AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 kom gjerne med anbefalinger og hvofor Vil på gamle bergen bymuseum, eneste som trekker ned der er at jeg ikke orker det skuespillet 😅 Vil også på troldhaugen (edvard griegs hus) men er redd for å komme inn i konserten + virker ikke som det er så mye å se der? Om dere skulle valgt en av de eller dere har vert på en av de, hvilke hadde du anbefalt? kan også anbefale flere. Har allerede vert på universitetsmuseumet og akvariet. Selvom for min del kunne jeg tenkt meg til akvariet igjen men Anonymkode: 4d34a...6ed
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Lysøen? Altså Ole Bull sitt sted. Selve museet er stengt, men øya er åpen. Gratis båt over. (Buss nr 62 fra Lagunen bybanestopp.) Se gjerne også Lysekloster ruinene når dere er i området. Hvis dere har bil kan dere jo stoppe på Stølsmuseet på Fanaseter, utstilling av gamle stølsbygninger fra Hordaland. Så har en Fjell festning på Sotra, og Nordsjøfartmuseet i Telavåg. På Troldhaugen er det guiding, du står ikke plutselig midt i en konsert. Når du eventuelt er i området kan stavkirka på Fantoft og Gamlehaugen ( Chr. Michelsens bolig) Kanskje være noe? Det er ulike universitetsmuseer, har du vært på alle? Alle museene på Bryggen? Historisk guidet vandring i de eldste delene av byen? Anonymkode: 39f49...ef2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Lysøen? Altså Ole Bull sitt sted. Selve museet er stengt, men øya er åpen. Gratis båt over. (Buss nr 62 fra Lagunen bybanestopp.) Se gjerne også Lysekloster ruinene når dere er i området. Hvis dere har bil kan dere jo stoppe på Stølsmuseet på Fanaseter, utstilling av gamle stølsbygninger fra Hordaland. Så har en Fjell festning på Sotra, og Nordsjøfartmuseet i Telavåg. På Troldhaugen er det guiding, du står ikke plutselig midt i en konsert. Når du eventuelt er i området kan stavkirka på Fantoft og Gamlehaugen ( Chr. Michelsens bolig) Kanskje være noe? Det er ulike universitetsmuseer, har du vært på alle? Alle museene på Bryggen? Historisk guidet vandring i de eldste delene av byen? Anonymkode: 39f49...ef2 Takk for tips! Nei har bare vert på det ene univsersitetsmuseet, visste ikke det var flere? Anonymkode: 4d34a...6ed
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Vet ikke hva du mener med universitetsmuseet, for det er jo flere ulike samlinger. Naturhistorisk museum er i alle fall verdt å få med seg, ellers anbefaler Sjøfartsmuseet som ligger like bortenfor om du har interesse for det. Bryggens museum syns jeg er veldig kjekt, viser hvordan det var i Bergen i tidligere tider. Lepramuseet er ikke så kjent og har litt rare åpningstider, men en veldig interessant historie! Du kan forreste ta båt fra Torget og til Gamle Bergen, kan være en fin måte å komme seg til og fra på. Anonymkode: 83d64...582
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå