AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Jeg bare lurer på hva som skjer om man blir gravid etter å jobbet i ca 1/2 år i en matbutikk? Hvem er det som står for lønn når jeg er i permisjon? Er det nav? Kommer man tilbake som vanlig eller må man søke jobb på nytt? De kan jo bare bytte meg ut på dagen liksom, mange som ønsker å jobbe. Står «ekstrahjelp» i kontrakten, men sjefen sa jeg har fast jobb, og jeg jobber 5 dager i uka. Er ikke gravid men har lyst å bli det etter hvert, men vil ikke miste jobben jeg nettopp har fått og trives godt i.. har vært på nav før og ønsker meg ikke tilbake dit. Anonymkode: 5a9d0...a0c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Nav betaler for permisjonen, men en del arbeidsgivere forskutterer og får det så refundert fra nav, umulig å si hva som er tilfelle for deg. hvis du står som ekstrahjelp uten fast stilllingsprosent så er det det som gjelder, arbeidsplassen er ikke pliktig til å gi deg mer jobbe enn det kontrakten tilsier. I så fall bør du først få deg en kontrakt på at du har fast stilling og stillingsprosent. Anonymkode: 96973...94e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå