Gå til innhold

Samboer som ikke betaler husleien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leide en nydelig leiligheten, perfekt for meg så flyttet kjæresten min inn men siden han har barn ble denne leiligheten for liten for oss å vi flyttet til en større. 

Saken er den at han ikke per dags dato betalt full leie å han betaler heller aldri i tide. Det kommer penger men aldri hele beløpet å han spør eller sier aldri ifra hvor mye eller når jeg kan forvente å få pengene. Dette irriterer meg veldig mye da vi kun bor her for hannes del, ikke min. 

Når jeg tar det opp så sier han bare ja, neste måned eller jeg har ikke penger nå.

Er det urimelig å stille krav om at han må betale husleien i tide ellers flytter jeg for meg selv igjen? 

Anonymkode: aacd8...69f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke, hvis du gir ham den sjansen er du raus, jeg ville bare flyttet.

Anonymkode: 8edd6...bc7

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg leide en nydelig leiligheten, perfekt for meg så flyttet kjæresten min inn men siden han har barn ble denne leiligheten for liten for oss å vi flyttet til en større. 

Saken er den at han ikke per dags dato betalt full leie å han betaler heller aldri i tide. Det kommer penger men aldri hele beløpet å han spør eller sier aldri ifra hvor mye eller når jeg kan forvente å få pengene. Dette irriterer meg veldig mye da vi kun bor her for hannes del, ikke min. 

Når jeg tar det opp så sier han bare ja, neste måned eller jeg har ikke penger nå.

Er det urimelig å stille krav om at han må betale husleien i tide ellers flytter jeg for meg selv igjen? 

Nei, definitivt ikke.

Jeg hadde faktisk sagt at skjerper han seg ikke, så vil du heller bo for deg selv.

• Liker 12
Skrevet

Oj! Det eneste riktige her er et ultimatum. Men det er et rødt flagg i min bok.

Og hvorfor er det DU som er ansvarlig for å betale huseier? Hvis han hadde vært det hadde dere blitt kastet ut, da.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du bør kreve at han betaler sin del av husleien. Faktisk bør han jo egentlig betale mer enn deg da dere flyttet til større leilighet pga hans barn.
Krever han at du skal betale for barna hans også? 
Mat og utstyr og sånt?
Tror du egentlig skal se på hvor lang oppsigelse dere har på nåværende leilighet og om det er noen ledige leiligheter for deg.
Når han er slik allerede, så er vel sjansen for at han bedrer seg liten.

Anonymkode: 9288d...86b

• Liker 18
Skrevet

Han høres ikke ut som en skikkelig mann

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner ikke at dere orker sånne menn. Kjærligheten  drepte kjapt når voksene folk ikke tar ansvar. 

Anonymkode: 02cef...ce5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke urimelig, men du bør være forberedt på å gjennomføre uansett hvilken god grunn han har for å ikke betale neste leie.

Det er helt greit å ha noen minstekrav for hva man aksepterer av en samboer, og jeg mener at å betale sin del av leie og andre felles regninger, i tide, definitivt er noe man bør fikse om man vil bo med andre.

Anonymkode: 20d4b...f38

• Liker 5
Skrevet

Håper han tar mer ansvar som far enn som kjæreste. Men dette går det ikke an å være samboer med. Det handler ikke bare om å ikke klare å betale for seg, men å kommunisere om det som om det ikke er hans problem i det hele tatt. Det er innmari frekt.

• Liker 5
Skrevet

Åpenbart må du kunne forvente at han betaler sin del av husleien, og om han ikke klarer det så må han be om hjelp fra de rette instansene (NAV) og ikke la det gå ut over deg.

Høres ut som dere bør bli særboere. Eller kvitte deg med han.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarte han seg før da? Har han boevne?

Anonymkode: f18bf...d1d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her må du sette ned foten umiddelbart. Leiligheten burde også være i hans navn da det er han som har behov for den. Utover dette skjønner jeg ikke at du klarer å opprettholde følelser for en sånn fyr.

Anonymkode: a4413...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Han der hadde jeg aldri bodd med eller delt økonomi med. Bare å flytte med en gang, tviler på han blir bedre.

Herregud, skjønner han ikke hvor viktig husleie er engang? Vil han ikke ha tak over hodet på barna? Det er det han gambler om. Jeg hadde dratt og slått opp, for sånt rot gidder jeg ikke. Kunne aldri hatt en fremtid med en med så rotete økonomi. Jeg har vært der, og det er bare å holde seg unna.

Anonymkode: 6b2c1...566

• Liker 5
Skrevet

Hvordan ville han løst det hvis han ikke hadde deg å snylte på? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her lyser det røde flagget. Selvfølgelig skal han betale sin del av husleien, med mindre han har veldig god grunn til ikke å gjøre det og har en klar plan om når han skal betale deg det han da skylder. Noter ned gjelden han opparbeider seg til deg.  Jeg ville revurdert hele forholdet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle varsellamper på, bort med han. Hadde ikke giddet.

Anonymkode: dc1a5...c1d

AnonymBruker
Skrevet

Husleie er det første man prioriterer, har han ikke penger til det må han søke hjelp et sted.

Han virker veldig uansvarlig som ikke prioriterer husleie. 

Anonymkode: 977ae...b0c

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Husleie er det første man prioriterer, har han ikke penger til det må han søke hjelp et sted.

Han virker veldig uansvarlig som ikke prioriterer husleie. 

Anonymkode: 977ae...b0c

Han tenker nok han har en hvilepute

Anonymkode: a4413...e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...