AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Min mor har aldri fordelt ting likt . Noe som har resultert i at en i søskenflokken har fått enorme summer (sånn type 50tusen er og 20 tusen der) og jeg og en av brødrene mine har ikke fått noe. Til og med partneren til dette privilegerte søskenet går til mor og «låner» og får penger. Vi var nylig på en utflukt med inngangspris på 1500 kr. Jeg kjøpte min egen billett - og mor betalte mitt søskens billett og sin egen. Minstemann i søskenflokken er psykisk utviklingshemmet og denne gangen (1. gang i historien) var han hos partneren til mitt privilegerte søsken mens vi var borte disse timene. Mor brukte dette som forklaring på hvorfor hun betalte billetten til mitt søsken og ikke meg. Jeg har hatt minstemann hos meg mange helger og ellers om mor ikke har kunnet være hjemme. Faktisk er jeg den eneste som har han på overnatting. Har aldri fått noe for dette. Man kan tenke at denne forskjellen er der pga ulike behov- men de to tjener tilsaman mer enn meg- og bruker mye mer penger på oppussing, ferie og kos. De har ALLTID råd til spontanturer til parker og feriebyttet som raskt koster 6-7000.. Jeg forstår ikke at foreldre klarer så åpenlyst gjøre så stor forskjell på barna sine.. Anonymkode: 5b662...baa 1
Oxytenis Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Klarer du å kommunisere dette til mor? Vær tydelig på at du ikke synes dette er kjekt, og at det skader relasjonen deres. Det burde ikke være slik.. 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 Som mor selv syns jeg det er lett å se at dette sårer og kan ødelegge relasjoner på sikt. Men jeg har skjønt at alle er ikke slik. Min mann sine foreldre er også sånn som din mor. Hans søsken får oppi hendene og han får ingenting. Noensinne..og da mener jeg ingenting. Og da etterhvert hans barn får aldri noe. mens hans søskens barn derimot... Så vi vet allerede nå, hvilke av foreldrene, vi kommer til å ta oss av når den tid kommer... Anonymkode: e60af...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som mor selv syns jeg det er lett å se at dette sårer og kan ødelegge relasjoner på sikt. Men jeg har skjønt at alle er ikke slik. Min mann sine foreldre er også sånn som din mor. Hans søsken får oppi hendene og han får ingenting. Noensinne..og da mener jeg ingenting. Og da etterhvert hans barn får aldri noe. mens hans søskens barn derimot... Så vi vet allerede nå, hvilke av foreldrene, vi kommer til å ta oss av når den tid kommer... Anonymkode: e60af...b8b Trenger mannen din noe da? Mulig hans søsken er i situasjoner der de trenger hjelp og spør. Mannen din får spørre etter litt lommepenger han også da Anonymkode: 71a81...a0f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Søsknene er mye bedre stilt. Anonymkode: e60af...b8b
Carrot Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Har du snakket med din mor om at dere opplever det som ulik fordeling av kjærlighet mer enn penger?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Skjønner godt at dette er frustrerende og at det sårer. Men som du skriver så har det alltid vært slik så det kommer ikke akkurat som noen overraskelse denne gangen heller. Har du prøvd å snakke med moren din om dette? Jeg er selv i en lignende situasjon der mitt søsken og mann har hatt gode inntekter men valgt og sløse det bort for så å sutre til foreldre om hvor lite penger de har. Og når jeg sa i fra om at dette synes jeg var veldig urettferdig ble jeg stemplet som grådig 😳 Hva skal man si… Anonymkode: a6389...e75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå