Ulrikke Skrevet 8. august 2021 #1 Del Skrevet 8. august 2021 Fikk dose nr 2 med Pfizer 15.juli. Fikk forventede bivirkninger, slapp, småsvett og frossen på en gang, utslitt etter å ha gjort småting. Hadde "nestenfeber" halvannet døgn. Så gikk det over. Midt i uka som var nå, altså tre uker etter vaksinen, kom samme følelse tilbake. Har ikke feber nå, men har til gjengjeld en sinnsyk hodepine som alltid murrer, men varierer litt i kraftighet. Føler meg grei så lenge jeg sitter i ro, men svetter av å rydde kjøkken (tømme/fylle oppvaskmaskin og vaske benken). Er det tilfeldig tro, eller er det andre som har vært borti at bivirkningene "returnerer" etter noen uker? Kan selvfølgelig hende at det bare er noe helt annet, men det minner så veldig om sånn jeg var etter vaksinedose to. Dette er IKKE ment som skremsel for å ta vaksine, jeg er FOR vaksine, så det er sagt. Bare rart å føle seg såpass sjaber uten å være syk... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettyspaghetti Skrevet 8. august 2021 #2 Del Skrevet 8. august 2021 Kanskje du har fått covid? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 8. august 2021 #3 Del Skrevet 8. august 2021 Kanskje du burde ta en test? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 8. august 2021 #4 Del Skrevet 8. august 2021 8 minutter siden, Ulrikke said: Fikk dose nr 2 med Pfizer 15.juli. Fikk forventede bivirkninger, slapp, småsvett og frossen på en gang, utslitt etter å ha gjort småting. Hadde "nestenfeber" halvannet døgn. Så gikk det over. Midt i uka som var nå, altså tre uker etter vaksinen, kom samme følelse tilbake. Har ikke feber nå, men har til gjengjeld en sinnsyk hodepine som alltid murrer, men varierer litt i kraftighet. Føler meg grei så lenge jeg sitter i ro, men svetter av å rydde kjøkken (tømme/fylle oppvaskmaskin og vaske benken). Er det tilfeldig tro, eller er det andre som har vært borti at bivirkningene "returnerer" etter noen uker? Kan selvfølgelig hende at det bare er noe helt annet, men det minner så veldig om sånn jeg var etter vaksinedose to. Dette er IKKE ment som skremsel for å ta vaksine, jeg er FOR vaksine, så det er sagt. Bare rart å føle seg såpass sjaber uten å være syk... Det er mulig - men ikke veldig sannsynlig. Husk at hodepine kan ha veldig mange årsaker. Går det ikke over, vil jeg anbefale deg en legekonsultasjon, for å se på mulige årsaker. For å være på den trygge siden, anbefaler jeg deg å rapportere det inn som en mulig bivirkning. Det er viktig at alle hendelser etter vaksinering, store og små, ubetydelige og alvorlige, rapporteres, slik at man kan se om det danner seg mønstre som gir grunnlag for nærmere undersøkelser. Du kan rapportere her: https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/meld-bivirkninger/bivirkningsmelding-for-pasienter 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina123l Skrevet 8. august 2021 #5 Del Skrevet 8. august 2021 Kopierer inn et innlegg jeg skrev for litt siden... jeg tror det kan skyldes vaksinen på både deg og meg ! 3 uker etter siste dose med moderna ble jeg forkjølet og fikk lungebetennelse. Høy feber osv men negativ test. Puppene mine hovnet opp til dobbel størrelse og ble fulle av røde flekker som gikk i ett med huden dette varte et par dager. Jeg fikk antibiotika og ble etterhvert bedre. Er det noen som har opplevd at dette kan være en bivirkning av vaksinen? Tenker spesielt på det med puppene og utslettet.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina123l Skrevet 8. august 2021 #6 Del Skrevet 8. august 2021 Jeg mistet også all matlyst, fikk ikke i meg mat på 4 dager. Før jeg fikk lungebetennelse ( ca 4 dager før)rant svetten av meg når jeg var fysisk aktiv, pulsen min var skyhøy! På legevakta målte de store verdier av hvite blodceller... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 8. august 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 8. august 2021 Bettyspaghetti skrev (1 time siden): Kanskje du har fått covid? Supersmurf skrev (1 time siden): Kanskje du burde ta en test? Uten noe slags luftveissymptomer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 8. august 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 8. august 2021 Robert Koch skrev (56 minutter siden): Det er mulig - men ikke veldig sannsynlig. Husk at hodepine kan ha veldig mange årsaker. Går det ikke over, vil jeg anbefale deg en legekonsultasjon, for å se på mulige årsaker. For å være på den trygge siden, anbefaler jeg deg å rapportere det inn som en mulig bivirkning. Det er viktig at alle hendelser etter vaksinering, store og små, ubetydelige og alvorlige, rapporteres, slik at man kan se om det danner seg mønstre som gir grunnlag for nærmere undersøkelser. Du kan rapportere her: https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/meld-bivirkninger/bivirkningsmelding-for-pasienter Takk for link! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 8. august 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 8. august 2021 Mina123l skrev (39 minutter siden): Kopierer inn et innlegg jeg skrev for litt siden... jeg tror det kan skyldes vaksinen på både deg og meg ! 3 uker etter siste dose med moderna ble jeg forkjølet og fikk lungebetennelse. Høy feber osv men negativ test. Puppene mine hovnet opp til dobbel størrelse og ble fulle av røde flekker som gikk i ett med huden dette varte et par dager. Jeg fikk antibiotika og ble etterhvert bedre. Er det noen som har opplevd at dette kan være en bivirkning av vaksinen? Tenker spesielt på det med puppene og utslettet.. Mina123l skrev (35 minutter siden): Jeg mistet også all matlyst, fikk ikke i meg mat på 4 dager. Før jeg fikk lungebetennelse ( ca 4 dager før)rant svetten av meg når jeg var fysisk aktiv, pulsen min var skyhøy! På legevakta målte de store verdier av hvite blodceller... Uff da.... Jeg er jo på ingen måte SÅ dårlig! Bare generell dårlig almenntilstand i forhold til normalt.... Håper det går bedre med deg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss~Audrey Skrevet 8. august 2021 #10 Del Skrevet 8. august 2021 Det hevdes at man lettere kan smittes av covid de to første ukene etter man vaksineres. Og disse ukene regnes man som uvaksinert i statistikken i mange land. Men studier viste det bl a i Danmark. Vet ikke om det har blitt replisert. ville tatt test. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 8. august 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 8. august 2021 miss~Audrey skrev (2 minutter siden): Det hevdes at man lettere kan smittes av covid de to første ukene etter man vaksineres. Og disse ukene regnes man som uvaksinert i statistikken i mange land. Men studier viste det bl a i Danmark. Vet ikke om det har blitt replisert. ville tatt test. Som i at jeg bør holde meg hjemme fra jobb også da? Jeg har ikke hørt at man lettere kan bli smittet de fleste ukene etter vaksinering.... Har jo null luftveissymptomer, så tanken på test har ikke slått meg må jeg innrømme... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Diva Skrevet 8. august 2021 #12 Del Skrevet 8. august 2021 Det har vært flere tilfeller der folk mener å ha blitt dårlige noen uker etter vaksinering. Men det blir uansett vanskelig å bevise eller å dokumentere en sammenheng. Ville derfor meldt i fra om det. Det gjøres inne på Helsenorge: https://tjenester.helsenorge.no/skjemautfyller-v2/SLV-PasRapp-2020 Bivirkningsmeldinger er viktig i fase 4 av vaksine-studiene, og skal fungere som en kvalitetssikring i evalueringen av vaksinene. Ellers er det uansett lurt å holde seg hjemme dersom man er syk, og heller ta en telefon til arbeidsgiver og forhøre seg. Blir det verre må man ringe lege. Vær obs på