Thomasine Skrevet 20. september 2005 #1 Del Skrevet 20. september 2005 Reiser til island... Har hørt at det kan blåse og være surt på denne tiden av året. Vil det si at jeg bør ha med ullgenser eller holder det med skjerf og vindjakke? Kom gjerne med anbefalinger for kofferten min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2005 #2 Del Skrevet 20. september 2005 Varder i februar et å og da var det iskalt, blåste skikkelig kald vind! Ta med tykk genser og vindjakke, noe å ha i halsen og hansker - bedre å være på den sikre siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. september 2005 #3 Del Skrevet 20. september 2005 jeg hadde tatt med en tykk genser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 20. september 2005 #4 Del Skrevet 20. september 2005 Ja, ta med ullgenser. Jeg var der i sommer (juni/juli) og hadde bare vindjakke. Det var kaldt! Jeg fikk låne ullgenser på gården der vi var, men fikk ikke vindjakka over. Det var også kaldt! Så jeg vil anbefale å pakke ullgenser, skjerf, hansker og lue. Eller kjøp deg en ullgenser der borte! De selger massevis av ullprodukter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 20. september 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 20. september 2005 OK, da tar jeg med ullgenseren!! Annet must? Hva shopper jeg der? Gidder ikke bruke penger på det jeg kan få tak i her hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 20. september 2005 #6 Del Skrevet 20. september 2005 Islandsk klesdesign er spennende, men dyrt. Ellers finner du mye kjedebutikker der borte, akkurat som her hjemme, men de har mye av de engelske kjedene siden islendingene driver og kjøper dem opp. Du finner Zara på Smaralind, et kjøpesenter 5-6 kilometer utenfor Reykjavik. Kjøpesenteret Kringlan ligger nærmere og har et bedre utvalg i butikker etter min mening. Ellers så gjelder jo selvsagt Laugavegur, handlegata i selve Reykjavik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 20. september 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 20. september 2005 Takk o takk!! *noterer* :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. september 2005 #8 Del Skrevet 20. september 2005 Vi har kost oss i noen kunstgallerier der og gjort noen varp. Ull er også svært billig, ullgensere, votter, sokker etc. De har også svært godt utvalg i ulike regntøy og fleecetøy - ikke gratis, men ganske fancy - selv sydvester er fancy på Island. Jeg var der i oktober og litt tykke klær er alltid lurt å ha med seg, husk det snødde på Gullfoss! men på den annen side så om man glemmer tykke klær, så må man jo "dessverre" kjøpe nytt... uffda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 20. september 2005 #9 Del Skrevet 20. september 2005 Kom hjem fra Island for 2 uker siden (begynnelsen av sept.), og det var småkaldt ja. Jeg hadde bare m meg en tykk fleece + regnjakke utenpå og vanlige joggesko, det holdt siden det var sol og ca 10 gr. Vi leide bil og satt jo for det meste innendørs, og når vi gikk ute for å se Geysir/Strokkur og Gullfoss var det jo sol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 20. september 2005 #10 Del Skrevet 20. september 2005 Både vindjakke og ullgenser er lurt. Og gode, varme sko! Og lue, siden det blåser ganske mye enkelte steder. (Luesveis er bedre enn vindblåst hår, synes i hvertfall jeg.) Votter og skjerf. Hvis du har plass, ta med en tynn og en tykk ullgenser, så kan du variere hvor mye du vil varme deg. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 20. september 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 20. september 2005 Nå begynner jeg glede meg!!! Takk for alle tips!! :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 21. september 2005 #12 Del Skrevet 21. september 2005 Ikke glem å pakke badedrakta heller! En tur i heitepottur hører med til etthvert Islandsbesøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå