Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Langt innlegg men jeg er veldig forvirret akkurat nå. Jeg skulle hatt mensen for to uker siden i dag, fikk aldri mensen så jeg har tatt graviditetstester regelmessig for å utelukke det (ettersom mensen ALLTID kommer på den datoen som står i appen min), alle testene har vært 100% negative frem til tirsdag som var, altså 9 dager etter jeg skulle hatt mensen. Teststreken var svak men tydelig positiv. Tok også en digital som viste «gravid, 1-2 uker». I går (4 dager senere) tok jeg en ny strimmeltest av samme type som første gang. Da var streken kjempesvak, enda svakere enn på tirsdag. Tok nok en digital som viste samme resultat som første gang. Syns det var veldig merkelig så i dag tok jeg enda en strimmeltest og den er enda svakere, så svak at jeg så vidt ser teststreken. Tenkte at det kan være kjemisk graviditet, men burde jeg ikke blødd da? Noen tanker om hva det kan være? Skal ringe legen i morgen 

Anonymkode: 4e96a...051

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Graviditet utenfor livmoren?

AnonymBruker
Skrevet

Høres dessverre ut til å være en SA eller kjemisk ja. Er ikke alltid blødningen starter med en gang 😕 

Anonymkode: 382f1...415

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blødningen kommer nok snart. Ingen grunn til å oppta legen sin tid, hva skal det være godt for? 

Anonymkode: 49b21...9ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tipper det er ein kjemisk graviditet.

Anonymkode: e2566...165

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Blødningen kommer nok snart. Ingen grunn til å oppta legen sin tid, hva skal det være godt for? 

Fordi jeg skal ta abort om jeg er gravid:) så jeg vil isåfall gjerne ta det så fort jeg kan.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg skal ta abort om jeg er gravid:) så jeg vil isåfall gjerne ta det så fort jeg kan.

Vent 2 uker, du. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er du helseminister Høie siden du svarer på vegne av legestanden ? 

Anonymkode: fe79f...5f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vent 2 uker, du. 

Hva er forskjell på å bruke legen sin tid nå eller om to uker? Tenker at hvis legen mener det kan vente så bare venter jeg. S

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er forskjell på å bruke legen sin tid nå eller om to uker? Tenker at hvis legen mener det kan vente så bare venter jeg. S

Fordi du mest sannsynlig får en blødning om noen dager. Gjør du ikke det, kan du kontakte lege. Du får uansett ikke abort før om flere uker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruk prevensjon :(

Anonymkode: 3b510...cca

• Liker 2
Skrevet

Langt innlegg men jeg er veldig forvirret akkurat nå. Jeg skulle hatt mensen for to uker siden i dag, fikk aldri mensen så jeg har tatt graviditetstester regelmessig for å utelukke det (ettersom mensen ALLTID kommer på den datoen som står i appen min), alle testene har vært 100% negative frem til tirsdag som var, altså 9 dager etter jeg skulle hatt mensen. Teststreken var svak men tydelig positiv. Tok også en digital som viste «gravid, 1-2 uker». I går (4 dager senere) tok jeg en ny strimmeltest av samme type som første gang. Da var streken kjempesvak, enda svakere enn på tirsdag. Tok nok en digital som viste samme resultat som første gang. Syns det var veldig merkelig så i dag tok jeg enda en strimmeltest og den er enda svakere, så svak at jeg så vidt ser teststreken. Tenkte at det kan være kjemisk graviditet, men burde jeg ikke blødd da? Noen tanker om hva det kan være? Skal ringe legen i morgen 

Etter en grundig undersøkelse har jeg kommet frem til at du ikke er gravid

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruk prevensjon :(

Anonymkode: 3b510...cca

Kanskje heller spørre enn å bare anta? Jeg går på prevensjon jeg. Ønsker ikke enda et barn nå, har to fra før og er ganske ung, så jeg er ikke klar for flere før om en del år😉

AnonymBruker
Skrevet
Papirkultur skrev (2 minutter siden):

Etter en grundig undersøkelse har jeg kommet frem til at du ikke er gravid

Å? Hva slags undersøkelse? Får håpe det er tilfelle da

Skrevet

Hva slags råd er dette? Selvfølgelig bør hun kontakte legen sin. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering! Begynte å blø nå i natt! Da er det vel ingen sjanse for at jeg er gravid vel? Kan jeg slå meg til ro med det uten å ringe legen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering! Begynte å blø nå i natt! Da er det vel ingen sjanse for at jeg er gravid vel? Kan jeg slå meg til ro med det uten å ringe legen?

Da hadde jeg slått meg til ro med at du ikke er gravid. Vil også si at du aldri må bry deg om slike kommentarer som over her. Du bruker selvfølgelig legen din akkurat når du selv vil. 

Anonymkode: 3a53e...d29

AnonymBruker
Skrevet

For å være sikker tar du en ny test om en uke eller to. Da er den nok negativ og du er ikke gravid. Om den skulle være positiv kontakter du legen og får hjelp med å ordne med abort.

Arbeidsuhell kan skje, du kan eventuelt kontakte lege og høre om prevensjon som kan passe deg bedre, så kan du kanskje slippe slik bekymring igjen. 

Anonymkode: 80b28...21e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir flau av å lese noen av disse kommentarene. 

Du kan blø i et svangerskap uten at det betyr abort, så spørsmålet er vel hvor mye du blør, utseende, om det er klumper o.l. 

Fastlegen er til for å hjelpe oss når vi trenger det. Ikke vær redd å ringe eller dukke opp for en time hvis du er usikker på om du har hatt abort. De kan fint ordne med en hcg blodprøve som kan indikere om du er gravid/har hatt abort.

Anonymkode: 37c7f...424

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...