andre komplikasjoner også. Riktig god bedring 😌 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicoretta Skrevet 8. august 2021 #13 Del Skrevet 8. august 2021 Ja. Og jeg har lest på div. forumer at det er vanligere enn først antatt å få bivirkninger etter en stund. Jeg våknet plutselig ei natt etter et par uker uten bivirkninger av at jeg holdt på å fryse ihjel. Tok Paracet, det hjalp. Men etter det (ca. 3 uker nå) har jeg vært helt uten energi, tett i pusten og hodepine. Hodepinen er i ferd med å slippe taket tror jeg, men ikke utmattelsen. Økt blodtrykk og økt puls har jeg også. Håper på bedre dager snart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapree Skrevet 8. august 2021 #14 Del Skrevet 8. august 2021 Høres ut som det er vaksinen. Svetting etter litt bevegelse har jeg også, men bare etter 1. Dose har ikke tatt 2. Dose enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 9. august 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 9. august 2021 Little Diva skrev (8 timer siden): Det har vært flere tilfeller der folk mener å ha blitt dårlige noen uker etter vaksinering. Men det blir uansett vanskelig å bevise eller å dokumentere en sammenheng. Ville derfor meldt i fra om det. Det gjøres inne på Helsenorge: https://tjenester.helsenorge.no/skjemautfyller-v2/SLV-PasRapp-2020 Bivirkningsmeldinger er viktig i fase 4 av vaksine-studiene, og skal fungere som en kvalitetssikring i evalueringen av vaksinene. Ellers er det uansett lurt å holde seg hjemme dersom man er syk, og heller ta en telefon til arbeidsgiver og forhøre seg. Blir det verre må man ringe lege. Vær obs på andre komplikasjoner også. Riktig god bedring 😌 Tusen takk! Sjekker formen i dag i aktivitet, så får man bestille en test og rapportere bivirkninger eventuelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 9. august 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 9. august 2021 Nicoretta skrev (8 timer siden): Ja. Og jeg har lest på div. forumer at det er vanligere enn først antatt å få bivirkninger etter en stund. Jeg våknet plutselig ei natt etter et par uker uten bivirkninger av at jeg holdt på å fryse ihjel. Tok Paracet, det hjalp. Men etter det (ca. 3 uker nå) har jeg vært helt uten energi, tett i pusten og hodepine. Hodepinen er i ferd med å slippe taket tror jeg, men ikke utmattelsen. Økt blodtrykk og økt puls har jeg også. Håper på bedre dager snart. Tre uker uten energi faktisk... Det var lenger enn jeg håpet på kjenner jeg. Har du vært hos lege og sjekket at det ikke er noe annet som feiler deg? God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 9. august 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 9. august 2021 Sapree skrev (7 timer siden): Høres ut som det er vaksinen. Svetting etter litt bevegelse har jeg også, men bare etter 1. Dose har ikke tatt 2. Dose enda. Grunnen til at jeg mistenker vaksinen er at det føles likt som de to døgnene rett etter vaksinen. Hvis ikke er det ikke sikkert at jeg hadde trodd den var årsaken til den dårlige formen... Etter dose 1 hadde jeg hodepine og var slapp, men ikke sånn som etter dose 2.... Og det er ikke unormalt at det blir verre etter dose 2, har jeg skjønt.... Håper det går fort over hos deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicoretta Skrevet 9. august 2021 #18 Del Skrevet 9. august 2021 Ulrikke skrev (58 minutter siden): Tre uker uten energi faktisk... Det var lenger enn jeg håpet på kjenner jeg. Har du vært hos lege og sjekket at det ikke er noe annet som feiler deg? God bedring! Nei, ser ingen vits i det. Jeg har de samme bivirkningene som de jeg leser om, og de som har prøvd legen og også blitt sjekket, får bare standardbeskjeden om at det har ingenting med vaksinen å gjøre. Så jeg venter, og satser på bedre tider snart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg