AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Kona mi har plutselig sluttet å bry seg helt.. Hun virker helt apatisk, nekter å åpne seg opp for meg , og har sluttet å bry seg om ting som var veldig viktig for henne tidligere. F.eks var det irriterende viktig for henne å kysse god natt hver eneste dag , kysse hade når en av oss dro osv. Nå virker det som hun ikke bryr seg , og det er alltid jeg som må ta initiativ. Hvis jeg ikke tar initiativ , så skjer det ikke. Jeg prøver å spørre om det er noe, og hva hun tenker på , men svaret er alltid "ingenting " og at alt er bra. Jeg prøver å tulle og komme med spøker, men etter at jeg gjør det så blir det bare verre. Da blir hun mer stille og innesluttet enn vanlig. I dag ble jeg til og med med på å gå tur med henne og barna, selv om jeg synes det er skikkelig kjedelig, for å glede henne. Hun har mast om at hun gjerne vil at vi går turer sammen kjempe lenge. Jeg liker å gå ordentlige turer , hvor man kan gå fort og langt , noe som ikke er mulig med barna. Men jeg ble med, men hun ble ikke i noe bedre humør selv om.. Jeg blir seriøst gal , og jeg vet ikke hvor mye jeg orker av dette livet med sur / apatisk kone lenger. Anonymkode: 91b7a...507 2
Jessic_a Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Kanskje hun er deprimert? Det er i hvert fall ikke nå du skal hisse deg opp og ta igjen. Hun trenger omsorg og forståelse. Fortsett med det du gjør og kanskje ta av deg barn, hus og oppgaver slik at hun kan fokusere på seg selv en stund? Hva med å Sende henne bort på hotell med litt spa/massaje ? 27
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Apati er farlig. Det er så utrolig viktig å kunne formidle følelsene sine til partner! Jeg kjenner til et ekteskap som tok slutt mye på grunn av at det manglet helt. Det virker som om at kommunikasjonen har låst seg mellom dere. Dere burde oppsøke familievernkontoret for å få hjelp til begge disse delene, og gjerne sjekke om de har noe kurs som kanskje kan passe for dere også. ❤️ Anonymkode: 42b9e...0fe 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 I morgon spør du (heilt uoppfordra): "Skal vi ta med barna og ha middagen ved stranda/ i skogen" så skal du sjå ho glimtar til Anonymkode: a7347...c6c 32
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 8. august 2021 Så snill du er som gidder å gå søndagstur og tilbringe utetid med egne barn... ja, ironi. Tror du mødre synes det er topp å gå tur i 200 meter, leke med gravemaskiner osv? Nei, man gjør det for ungene. Hun er kanskje lei avå bli nedprioritert av en ego partner? Har gitt opp? Anonymkode: 1be82...9ee 108
Eryn Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Jeg tenker at det kan være flere grunner.... mulig et tegn på at hun ikke bryr seg om deg mer på samme måte som før. At hun er lei seg for noe, sint på deg, eller at hun ønsker litt avstand fra deg.... Har dere kranglet mye rett før dette startet? I så fall kan det være svaret hun sender deg..... noe er det! Prøv å tenk tilbake til før dette startet. 5
Populært innlegg AprilLudgate Skrevet 8. august 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 8. august 2021 Om innlegget ditt er seriøst: Hun har resignert i forholdet fordi hun åpenbart har opplevd at du synes alt er feil og irriterende. Jeg leser henne slik at hun har gitt opp. Om du vil beholde henne må du endre kurs drastisk og kjapt, og snakke med henne. Om hun er motivert til det vet ingen her. 55
Tone83 Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Si at du føler forholdet ikke er på topp og spør om hun er åpen for parterapi? 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 8. august 2021 Jeg hadde også blitt sur om mannen aldri gadd å bli med på gåtur med meg og barna, og om jeg alltid var den som måtte si god natt osv. Kanskje hun bare er lei av å ha en mann som ikke tar initiativ, at det du gjør nå er for seint og hun er allerede drittlei? Anonymkode: be434...445 67
Eryn Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Enig med Jessic_a over, det kan også være tegn på depresjon. Men om hun har livslyst og glede ellers i hverdagen, kan det være mer relatert til dere som par; gir en kvinne blaffen i slike ting helt plutselig, så er det jo et tegn på at hun har trukket tilbake sin lyst på hengivenhet overfor deg, og det kan være på grunn av at du har såret henne dypt gjentatte ganger... 4
Sveva Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Du burde lese «det kvinner vil ha det menn vil ha» av John Gottmann. Og så burde du følge det som står i den, for det høres det ikke ut som du gjør. Kona di har gitt opp, og det kan jeg skjønne utifra hvordan du beskriver forholdet/deg. 17
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så snill du er som gidder å gå søndagstur og tilbringe utetid med egne barn... ja, ironi. Tror du mødre synes det er topp å gå tur i 200 meter, leke med gravemaskiner osv? Nei, man gjør det for ungene. Hun er kanskje lei avå bli nedprioritert av en ego partner? Har gitt opp? Anonymkode: 1be82...9ee 👏👏👏 Her har hun gitt opp fordi mannen bare tenker på seg selv. Han ble med på tur selv om han synes det var så kjedelig! Men etter at kona har gitt opp ekteskapet og gitt opp malingen om at han må bli med... DET ER FOR SENT FOR DEG MANN!! Du skulle blitt med på disse turene og tatt ansvar for barna helt siden de ble født, ikke begynne nå som kona vil skilles. Anonymkode: 11ffb...3f9 47
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 👏👏👏 Her har hun gitt opp fordi mannen bare tenker på seg selv. Han ble med på tur selv om han synes det var så kjedelig! Men etter at kona har gitt opp ekteskapet og gitt opp malingen om at han må bli med... DET ER FOR SENT FOR DEG MANN!! Du skulle blitt med på disse turene og tatt ansvar for barna helt siden de ble født, ikke begynne nå som kona vil skilles. Anonymkode: 11ffb...3f9 * masingen Anonymkode: 11ffb...3f9
Gjest Middelmådig Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 Hun har selvfølgelig prøvd å få deg interessert i barn og samliv med henne i mange år, men nå har hun resignert. Det er jo helt åpenbart… er helt utrolig at du ikke ser det selv. Mannfolk ass…
Populært innlegg ~ m a u d e ~ Skrevet 8. august 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 8. august 2021 5% sjanse for depresjon. 95% sjanse for at hun er lut lei av å mase på deg og nå ikke har noe særlig følelser igjen. 58
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 Holder også en finger på depresjon og/eller utbrenthet. Ei venninne jeg gikk på universitetet med hadde to barn, ene med spesielle behov. Hun gikk skule fulltid og jobbet fulltid, samtidig som hun gjorde mesteparten av husarbeid, oppfølging av barna(helse, medisiner, lege, fysio, klær, skolearbeid, hentet og leverte til skole, fritid, bursdager osv.), hadde ikke noe familie foruten om hans som hadde dårlig helse og som også trengte oppfølging mtp. helse, medisiner, lege osv., og som fikk det av henne, ikke han. Hun hadde forsømt sin egen helse lenge nok til at hun kollapset på jobb og ble lagt inn, og det var jo full krise for mannen kunne ikke med sondematen til eldste. Sier ikke det er så ekstremt hos deg, men se på det med nye øyne, hvordan er fordelingen og har dere kjærestetid sammen? Ta skippertak, foreslå parterapi etc. vis at du ser at noe er galt, og at du vil hun skal være lykkelig. Anonymkode: 99a5e...9aa 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 Kanskje hun har prøvd å nå deg lenge, men du har ikke lyttet/ forstått hva hun maser om...stillheten hennes kan være et tegn på at hun har resignert - Kanskje du snart er en av de mennene som sier at bruddet kom som lyn fra klar himmel når hun er helt ferdig og går. Anonymkode: 1fb32...d7b 26
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Holder også en finger på depresjon og/eller utbrenthet. Ei venninne jeg gikk på universitetet med hadde to barn, ene med spesielle behov. Hun gikk skule fulltid og jobbet fulltid, samtidig som hun gjorde mesteparten av husarbeid, oppfølging av barna(helse, medisiner, lege, fysio, klær, skolearbeid, hentet og leverte til skole, fritid, bursdager osv.), hadde ikke noe familie foruten om hans som hadde dårlig helse og som også trengte oppfølging mtp. helse, medisiner, lege osv., og som fikk det av henne, ikke han. Hun hadde forsømt sin egen helse lenge nok til at hun kollapset på jobb og ble lagt inn, og det var jo full krise for mannen kunne ikke med sondematen til eldste. Sier ikke det er så ekstremt hos deg, men se på det med nye øyne, hvordan er fordelingen og har dere kjærestetid sammen? Ta skippertak, foreslå parterapi etc. vis at du ser at noe er galt, og at du vil hun skal være lykkelig. Anonymkode: 99a5e...9aa Jeg hjelper masse til hjemme.. Akkurat nå er hun hjemme i permisjon med minste, så hun tar seg av levering/henting av de to andre , middag og generell orden i huset. Men jeg hjelper masse til når jeg er hjemme . Er på jobb fra halv 7 til halv 5. I helgene står jeg opp med den mellomste , så hun får sovet lenger med den minste. Vi har jo kjærestetid på kveldene, når vi ser på tv eller noe. Hun har foreslått noe spill og litt sånn, men jeg synes det er klisje og er ikke så glad i å spille spill. Synes også det er litt klisje med mange andre ting hun foreslår.. Jeg er bare ikke typen til å sitte og stirre inni hverandres øyne hele kvelden. Ts Anonymkode: 91b7a...507
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes også det er litt klisje med mange andre ting hun foreslår... .......og du ser ikke at hun blir lei seg og ikke føler seg sett og møtt? Anonymkode: 1fb32...d7b 37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå