AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Får ditt barn droppe å spille en fotballkamp han er satt opp på for å gjøre noe annet med venner? I dag droppet 2 stk på laget å komme på kamp. De ga beskjed, men pga det hadde laget bare 1 innbytter. Rett etter kamp måtte jeg innom trampolineparken for å hente lillesøster som var i bursdag. Og der var de 2 guttene som skulle spille kamp. Min gutt får ikke det. Er han ikke i form eller har en skade, så er det greit. Men ikke for å dra på en trampolinepark. Det kan han gjøre en annen dag. Anonymkode: 71c87...42f 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Nei, det får han ikke! En avtale er en avtale. Sykdom er en annen sak. Har vi svart ja i spond, så er det bindende for vår familie. god læring til forpliktelser senere i livet. Anonymkode: cbda4...4d8 16
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Nei, det får han ikke lov til. Hvis han vil drive med fotball, (som han vil) så må han stille til alle kamper han er satt opp på, med mindre han er syk eller lignende. Anonymkode: 8351d...d80 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Kanskje de også var i bursdag? Er ikke sikker på om det heller er gyldig grunn, men i såfall er det jo ikke noe de bare kunne gjort en annen dag. Mitt barn får gjerne droppe fritidsaktiviteter for å være med venner, men han går ikke på noen lagidrett. Anonymkode: cd03e...8fa 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Ts her. Godt at det er flere som tenker som meg 😉 Den ene gutten ringte min gutt nå og spurte om hvordan kamp gikk. Hvorfor kom ikke du, spurte min gutt. Jeg var sliten, vi kom hjem seint fra ferie i går, sa gutten. Anonymkode: 71c87...42f 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje de også var i bursdag? Er ikke sikker på om det heller er gyldig grunn, men i såfall er det jo ikke noe de bare kunne gjort en annen dag. Mitt barn får gjerne droppe fritidsaktiviteter for å være med venner, men han går ikke på noen lagidrett. Anonymkode: cd03e...8fa De var ikke på bursdag. Jeg spurte 😉 Problemet er at de meldte seg på kamp, men meldte seg av noen timer før Anonymkode: 71c87...42f 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: De var ikke på bursdag. Jeg spurte 😉 Problemet er at de meldte seg på kamp, men meldte seg av noen timer før Anonymkode: 71c87...42f Såpass ja, nei det er jo ikke innafor. Det får ikke min gutt gjøre med vanlige treninger heller, selv om det er individuell idrett. Han må bestemme seg før jeg eventuelt melder ham på, da det er greit for trenerne å vite hvor mange som kommer. Anonymkode: cd03e...8fa 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Det er en uting. Når jeg var trener, og vi gikk over til Spond, opplevde jeg at enkelte barn fikk styre dette selv. I min verden er en påmelding i Spond bindende om ikke noe uforutsettende skjer. Tidligere, når vi skrev hvem som skulle møte på kamp på fb, var terskelen høyere for å melde avbud. Da måtte foreldrene gi beskjed. Enkelte foreldre lar barna ta valget selv. Skapte stor frustrasjon når vi sto uten innbyttere rett før kamp. Heldigvis gjelder dette er fåtall. Anonymkode: 5a83d...039 2
Hårstrikk79 Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Nei, det får han ikke lov til. Får heller ikke lov å skulke treninger. Han får så klart slutte hvis han vil. Men da må han fullføre sesongen først. 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Mine får ikke det, knapt for trening heller. Kun skader og sykdom er grunn for forfall. Barnas lag har flere lag så er det forfall er det alltid noen som kan stille opp på veldig kort varsel. Med eldste er mengden kamper basert på trenings/kampoppmøte. Alle får et minimum, men kan du møte på kort varsel samt møter på trening kan du få mange flere kamper. Anonymkode: 725c9...06c 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er en uting. Når jeg var trener, og vi gikk over til Spond, opplevde jeg at enkelte barn fikk styre dette selv. I min verden er en påmelding i Spond bindende om ikke noe uforutsettende skjer. Tidligere, når vi skrev hvem som skulle møte på kamp på fb, var terskelen høyere for å melde avbud. Da måtte foreldrene gi beskjed. Enkelte foreldre lar barna ta valget selv. Skapte stor frustrasjon når vi sto uten innbyttere rett før kamp. Heldigvis gjelder dette er fåtall. Anonymkode: 5a83d...039 Det verste er at faren til den ene gutten er trener selv for ett annet lag. At han godtar det synes jeg er merkelig. Anonymkode: 71c87...42f 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Mine får ikke droppe hverken kamp eller trening, med mindre det er en god grunn. Jeg synes de skal lære seg å holde de forpliktelsene de har ovenfor laget. Alternativet er å slutte. Men, så er det jo forskjell på hva man synes er en god grunn. Sykdom/skade er jo alle enige i, men vi prioriterer også bursdager foran både kamp og trening. Det av hensyn til bursdagsbarnet. Ikke alle er enige i den vurderingen. Anonymkode: 47648...e28 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 Nå spiller min jente håndball, men nei, hun får ikke lov til å droppe kamp for å henge med venner. Anonymkode: 807f5...926
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De var ikke på bursdag. Jeg spurte 😉 Problemet er at de meldte seg på kamp, men meldte seg av noen timer før Anonymkode: 71c87...42f Tenker at du må slutte å bry deg så veldig pg slutte å stalke/overtenke. Shit Anonymkode: 3f03d...e77 2
Fru Uperfekt Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får ditt barn droppe å spille en fotballkamp han er satt opp på for å gjøre noe annet med venner? I dag droppet 2 stk på laget å komme på kamp. De ga beskjed, men pga det hadde laget bare 1 innbytter. Rett etter kamp måtte jeg innom trampolineparken for å hente lillesøster som var i bursdag. Og der var de 2 guttene som skulle spille kamp. Min gutt får ikke det. Er han ikke i form eller har en skade, så er det greit. Men ikke for å dra på en trampolinepark. Det kan han gjøre en annen dag. Anonymkode: 71c87...42f Nei Er de friske må de stille opp, med mindre de har gitt beskjed i god tid om at de ikke har mulighet
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 Nei. Det eneste som trumfer kamp, er bursdagsinvitasjon eller sykdom. Anonymkode: 12036...499 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #17 Skrevet 9. august 2021 Jeg gikk glipp av 2 kamper i min 8 pr lange karriere som fotballspiller fra 8-16. Ene gangen ble jeg operert den andre gangen måtte jeg i konfirmasjon 😏 Når mine barn begynner i organisert idrett en det bare sykdom eller andre viktige forpliktelser som er godkjent grunn til å slippe kamp. Anonymkode: cca12...c69 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #18 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tenker at du må slutte å bry deg så veldig pg slutte å stalke/overtenke. Shit Anonymkode: 3f03d...e77 🤣🤣 Anonymkode: 71c87...42f
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #19 Skrevet 9. august 2021 Nei,det får de ikke. Ikke treninger heller. Da får de heller slutte. Kun bursdag/sykdom/skade. Da sender jeg gjerne en melding til treneren i spond og gir beskjed hvorfor. Anonymkode: d7d87...a50
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #20 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når mine barn begynner i organisert idrett en det bare sykdom eller andre viktige forpliktelser som er godkjent grunn til å slippe kamp. Anonymkode: cca12...c69 Når eller hvis? Det kan jo være noe av problemet her, kanskje disse to egentlig ikke har lyst til å spille fotball men blir presset til det av foreldrene. Er nok av sånne eksempler rundt omkring. At den ene faren er fotballtrener gjør det jo enda mer sannsynlig. Anonymkode: 0a696...583 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå