Gå til innhold

Bifil kjæreste vil ligge med andre damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en bifil (kvinnelig) kjæreste i et par måneders tid. Nå sier hun at hun ikke er helt ferdig med å ligge med andre damer, og vil gjerne ha min godkjennelse til å gjøre det. Er ikke snakk om å innlede et forhold eller noe, kun ONS sier hun. Hadde såklart sagt nei om det var med en annen mann, men hvorfor skal det egentlig være annerledes med en annen kvinne? Det innebærer jo likevel sex med en annen person. Dessuten, hva får jeg igjen for det, bortsett fra muligens en fornøyd dame? Risikerer jeg ikke at hun blir interessert i denne personen? Jeg har hintet frempå at kanskje en trekant kunne vært aktuelt (en fantasi vi alle(?) har), men det var visst ikke det hun var interessert i. Ikke er jeg interessert i å ligge med andre menn heller (som ville blitt det tilsvarende opplegget.) What to do? Er redd forholdet blir slutt eller satt på pause hvis jeg ikke sier ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun definerer seg som bifil, kan hun også få følelser for damer.

Du kan risikere å miste henne!

Dump henne før det skjer!

• Liker 2
Skrevet

Du kan si at du heller ikke er helt ferdig med å ligge med andre damer, og se hvordan hun tar det.

• Liker 37
Skrevet

Enig med deg at det ikke er så stor forskjell som hun ser ut til å mene. 

Du liker damer med små pupper og du liker damer med store pupper. Dersom dama di har store pupper, betyr ikke det at du skal si til henne at du føler at du ikke er helt ferdig med å ligge med damer med små pupper og at hun skal godkjenne at du tar litt ONS på siden.

Dersom hun ikke har ligget fra seg, så er hun ikke klar for forhold. Eller så må hun finne en person som er interessert i denne type forhold, hvilket du ikke er. Riktignok kan det hende at forhold utvikler seg i ulike retninger etterhvert som dere utvikler dere seksuelt, men det er ikke bare f.eks å "stake ut en retning" og si at det er muligheter for dette om 4-5 år.

Videre er det flere bifile kvinner her inne som har gitt uttrykk for at de kviet seg for å meddele sin mannlige partner at de er bifile nettopp fordi mannen kanskje da trodde at de automatisk var interessert i å trekke med ei ekstra jente. Det er ikke en direkte kobling mellom det å være bifil og ønske flere seksuelle partnere utover den du er sammen med.

Når man snakker om dette, tror jeg det er greit å starte med utgangspunktet at hun ikke ville vært begeistret for at du hadde en ONS med en kvinne selv om det bare var slikking, suging, fingring og bruk av leketøy.

Så jeg synes ikke at reaksjonen din er urimelig. Jeg ville kanskje bare sagt "på meg virker det som om du ikke er helt klar for forhold" og tatt praten derifra.

• Liker 10
Skrevet

At du skal ligge med andre menn er jo ikke tilsvarende dette opplegget. Skal hun ligge rundt med random kvinner, så kan du det også. Og det bør du være klar på.

• Liker 3
Skrevet
Homelander skrev (5 timer siden):

Har hatt en bifil (kvinnelig) kjæreste i et par måneders tid. Nå sier hun at hun ikke er helt ferdig med å ligge med andre damer, og vil gjerne ha min godkjennelse til å gjøre det. Er ikke snakk om å innlede et forhold eller noe, kun ONS sier hun. Hadde såklart sagt nei om det var med en annen mann, men hvorfor skal det egentlig være annerledes med en annen kvinne? Det innebærer jo likevel sex med en annen person. Dessuten, hva får jeg igjen for det, bortsett fra muligens en fornøyd dame? Risikerer jeg ikke at hun blir interessert i denne personen? Jeg har hintet frempå at kanskje en trekant kunne vært aktuelt (en fantasi vi alle(?) har), men det var visst ikke det hun var interessert i. Ikke er jeg interessert i å ligge med andre menn heller (som ville blitt det tilsvarende opplegget.) What to do? Er redd forholdet blir slutt eller satt på pause hvis jeg ikke sier ja.

La henne få det!  Hvis hun vil bort fra deg kan du jo ikke stoppe henne uansett

Skrevet

Hvis hun ikke er ferdig med å ligge med andre, er hun ikke klar for å være i et forhold da. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg var i hennes sko i fjor, følte meg ikke ferdig med damer og eksen ble med på å prøve åpent forhold. Viste seg etterhvert at jeg er lesbisk, så hele den situasjonen var et eneste stort rødt flagg 😅 Nå sier jeg ikke at dama di er lesbisk, men det høres ikke ut som hun egentlig er klar for et forhold. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er jo ikke klar for et forhold da. Uansett legning så klarer man seg med partner (med mindre man har åpent forhold etc), å ikke føle seg ferdig med noe er bare rødt flagg for hele forholdet.

Du kan foreslå at du også trenger å ligge med flere damer, og se hvordan hun reagerer. Det er utroskap uansett om det er kvinner eller menn hun vil ligge med, så...

Anonymkode: e8b64...b61

• Liker 2
Skrevet

TS her. Hun sier hun er klar for både forhold og barn og mann, er bare ikke helt ferdig med å ligge med damer. Hun har flere langvarige forhold med menn bak seg, og kun et kort med en dame. Så jeg tror ikke hun plutselig blir lesbisk, virker ikke slik når vi ligger sammen ihvertfall. Men er jo litt redd for at hun skal like det å ligge med damer bedre enn å ligge med meg. Og så føler jeg at det åpne forholdet som hun vil ha ("en stund", sier hun), blir litt skjevt når det bare er åpent den ene veien. Men jeg er jo ikke såååå interessert i å ligge med andre damer bare for å jevne det ut liksom.

Skrevet
Homelander skrev (På 2021-8-9 den 2.25):

Ikke ta det så dramatisk. Min forlovede er BI og sa rett ut at hun muligens kunne trenge å møte en annen jente bare for sex da jentesex er ganske så forskjellig fra vanlig heterosex. Jeg tvilte først men da hun traff en jente hun ville prøve med og jeg fikk treffe henne før de gjorde noe så virket det greit. Har nå vært forlovet i 4 år og min kjære har truffet denne jenta i snart 2 år . 

Anonymkode: 3efa8...1cb

Skrevet

Er ikke greit. Er dame selv og hadde dama mi sagt hun ikke var helt ferdig med menn så hadde jeg dumpet henne, samme som hvis en type hadde sagt han ville ligge med flere damer så hadde det vært en deal breaker. 

Anonymkode: 84676...853

• Liker 3
Skrevet
10 hours ago, Homelander said:

TS her. Hun sier hun er klar for både forhold og barn og mann, er bare ikke helt ferdig med å ligge med damer. Hun har flere langvarige forhold med menn bak seg, og kun et kort med en dame. Så jeg tror ikke hun plutselig blir lesbisk, virker ikke slik når vi ligger sammen ihvertfall. Men er jo litt redd for at hun skal like det å ligge med damer bedre enn å ligge med meg. Og så føler jeg at det åpne forholdet som hun vil ha ("en stund", sier hun), blir litt skjevt når det bare er åpent den ene veien. Men jeg er jo ikke såååå interessert i å ligge med andre damer bare for å jevne det ut liksom.

Jeg er en bifil kvinne med en preferanse for kvinner selv, men jeg er også monogam og når jeg er i et forhold så har jeg null interesse av sex utenfor forholdet. Problemet med dama di er jo ikke at hun er bifil, problemet er at du er monogam og hun ikke er det. 

• Liker 4
Skrevet
On 8/10/2021 at 12:10 AM, Homelander said:

Tror du leser svarene her inne litt feil. Vi skjønner godt at du ikke har ønske om å "balansere det" med at du skal ligge med damer. Vi spør retorisk hvordan hun ville reagert på det. Og at hun må forstå at din reaksjon ikke er stort annerledes enn den hun ville hatt.

er bare ikke helt ferdig med å ligge med damer.

Er det samme som "ikke klar for forhold". På samme måte som om du hadde foreslått at du skulle ligge fra deg litt. At du var "helt klar for kone og barn", men "bare ville ha litt tilfeldig sex i tillegg". De tingene er motsetninger dersom hun vil ha en partner som ikke er interessert i den varianten av åpent forhold.

Jeg stusser litt over at du fokuserer på at hun skal finne ut at hun er lesbisk eller like sexen bedre. Hva med noe så enkelt som at hun ikke er monogam? At hun faktisk skal ha sex utenfor forholdet? Dersom en part i et monogamt forhold er utro, så pleier det å hjelpe fint lite å poengtere at man ikke forelsket seg i den man var utro med eller at sexen var dårlig. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...