blå Skrevet 19. september 2005 #1 Skrevet 19. september 2005 Saken er at jeg har tenkt å strikke votter til ei venninne av meg til jul. Men denne venninna mi er litt hipp, så jeg er litt usikker på hvordan hun vil like. Er det dølt med sorte/hvite i selbumønster? Eller er det kulere om jeg lager sort/hvit stripete eventuelt grønn/hvit stripete?? Vet det var et vanskelig spørsmål, men jeg kan jo ikke spørre henne heller, dessuten er hun mye hippere enn meg. Og jeg vil jo ikke lage noe hun ikke liker heller. Hvordan ullvotter vil de hippe ha?? (kanskje det er teit å lage votter til en hipp person???)
Gjest Tristessa Skrevet 20. september 2005 #3 Skrevet 20. september 2005 Jeg har tenkt å strikke svart- og hvitstripete votter og synes ikke det er dølt. Bare litt mer rocka håndarbeid. Selbumønster er kanskje litt forbeholdt barndommen, hva med å finne et kult garn som ikke trenger mønster? Jeg fant f.eks et rålekkert et som var naturfarget med små, små gulltråder i som var kjempefint. Striper er jo også tøft, da. Uansett, jeg tror venninnen din blir glad for vottene, hvem blir ikke glad for noe hjemmelaget som kan brukes på kalde dager?
Gjest Milah Skrevet 20. september 2005 #4 Skrevet 20. september 2005 Jeg elsker mine svarte og hvite selbuvotter! Men vet ikke helt om jeg kan definere meg som hipp..
ashera Skrevet 20. september 2005 #5 Skrevet 20. september 2005 Kult, så klart! Hva med å strikke ensfargene sorte votter og punkte dem med hekleblomster i en kul farge?
tuji Skrevet 20. september 2005 #6 Skrevet 20. september 2005 Strikk er kult. Selbuvotter kan være en kul kontrast til et litt mer rocka uttrykk, jeg ville gått for det.
Elbereth Skrevet 20. september 2005 #7 Skrevet 20. september 2005 Strikkede votter er kult, praktisk og deilig varmt. Jeg strikka tovede "jaktvotter" i vamsegarn til min venninne til bursdagen, og hun var kjempefornøyd! Fantastisk gode og praktiske når man skal gjøre noe ute og trenger fingrene av og til
Gjest Isabellas Skrevet 20. september 2005 #8 Skrevet 20. september 2005 Jeg ville blitt veldig glad for vanter strikka med garn med glitter i. :rosasmil:
Gjest gjest1 Skrevet 20. september 2005 #9 Skrevet 20. september 2005 Strikka votter er kult, men jeg ville styrt unna selbumønsteret.
Hu i Svingen Skrevet 20. september 2005 #10 Skrevet 20. september 2005 Ensfargete med noe pynt på. Enten glitter i garnet eller noen få paljetter eller noe broderi...
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2005 #11 Skrevet 20. september 2005 Jeg syntes det hadde vært kult med selbuvotter i litt uvanlige farger - f.eks. noen som matcher vinterjakken og lua.
Gjest gjest1 Skrevet 20. september 2005 #12 Skrevet 20. september 2005 Folklore er hipt i høst, og selbuvotter er jo folklore.. Kanskje din hippe venninne blir glad for et par hippe selbuvotter? Hvis hun ikke vil bruke de til daglig, kan hun jo fint bruke de på hytteturer og på skikkelig kalde dager. Ville gått for selbuvotter, jeg
Gjest Emera Skrevet 20. september 2005 #13 Skrevet 20. september 2005 Selbuvotter er stilig! Jeg bruker mine (koksgrå og offwhite) masse. Ellers er det en mulighet å strikke slike rød-eller blånissevotter i ønsket farge. De er superraske å strikke, og skal jo toves, så de blir gode og varme. Og så kan de pyntes med sesongens glitter/strass etter ønske...
Gjest Revenka Skrevet 20. september 2005 #14 Skrevet 20. september 2005 Selbu-mønster er ikke så hippt. Jeg har tenkt til å strikke mørkeblå votter med et hjerte i handflaten. Lime-farget kanskje. Masse kult garn i butikken.
Catzy Skrevet 20. september 2005 #15 Skrevet 20. september 2005 Strikka votter er deilig. Men selbumønster er ikke nødvendigvis en innertier. Hvis hun er litt sånn pyntejente, prøv å legge inn litt perler rundt håndleddet, og gå for litt tynt og pent garn. Hvis hun er litt mer rocka, gå for litt grovere garn og brodert pynt. Catzy
Gjest gjest 0 Skrevet 20. september 2005 #16 Skrevet 20. september 2005 Selbuvotter er stilig! Jeg bruker mine (koksgrå og offwhite) masse. Ellers er det en mulighet å strikke slike rød-eller blånissevotter i ønsket farge. De er superraske å strikke, og skal jo toves, så de blir gode og varme. Og så kan de pyntes med sesongens glitter/strass etter ønske... ← Har du oppskriften på de blånissevottene, eller vet hvor jeg kan finne dem? Votter er tøft det! Men prøv å tilpass dem til din venninnes stil, farge, pynt eller ikke pynt! Jeg elsker mine deilige selbuvotter som bestemor har laget til meg men kunne gjerne ønske meg noen i litt kulere farger.
blå Skrevet 20. september 2005 Forfatter #17 Skrevet 20. september 2005 Uff, jeg ble vist ikke noe klokere...........tenke tenke!!!! Jeg har kjøpt garn alt da, for jeg hadde i utgangspunktet tenkt å strikke selbu votter. Så jeg har sånn koksgrått og hvitt ullgarn. Tenkte noe sånt som vertikale striper oppå, og småruter inni???? Kunne det vært noe??? Litt hipt kanskje, men alikevell gode gamle ullvotter liksom???
Gjest Emera Skrevet 21. september 2005 #18 Skrevet 21. september 2005 Har du oppskriften på de blånissevottene, eller vet hvor jeg kan finne dem? ← Du får kjøpt oppskriftene på garnbutikker.
Gjest Pepita Skrevet 21. september 2005 #19 Skrevet 21. september 2005 Strikka ting er kjempehipt i år! Synes selbumønster kan være kult, jeg. Jeg strikka selbuhansker i rødt og rosa i fjor, de er knalltøffe.
Gjest GreenSky Skrevet 21. september 2005 #20 Skrevet 21. september 2005 Jeg er ganske kul og ville likt og fått hjemmestrikka votter med svarte og hvite striper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå