AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Kan dette stemme? Som kvinne har jeg i hvert fall ikke trengt 57 matcher for å lande en date - men kanskje det er sånn for menn? Synes det hørtes veldig rart ut. Slik jeg har forstått det sliter jo mange menn med å få matcher i det hele tatt, og om man da kun kan regne med å havne på date med 1 per 57 matcher så blir det jo veldig dystre tall?! Link til nettsiden som omtaler undersøkelsen Anonymkode: 7cc4d...a23 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Jeg fikk en date ut av 100 matcher, kunne sikkert fått flere etter hvert, men det klaffet godt og går generelt trått, så jeg tviler ikke på tallene. Anonymkode: 03720...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Jeg sveipet kun høyre om det faktisk var noen jeg ville på date med. Er jo ikke vits i å prøve å matche med folk bare «for gøy». Så jeg sveipet høyre kanskje 7-8 ganger mens jeg hadde appen, og det resulterte i 3-4 dates. Og det holdt for meg. Fant drømmefyren☺️ Men det skal sies, jeg gjorde full fb-research på folk før jeg sveipet høyre, bare for å sjekke om det var en fyr som virket hyggelig og oppegående. Så om jeg sveipet høyre så var du allerede «godkjent» i mine øyne. Vil ikke kaste bort folks tid😌 Anonymkode: bc66d...01d 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Er ikke brukerne veldig skjeivfordelt? Og det blir ikke bedre av at mange damer bruker Tinder bare til å "bygge selvtillit", samle komplimenter på en måte og se hvem de kunne datet uten å faktisk gjøre det. Et ærlig Tinder ville ha sagt fra om dette til menn første gang de gikk inn der. Anonymkode: 8a287...7b5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 Det er nok mange som gjør det ja. Det er litt trist egentlig. Men melder man seg på tinder så må man bare regne med at sånn er det. Ikke alle er der av samme grunn. Noen er der også for å lure folk med fake profiler. Så pass på.. Anonymkode: bc66d...01d
Gjest someone_here Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan dette stemme? Som kvinne har jeg i hvert fall ikke trengt 57 matcher for å lande en date - men kanskje det er sånn for menn? Synes det hørtes veldig rart ut. Slik jeg har forstått det sliter jo mange menn med å få matcher i det hele tatt, og om man da kun kan regne med å havne på date med 1 per 57 matcher så blir det jo veldig dystre tall?! Link til nettsiden som omtaler undersøkelsen Anonymkode: 7cc4d...a23 Ja, sånn er det å være mann på datingapper, velkommen til helvete jeg trenger heldigvis ikke så mange matcher, men fortsatt relativt mange.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke brukerne veldig skjeivfordelt? Og det blir ikke bedre av at mange damer bruker Tinder bare til å "bygge selvtillit", samle komplimenter på en måte og se hvem de kunne datet uten å faktisk gjøre det. Et ærlig Tinder ville ha sagt fra om dette til menn første gang de gikk inn der. Anonymkode: 8a287...7b5 Det er jo menn som sveiper høyre på alle. Damer er selektive. Se innlegg fra hun over her som eksempel Anonymkode: aee98...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 Bare 57, ja. Godt å vite at det ikke er 1000. Anonymkode: 8a287...7b5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Jeg var på Happn og hadde ca 120 matcher i de månedene jeg brukte den. Fikk omtrent 20 forespørsler om date, møtte totalt 6 stk, og den siste er nå kjæresten min 😊 Mulig at alder og livssituasjon var til min fordel her. Jeg er midt i trettiårene med to barn fra et langt forhold og opplevde at to ulike typer menn var veldig på: 1) Menn på omtrent samme alder uten barn fra før. Jeg ble nok sett på som et godt «koneemne» for menn som var ivrige etter å slå seg til ro. 2) Menn med barn fra før som så etter likesinnede. Det ble full klaff med en fra kategori 2 😊 Anonymkode: df185...2db
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 Jeg tror det stemmer. Jeg har vel kanskje fått 90-100 likes totalt på Tinder etter å ha vært der i tre omganger, maks 7-8 matcher. Ingen av dem var i nærheten av å ende opp med en date. Har vært på dater gjennom Happn og vært nære på flere ganger, selv om appen er mindre populær. Der liker jeg 33-50% av de som allerede har likt meg, mens på Tinder er de fleste likes jeg får helbom. Måten Tinder skjuler brukere for hverandre tipper jeg er årsaken til at jeg opplever den som så mye dårligere enn konkurrenten. Anonymkode: a1c95...ce3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #11 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg sveipet kun høyre om det faktisk var noen jeg ville på date med. Er jo ikke vits i å prøve å matche med folk bare «for gøy». Så jeg sveipet høyre kanskje 7-8 ganger mens jeg hadde appen, og det resulterte i 3-4 dates. Og det holdt for meg. Fant drømmefyren☺️ Men det skal sies, jeg gjorde full fb-research på folk før jeg sveipet høyre, bare for å sjekke om det var en fyr som virket hyggelig og oppegående. Så om jeg sveipet høyre så var du allerede «godkjent» i mine øyne. Vil ikke kaste bort folks tid😌 Anonymkode: bc66d...01d Hva skal FB fortelle deg? Anonymkode: 5325a...3ef
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #12 Skrevet 9. august 2021 Høres omtrent riktig ut det. De fleste matchene verken skriver eller svarer, og når det først blir en samtale er det ikke sikkert den fører noe sted. Anonymkode: 54f13...578
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #13 Skrevet 9. august 2021 Jeg er ganske sikker på at menn kunne fått flere både matcher og dates med noen få enkle grep; - droppe bilder tatt fra under hakenivå (f.eks i bilen, jeg orker ikke å se flere buser i neser!), på hodeputa eller bilder hvor du tror du ser barsk og alpha ut, men i virkeligheten bare ser sur og misfornøyd ut. - I stedet velge bilder hvor du smiler og/eller holder på med noe du liker. - droppe passiv aggressiv tekst som "sveip venstee hvis xxx", "no drama please" (og varianter av den), "jeg er sånn, og det forventer jeg at du aksepterer", "hvis du har barn eller vil ha barn, pell deg vekk fra profilen min" etc. - Ha profiltekst, gjerne et par ord om hva du søker. Hint; det er bedre å være helt ærlig, enn å forsøke seg på runde formuleringer for å få flest mulig matcher. Anonymkode: a1128...802 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #14 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg sveipet kun høyre om det faktisk var noen jeg ville på date med. Er jo ikke vits i å prøve å matche med folk bare «for gøy». Så jeg sveipet høyre kanskje 7-8 ganger mens jeg hadde appen, og det resulterte i 3-4 dates. Og det holdt for meg. Fant drømmefyren☺️ Men det skal sies, jeg gjorde full fb-research på folk før jeg sveipet høyre, bare for å sjekke om det var en fyr som virket hyggelig og oppegående. Så om jeg sveipet høyre så var du allerede «godkjent» i mine øyne. Vil ikke kaste bort folks tid😌 Anonymkode: bc66d...01d Huff, for en verden vi har fått 😅 Skjønner tankegangen din, men jeg har stort sett droppet sosiale medier nå, er så lei av det. Jeg hadde aldri passert en "fb-test" (er mann) men jenter som blir kjent med meg faller for meg, og mye oftere enn andre veien. Jeg er hyggelig og oppegående på alle måter, men det finner du ikke ut før du har snakket med meg. En digresjon i tråden, men jeg leste dette innlegget og syntes det var litt trist at det har blitt slik. Skjønner greia dog, og bra å ikke kaste bort noens tid, men jeg foretrekker "gamlemåten" der man starter med blanke ark. Anonymkode: ee2a0...274
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #15 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er ganske sikker på at menn kunne fått flere både matcher og dates med noen få enkle grep; - droppe bilder tatt fra under hakenivå (f.eks i bilen, jeg orker ikke å se flere buser i neser!), på hodeputa eller bilder hvor du tror du ser barsk og alpha ut, men i virkeligheten bare ser sur og misfornøyd ut. - I stedet velge bilder hvor du smiler og/eller holder på med noe du liker. - droppe passiv aggressiv tekst som "sveip venstee hvis xxx", "no drama please" (og varianter av den), "jeg er sånn, og det forventer jeg at du aksepterer", "hvis du har barn eller vil ha barn, pell deg vekk fra profilen min" etc. - Ha profiltekst, gjerne et par ord om hva du søker. Hint; det er bedre å være helt ærlig, enn å forsøke seg på runde formuleringer for å få flest mulig matcher. Anonymkode: a1128...802 Hei du! det stemmer ikke. Jeg har gjort alle de grepene du nevner og det ikke gir ikke flere matches. Å tro Tinder problematikk kan løses ved enkle grep - fremstår for meg som litt naivt. I realiteten er det mer komplekst. Anonymkode: 4d538...59f 2
Hr. Aktiv Skrevet 9. august 2021 #16 Skrevet 9. august 2021 Min erfaring er to utav hundre kan være sånn nogenlunde jordnær nok og spiller med ærlige kort.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #17 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er ganske sikker på at menn kunne fått flere både matcher og dates med noen få enkle grep; - droppe bilder tatt fra under hakenivå (f.eks i bilen, jeg orker ikke å se flere buser i neser!), på hodeputa eller bilder hvor du tror du ser barsk og alpha ut, men i virkeligheten bare ser sur og misfornøyd ut. - I stedet velge bilder hvor du smiler og/eller holder på med noe du liker. - droppe passiv aggressiv tekst som "sveip venstee hvis xxx", "no drama please" (og varianter av den), "jeg er sånn, og det forventer jeg at du aksepterer", "hvis du har barn eller vil ha barn, pell deg vekk fra profilen min" etc. - Ha profiltekst, gjerne et par ord om hva du søker. Hint; det er bedre å være helt ærlig, enn å forsøke seg på runde formuleringer for å få flest mulig matcher. Anonymkode: a1128...802 Det berømte dobildet må også droppes, selvfølgelig. Og bilder av øl, damer, fyll, sykling og utallige toppturer. Eller selfies der man ser masse rot og drit i bakgrunnen. Noen bilder fra fjelltur er fint, men når alt virker hesblesende og stresset mister man nok en del matcher. Kvinner er nesten alltid opptatt av personlighet, derfor er en god profiltekst utrolig viktig. I tillegg bør bildene være representative for hva du faktisk er opptatt av og hvordan du ser ut. Mange menn har helt J*vlige bilder av seg selv. De fleste ser faktisk utrolig mye bedre ut i virkeligheten enn på bildene. Med damene er det ofte motsatt 😁. Anonymkode: d70be...fbf
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #18 Skrevet 9. august 2021 Nå må man ikke glemme at mange bruker appen kun fordi det er gøy å swipe Jeg er en av de 🥳 Anonymkode: 95c5c...e60 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #19 Skrevet 9. august 2021 Nå er ikke jeg på tinder, men et annet nettdatingsted. Og jeg får veldig mange likes, men blir jo ingen dater. Nå er jeg kvinne på 43, og de fleste som kontakter meg er menn i starten av 30 årene, som vil pule. Jeg vil ha kjæreste rundt min alder. Så er det noen som omtrent ikke kan hverken norsk eller engelsk, så er det menn rundt 60 år. Og de ytterst få på min alder, bor enten for langt unna, har små barn, eller vil bare pule. Anonymkode: 19b7a...07a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #20 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei du! det stemmer ikke. Jeg har gjort alle de grepene du nevner og det ikke gir ikke flere matches. Å tro Tinder problematikk kan løses ved enkle grep - fremstår for meg som litt naivt. I realiteten er det mer komplekst. Anonymkode: 4d538...59f Tinderproblematikk? -altså, hva er problemet? Det er en app som gir brukerne muligheten til å møte folk. De gir ingen match-, like-, pule- eller kjærestegaranti. Hvis man mener det er problematisk at man ikke får matcher, så er det noe galt med forventningene mener jeg. Tinder gjør det kanskje slightly lettere for folk å møte noen ssammenlignet med uten. Men man må gjøre en innsats selv også, ikke bare forvente at Tinder skal løse det for en. Anonymkode: a1128...802 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå