AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Jeg har en nabo jeg opplever at tråkker over grensen ved å forsøke å oppnå kontakt gjennom vinduene mine. Enten ved å forsøke å få oppmerksomheten min ved å gestikulere eller ved å banke på ruta om han vil ha kontakt. Jeg mener det er langt over grensa for privat livets fred. Hva synes dere, overreagerer jeg? Anonymkode: 671c7...0b0 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 (endret) Noen av mine naboer og andre, fant ut at de kunne gå opp på terrassen med rekkverk rundt. De bare åpnet porten. Hvis jeg ikke hadde låst verandadøra, eller om den sto åpen, så ropte de meg fra døråpningen. Det gikk jo ikke, så jeg monterte lås på porten. Det er så frekt ☹️ Endret 8. august 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Du må si fra til ham neste gang at du ikke synes det er noe ok. Anonymkode: 795a8...209 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Så det er ikke bare meg som overreagerer? Jeg synes det er langt over grensen. Jeg bor alene og han gjør ikke det til andre i huset. Anonymkode: 671c7...0b0 2
Raven.Writingdesk Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så det er ikke bare meg som overreagerer? Jeg synes det er langt over grensen. Jeg bor alene og han gjør ikke det til andre i huset. Anonymkode: 671c7...0b0 Nei du overreagerer ikke. Han er alt for varm i trøya og tråkker over grenser. Du trenger ikke si noe uoppfordret om du synes det er vanskelig, men neste gang han banker på vinduet kan du spørre hva i alle dager det er han holder på med? Eller bare trekke for gardina, gjøre tegn til at du ikke vil ha kontakt. Hva i alle dager vil han deg når han gestikulerer og banker på vinduet ditt?? Endret 8. august 2021 av Raven.Writingdesk 4
Hårstrikk79 Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Langt over grensen. Tror faktisk at jeg hadde pådratt meg et hjerteinfarkt hvis noen hadde banket på vinduet for å oppnå kontakt. Ja, jeg skvetter lett:) 17
C8H10N4O2 Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Vi leide av noen som gjorde det der en stund. Jeg synes det var helt grusomt, men fikk meg ikke til å si noe. Hvis jeg hadde opplevd dette med naboer her vi bor nå, så hadde jeg sannsynligvis sagt noe. Nei, det er ikke feil av deg å reagere. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Raven.Writingdesk skrev (7 timer siden): Nei du overreagerer ikke. Han er alt for varm i trøya og tråkker over grenser. Du trenger ikke si noe uoppfordret om du synes det er vanskelig, men neste gang han banker på vinduet kan du spørre hva i alle dager det er han holder på med? Eller bare trekke for gardina, gjøre tegn til at du ikke vil ha kontakt. Hva i alle dager vil han deg når han gestikulerer og banker på vinduet ditt?? Det kan være hva som helst egentlig. Han er en kontrollfrik og har sterke meninger om bagateller. Jeg må si fra, i går banket han på mens jeg jobbet litt sent, når det var ganske mørkt og jeg så ikke hvem det var som var utenfor. Ikke artig å føle seg sett av folk ute i hagen på kvelden 😳 Anonymkode: 671c7...0b0 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 Sett han på plass og du vil se at han ikke kommer tilbake. Klappa til naboen min når han var impåsliten og ba han aldri snakke med meg igjen. Fått fred i 3 år nå 😃 Noen ganger må man ty til andre løsninger enn "si fra" på en fin måte. Enkelte skjønner ikke at man vil være i fred i sitt eget hjem. Anonymkode: 31609...346
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #11 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sett han på plass og du vil se at han ikke kommer tilbake. Klappa til naboen min når han var impåsliten og ba han aldri snakke med meg igjen. Fått fred i 3 år nå 😃 Noen ganger må man ty til andre løsninger enn "si fra" på en fin måte. Enkelte skjønner ikke at man vil være i fred i sitt eget hjem. Anonymkode: 31609...346 Du løste det med vold… Ikke det jeg ville vært mest stolt av. Han lar deg sannsynligvis være i fred fordi du er gal… Sannsynligvis er du diskusjonstema hver gang han snakker med øvrige naboer… Man sier ifra på en saklig og ordentlig måte, man tyr ikke til vold. Skam deg. Anonymkode: 6081d...ea3 5
Blomsterpotta Skrevet 9. august 2021 #12 Skrevet 9. august 2021 Ååh, akkurat sånn var det da jeg vokste opp. Vi bodde på ett ganske stort nytt byggefelt og der holdt de voksne på sånn. Sto terassedøra eller utgangsdøra oppe, så var det bare 3 kjappe bank og personen sto i stua eller kjøkkenet. Savner den tiden altså 🥰 Husker det var koselig når de plutselig bare troppet opp og dermed var skravlingen igang og jeg som barn kunne lytte 😂
Mt3 Skrevet 9. august 2021 #13 Skrevet 9. august 2021 Fungerer ringeklokken din? Og oppnår han kontakt med deg om han ringer på eller banker på døren? I såfall så kan du gi beskjed om at du blir skremt når det banker på vinduet og si at du ønsker at han banker på døren/ringer på heretter. Om du er blant de som ikke åpner opp om noen ringer på/banker på døren så skjønner jeg naboen din. Og om det er tilfelle så får du skrive ett brev der du gir ulike måter han kan gi deg de beskjedene han vil du skal få, som å legge brev i postkassa, sende e-post... hva som passer deg best, og sett i forhold til alder på naboen.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #14 Skrevet 9. august 2021 Få en mannlig venn til å gå naken i leiligheten din i tidsrommet denne naboen er truandes til å se inn. Det får han nok til å ikke henge i vinduene dine. Anonymkode: 2510f...584 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #15 Skrevet 9. august 2021 Mt3 skrev (2 minutter siden): Fungerer ringeklokken din? Og oppnår han kontakt med deg om han ringer på eller banker på døren? I såfall så kan du gi beskjed om at du blir skremt når det banker på vinduet og si at du ønsker at han banker på døren/ringer på heretter. Om du er blant de som ikke åpner opp om noen ringer på/banker på døren så skjønner jeg naboen din. Og om det er tilfelle så får du skrive ett brev der du gir ulike måter han kan gi deg de beskjedene han vil du skal få, som å legge brev i postkassa, sende e-post... hva som passer deg best, og sett i forhold til alder på naboen. Tror ikke jeg skal si at jeg blir skremt, det har ikke han noe med. Men at jeg ikke ikke liker at folk titter inn gjennom vinduene mine uansett grunn. Om verandadøra står oppe er det helt ok om noen roper navnet mitt og forsøker å opp å kontakt sånn, om de er ute i hagen. Men å forsøke å se om jeg er hjemme med å titte inn vinduene, ærlig talt.. Anonymkode: 671c7...0b0 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #16 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Få en mannlig venn til å gå naken i leiligheten din i tidsrommet denne naboen er truandes til å se inn. Det får han nok til å ikke henge i vinduene dine. Anonymkode: 2510f...584 😂 Har tenkt noe lignende! Anonymkode: 671c7...0b0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #17 Skrevet 9. august 2021 Mt3 skrev (8 minutter siden): Fungerer ringeklokken din? Og oppnår han kontakt med deg om han ringer på eller banker på døren? I såfall så kan du gi beskjed om at du blir skremt når det banker på vinduet og si at du ønsker at han banker på døren/ringer på heretter. Om du er blant de som ikke åpner opp om noen ringer på/banker på døren så skjønner jeg naboen din. Og om det er tilfelle så får du skrive ett brev der du gir ulike måter han kan gi deg de beskjedene han vil du skal få, som å legge brev i postkassa, sende e-post... hva som passer deg best, og sett i forhold til alder på naboen. Jeg har ikke noe mot å ha kontakt, liker bare ikke at han titter inn vinduene. Anonymkode: 671c7...0b0 1
Mt3 Skrevet 9. august 2021 #18 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror ikke jeg skal si at jeg blir skremt, det har ikke han noe med. Men at jeg ikke ikke liker at folk titter inn gjennom vinduene mine uansett grunn. Om verandadøra står oppe er det helt ok om noen roper navnet mitt og forsøker å opp å kontakt sånn, om de er ute i hagen. Men å forsøke å se om jeg er hjemme med å titte inn vinduene, ærlig talt.. Anonymkode: 671c7...0b0 Men du kan jo bare si ifra om at det hadde vært fint om de bare ringte/banket på døra heretter, alle har ulike grenser for hva de synes er greit. Mulig tidligere naboer bare har banket på vinduet til hverandre, så om du sier hvordan du ønsker kontakt så tilpasser de seg ditt ønske. Har selv stått utenfor døren til noen for å levere noe, og banket og ringt på uten å få kontakt selv om det er mange tegn til at det er folk hjemme. Så det er mange som ikke har fungerende ringeklokke, eller hører at det banker på døren og om jeg da heller ikke har telefonnr. eller de ikke svarer på telefon så har det hendt at jeg har banket på vinduet i stedet. For om pakken ikke kommer frem så blir de gjerne sur og snurt og vi ender opp med å måtte kjøre ut en ekstra tur senere.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #19 Skrevet 9. august 2021 Tror du han tar et hint? Hjelper det å åpne vinduet og svare, "Å ja er det du som henger her ute i mørket og kikker i vinduene? Jeg tror du må gå rundt å ringe på. Om naboene får se en mann luske i hagen her og kikke inn vinduene kommer de sikkert til å ringe politiet" Anonymkode: 23988...476 4
Chantielle Skrevet 9. august 2021 #20 Skrevet 9. august 2021 Ryddet for brukerdebatt. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå