AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Allerede fått to telefoner på jobb i dag fra selvopptatte idioter som på død og liv skulle utenlands i ferien og som selvsagt er vaksinemotstandere som havner i karantene etter ferien og som derfor ikke kan møte på jobb. Til helgen er det stor håndballcup og dommere melder nå forfall av samme grunn; karantene etter ferie fordi de ikke ville vaksinere seg. Forstå at ditt private valg påvirker andre negativt! Anonymkode: e7487...539 22
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Bare å trekke i lønn for de dagene så de kjenner konsekvensen på kroppen. Anonymkode: 7c993...853 15
infectedsopp Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 En vaksinert kan også teste positivt på vei hjem fra ferie og må i karantene.. 27
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 Når selv vaksinerte blir smittet og havner i karantene, så vil ikke jeg ta noen vaksine med det første. Ikke har jeg tenkt meg utenlands heller, og følger smittevernreglene. Så havner jeg i karantene får det bare gå ut over andre, da er jeg uforskyldt. Vaksinerte sprer også smitte. For ikke å snakke om bivirkningene som kan følge av vaksinen. Så nei, jeg bryr meg i liten grad om at min manglende vaksine får konsekvenser for andre, all den tid vaksinen ikke gir meg særlig større frihet. Anonymkode: e1f20...284 29
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 Poenget her er at de ikke hadde måttet gå i karantene etter ferien om de hadde tatt vaksine. De må i karantene fordi de kommer fra Kroatia som i dag gikk fra grønt til oransj og ikke er vaksinert. De møter ikke på jobb fordi de må i karantene, dette hadde vært unngått med vaksine. Så det går faktisk utover andre. Anonymkode: e7487...539 24
Yoshi Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 Jeg var også i utlandet i ferien for å besøke familien vi ikke har sett på to år. Var grønt da vi dro, men ble oransje da vi var der. Vi har første dose så for oss betydde det 3 dagers karantene. Derfor dro vi hjem 3 dager før. Reisekarantenen må man ta i ferien, ikke som en forlengelse av ferien når man kommer hjem. 10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 Ene som ringte i dag var fortvilet fordi de kommer hjem torsdag og eldste barnet (18 år) kan ikke møte de første dagene på vgs etter ferien til uka pga karantene. Supersmart å starte skoleåret med helt unødvendig fravær! Hvorfor tenker ikke folk??? Jeg klarer ikke å synes synd på denne familien. Anonymkode: e7487...539 20
Velour Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Poenget her er at de ikke hadde måttet gå i karantene etter ferien om de hadde tatt vaksine. De må i karantene fordi de kommer fra Kroatia som i dag gikk fra grønt til oransj og ikke er vaksinert. De møter ikke på jobb fordi de må i karantene, dette hadde vært unngått med vaksine. Så det går faktisk utover andre. Anonymkode: e7487...539 Det er myndighetene som har laget disse grunnlovsstridige reglene. Vi må skylde på de- ikke mennesker som bare prøver å leve livene sine. 12
Elidaa Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 Ærlig talt, å reise på ferie til utlandet i år var et bevisst valg. En visste eventuelle konsekvenser. Om en var vaksinert eller ikke. Jeg dømmer dem absolutt ikke, selv hadde jeg ikke reist på grunn av at jeg heller venter til situasjonen er annerledes. Men, feil å tenke at det bare er uvaksinerte som er egoistiske om de reiser til utlandet. Personlig synes jeg det er feil å dømme folk vaksinerte eller ikke for å reise på ferie. Det burde vel heller vært myndighetene som skulle sagt klarere i fra fra starten av, slik at folk hadde i større grad forstått konsekvensene som kunne følge, og hvor sannsynlig det var at smitten kom til å øke såpass. 7
