og mening:) skal tenke paa det!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer, men det betyr ikke at bilstolpose er optimalt for sikkerheten. Dersom man krasjer og bilstolen står kilt fast og redningsmannskapet må få ut baby kjapt, så er det ikke ideelt å drive å styre med glidelåsen på posen eventuelt klippe opp posen før de når beltene til barnet.

Det er jo forsåvidt sant. Den bilstolposen vi har kjøpt har heldigvis glidelås som enkelt kan rives opp ved nødstilfelle, trenger ikke å fikle med å åpne. 

Anonymkode: 343a3...5e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte voksi wrap :)

Anonymkode: f592b...2d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Denne er fin da!! Bruker du denne i vogn ogsaa?

Baby kommer ikke før i desember så den er ikke prøvd enda 😅 men syns den virker veldig grei :)

Anonymkode: bb12f...521

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er jo forsåvidt sant. Den bilstolposen vi har kjøpt har heldigvis glidelås som enkelt kan rives opp ved nødstilfelle, trenger ikke å fikle med å åpne. 

Anonymkode: 343a3...5e4

Jeg kan love dere at ambulansepersonell alltid har med en god saks de klipper opp alt som trenger å klippes med, de står ikke å knepper knapper eller leter etter glidelåser :)

Anonymkode: b295a...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...