Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg har tenkt å strikke votter til ei venninne av meg til jul. Men denne venninna mi er litt hipp, så jeg er litt usikker på hvordan hun vil like.

Er det dølt med sorte/hvite i selbumønster? Eller er det kulere om jeg lager sort/hvit stripete eventuelt grønn/hvit stripete??

Vet det var et vanskelig spørsmål, men jeg kan jo ikke spørre henne heller, dessuten er hun mye hippere enn meg. Og jeg vil jo ikke lage noe hun ikke liker heller.

Hvordan ullvotter vil de hippe ha?? (kanskje det er teit å lage votter til en hipp person???)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg har tenkt å strikke svart- og hvitstripete votter og synes ikke det er dølt. Bare litt mer rocka håndarbeid. :ler: Selbumønster er kanskje litt forbeholdt barndommen, hva med å finne et kult garn som ikke trenger mønster? Jeg fant f.eks et rålekkert et som var naturfarget med små, små gulltråder i som var kjempefint. Striper er jo også tøft, da. Uansett, jeg tror venninnen din blir glad for vottene, hvem blir ikke glad for noe hjemmelaget som kan brukes på kalde dager?

Skrevet

Jeg elsker mine svarte og hvite selbuvotter! Men vet ikke helt om jeg kan definere meg som hipp.. :)

Skrevet

Kult, så klart! Hva med å strikke ensfargene sorte votter og punkte dem med hekleblomster i en kul farge?

Skrevet

Strikk er kult. Selbuvotter kan være en kul kontrast til et litt mer rocka uttrykk, jeg ville gått for det.

Skrevet

Strikkede votter er kult, praktisk og deilig varmt. Jeg strikka tovede "jaktvotter" i vamsegarn til min venninne til bursdagen, og hun var kjempefornøyd! Fantastisk gode og praktiske når man skal gjøre noe ute og trenger fingrene av og til ;)

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg ville blitt veldig glad for vanter strikka med garn med glitter i. :rosasmil:

Skrevet

Strikka votter er kult, men jeg ville styrt unna selbumønsteret.

Skrevet

Ensfargete med noe pynt på. Enten glitter i garnet eller noen få paljetter eller noe broderi...

Skrevet

Jeg syntes det hadde vært kult med selbuvotter i litt uvanlige farger - f.eks. noen som matcher vinterjakken og lua.

Skrevet

Folklore er hipt i høst, og selbuvotter er jo folklore..

Kanskje din hippe venninne blir glad for et par hippe selbuvotter? Hvis hun ikke vil bruke de til daglig, kan hun jo fint bruke de på hytteturer og på skikkelig kalde dager.

Ville gått for selbuvotter, jeg ;)

Skrevet

Selbuvotter er stilig! Jeg bruker mine (koksgrå og offwhite) masse.

Ellers er det en mulighet å strikke slike rød-eller blånissevotter i ønsket farge. De er superraske å strikke, og skal jo toves, så de blir gode og varme. Og så kan de pyntes med sesongens glitter/strass etter ønske...

Skrevet

Selbu-mønster er ikke så hippt. Jeg har tenkt til å strikke mørkeblå votter med et hjerte i handflaten. Lime-farget kanskje. Masse kult garn i butikken.

Skrevet

Strikka votter er deilig. :) Men selbumønster er ikke nødvendigvis en innertier. Hvis hun er litt sånn pyntejente, prøv å legge inn litt perler rundt håndleddet, og gå for litt tynt og pent garn. Hvis hun er litt mer rocka, gå for litt grovere garn og brodert pynt.

Catzy

Skrevet
Selbuvotter er stilig! Jeg bruker mine (koksgrå og offwhite) masse.

Ellers er det en mulighet å strikke slike rød-eller blånissevotter i ønsket farge. De er superraske å strikke, og skal jo toves, så de blir gode og varme. Og så kan de pyntes med sesongens glitter/strass etter ønske...

Har du oppskriften på de blånissevottene, eller vet hvor jeg kan finne dem?

Votter er tøft det! Men prøv å tilpass dem til din venninnes stil, farge, pynt eller ikke pynt! Jeg elsker mine deilige selbuvotter som bestemor har laget til meg men kunne gjerne ønske meg noen i litt kulere farger.

Skrevet

Uff, jeg ble vist ikke noe klokere...........tenke tenke!!!!

Jeg har kjøpt garn alt da, for jeg hadde i utgangspunktet tenkt å strikke selbu votter. Så jeg har sånn koksgrått og hvitt ullgarn. Tenkte noe sånt som vertikale striper oppå, og småruter inni???? Kunne det vært noe??? Litt hipt kanskje, men alikevell gode gamle ullvotter liksom???

Skrevet
Har du oppskriften på de blånissevottene, eller vet hvor jeg kan finne dem?

Du får kjøpt oppskriftene på garnbutikker. :)

Skrevet

Strikka ting er kjempehipt i år!

Synes selbumønster kan være kult, jeg.

Jeg strikka selbuhansker i rødt og rosa i fjor, de er knalltøffe.

Skrevet

Jeg er ganske kul og ville likt og fått hjemmestrikka votter med svarte og hvite striper. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...