zemer Skrevet 9. august 2021 #11 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Poenget her er at de ikke hadde måttet gå i karantene etter ferien om de hadde tatt vaksine. De må i karantene fordi de kommer fra Kroatia som i dag gikk fra grønt til oransj og ikke er vaksinert. De møter ikke på jobb fordi de må i karantene, dette hadde vært unngått med vaksine. Så det går faktisk utover andre. Anonymkode: e7487...539 Her må karantene tiden legges inn i ferien. 6
Lomvi Skrevet 9. august 2021 #12 Skrevet 9. august 2021 Ryddet for brukerangrep, nedsettende kommentarer og antivaksinedebatt. Lomvi, mod. 2
Jegern Puahate Skrevet 9. august 2021 #13 Skrevet 9. august 2021 Vaksineavventere gjøres til syndebukker og om vi tar til motmæle er det antivaksinedebatt, herlig. 23
ErGlad Skrevet 9. august 2021 #14 Skrevet 9. august 2021 Jegern Puahate skrev (17 minutter siden): Vaksineavventere gjøres til syndebukker og om vi tar til motmæle er det antivaksinedebatt, herlig. Det er ingen vaksinetvang. Vaksineavventere kan vente inntil de føler seg klar til å ta vaksinen uavhengig av hva årsaken er. 5
Little Diva Skrevet 9. august 2021 #15 Skrevet 9. august 2021 Visum skrev (10 minutter siden): Det er ingen vaksinetvang. Vaksineavventere kan vente inntil de føler seg klar til å ta vaksinen uavhengig av hva årsaken er. Det burde vært det eneste riktige. Folk kan ikke gjøres til syndebukker selv om de velger å vente eller velger å avstå fra vaksinen. 5
NorthernLight Skrevet 9. august 2021 #16 Skrevet 9. august 2021 Visum skrev (18 minutter siden): Det er ingen vaksinetvang. Vaksineavventere kan vente inntil de føler seg klar til å ta vaksinen uavhengig av hva årsaken er. Nei det er frivillig. Men jeg skjønner godt at mange rister på hodet over folk som ikke tar vaksinen uten å ha en virkelig god grunn, feks tidligere anafylaktisk sjokk etter vaksine. 4
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. august 2021 #17 Skrevet 9. august 2021 Jeg er mer redd de vaksinerte nå, mange av de lever med mottoet at de er fullvaksinere så de kan ikke bli alvorlig syke. Dermed drar de på ferie til utlandet , kommer hjem fra bar og sammenkomster og smitter de uvaksinerte så de blir alvorlig syke. Nei dette er 2 året jeg holder meg hjemme , holder avstand og spriter meg. Med en gang samfunnet åpnes opp, drar jo folk på ferie til utlandet og dermed kommer jo selvsagt smitten inn igjen. Er jo ganske så forventet. Kjenner mange som kun tar vaksinen fordi de vil reise.
zemer Skrevet 9. august 2021 #18 Skrevet 9. august 2021 Mysticgirl skrev (1 minutt siden): Jeg er mer redd de vaksinerte nå, mange av de lever med mottoet at de er fullvaksinere så de kan ikke bli alvorlig syke. Dermed drar de på ferie til utlandet , kommer hjem fra bar og sammenkomster og smitter de uvaksinerte så de blir alvorlig syke. Nei dette er 2 året jeg holder meg hjemme , holder avstand og spriter meg. Med en gang samfunnet åpnes opp, drar jo folk på ferie til utlandet og dermed kommer jo selvsagt smitten inn igjen. Er jo ganske så forventet. Kjenner mange som kun tar vaksinen fordi de vil reise. De fleste på min jobb som tok vaksinen sa de gjorde det for å reise. 7
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. august 2021 #19 Skrevet 9. august 2021 zemer skrev (5 minutter siden): De fleste på min jobb som tok vaksinen sa de gjorde det for å reise. Samme her!
Robert Koch Skrevet 9. august 2021 #20 Skrevet 9. august 2021 2 hours ago, Velour said: Det er myndighetene som har laget disse grunnlovsstridige reglene. Vi må skylde på de- ikke mennesker som bare prøver å leve livene sine. Reglene er hjemlet i lov, og de er ikke grunnlovsstridige. Dette er midlertidige forføyninger som har til hensikt å avverge en krise. Når den krisen er over, kan ikke disse reglene videreføres. Det er ingen ting i dette som strider mot grunnloven. 4
Anbefalte innlegg