Gå til innhold

Feilaktig regning på bompassering

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hos meg hadde de registrert at jeg kjørte gjennom en bom i Oslo, og at bilen to timer senere kjørte i Stavanger, så den saken var ganske grei.

Anonymkode: 78881...40e

Ja, det er vel også en mulighet. Sett at resten av passeringene stemmer. Men takk for tips. Skal etterspørre datoer/kl slett for disse passeringene. Merkelig at det ikke var oppgitt?! Er ikke det vanlig det da?

Anonymkode: f9660...9b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du tenkt å etterspørre det når de ikke lar seg kontakte? 

Jeg synes fortsatt dette høres temmelig spesielt ut. Finnes det i det hele tatt noe bomselskap som server flere totalt ulike deler av landet? Og burde du egentlig se på det at noen av bompasseringene passer geografisk med ditt bosted som noe bevis for at regningen er ekte? Hvis de nevner en lang rekke totalt ulike steder i en falsk regning vil flertallet tenke som deg - jeg har jo vært i Oslo (eller Tromsø, Moldeområdet, på Sørvestlandet eller kjørt gjennom Østerdalen) de siste månedene, så da har de sikkert bare rota litt, for noe av det er jo genuint. Jeg må vel bare betale, siden de ikke tar telefonen når jeg ringer. 

Anonymkode: 82042...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en dansk bil med samme skilt som deg.

Anonymkode: 443a9...164

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan har du tenkt å etterspørre det når de ikke lar seg kontakte? 

Jeg synes fortsatt dette høres temmelig spesielt ut. Finnes det i det hele tatt noe bomselskap som server flere totalt ulike deler av landet? Og burde du egentlig se på det at noen av bompasseringene passer geografisk med ditt bosted som noe bevis for at regningen er ekte? Hvis de nevner en lang rekke totalt ulike steder i en falsk regning vil flertallet tenke som deg - jeg har jo vært i Oslo (eller Tromsø, Moldeområdet, på Sørvestlandet eller kjørt gjennom Østerdalen) de siste månedene, så da har de sikkert bare rota litt, for noe av det er jo genuint. Jeg må vel bare betale, siden de ikke tar telefonen når jeg ringer. 

Anonymkode: 82042...dd8

Må prøve via kontaktskjema eller e-post slik noen her inne foreslo.

Det er jo en autopass avtale styrt av bomselskapet her jeg bor. Usikker på hva du mener med resten her. 

Jeg vil tro den er ekte siden den har pasienter jeg foretok i ferien, men som ikke er på den kanten av landet  jeg ikke har vært på. Rart om de skulle forfalske så mange gjenkjennelige passeringer over et større geografisk område, eller tar jeg feil?

Oppdaget det heldigvis siden summen var litt høy. Men fikk ikke spesifisert dato eller klokkeslett, er ikke det vanlig å få?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan være en dansk bil med samme skilt som deg.

Hvorfor tror du det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du det?

Det har skjedd tidligere. Danskene har skilt som er ganske like våre. Hvis en dansk bil AA12 345, uten brikke, passerer en norsk bomstasjon så vil regninga gå til norsk bil med tilsvarende skilt.

AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (1 minutt siden):

Det har skjedd tidligere. Danskene har skilt som er ganske like våre. Hvis en dansk bil AA12 345, uten brikke, passerer en norsk bomstasjon så vil regninga gå til norsk bil med tilsvarende skilt.

Åh, det er så enkelt, ja. Skal definitivt ha dette i baktankene når jeg kontakter de. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor tror du det?

Fordi de har to bokstaver og fem tall akkurat som Norge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi de har to bokstaver og fem tall akkurat som Norge. 

Ok. Takk. Skal sjekkes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...