jenta123 Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Hei! Jeg har nettopp blitt ferdig utdannet og fått meg fast jobb innenfor det jeg har utdannet meg som. Problemet er at jeg føler meg skikkelig inkompetent på jobb, føler ikke jeg er god nok og kjenner litt på det at jeg har så sykt mye å lære. Selskapet jeg har startet i har kun ansatte som har jobbet der i mange mange år. Virker litt som om dem har glemt hva det vi si å få inn en ny person betyr, spesielt en som er rett fra skolebenken. Folkene er absolutt greie, men er liksom ingen som passer på meg eller i det hele tatt spør om jeg får det til eller hvordan det går. Akkurat nå sliter jeg egentlig litt med følelsen av at jeg kanskje ikke er flink nok, og redd for å skuffe sjefen som valgte å ansette meg. Er også veldig stresset for å ikke klare prøvetiden og eventuelt bli sagt opp. Har på ingen måte gjort noe galt enda, men har bare gått 1 uke. Og er redd for å hele tiden spørre om hjelp for da fremstiller jeg meg selv som enda mer inkompetent. Bare lurer på om noen andre nylig har startet i ny jobb og hvordan det går med dere? Eventuelt bare litt tips til hvordan ikke stresse og ha mye angst i ny jobb?
TINOR Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Det du opplever kalles for Bedrager syndromet (https://no.m.wikipedia.org/wiki/Bedragersyndromet) og er svært vanlig å gå igjennom når man kommer rett fra studiet og inn i ny jobb. Jeg opplevde akkurat det samme, det går over etterhvert. Bare prøv å innse at du ikke er så ubrukelig som du selv tenker og spør om hjelp når det er ting su ikke kan, så lærer du det til neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå